Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door allewijn
#16325
Op mijn TT heb ik (helaas) enkele deukjes&krasjes.
Een onverlaat heeft nét de rechterkantachterkant geschrapt van mijn achterbumper (is dmv prof. poetsen weg te halen),
in mijn linkerdorpel zit een deuk paaltje of krik oid geweest endan nog de nodige 'gebruikers' krasjes.

Nu zou ik dit alles (voornamelijk de eerste twee omschreven krassen/deuken) weg willen laten halen.
Ik kwam erachter dat ik, een lange tijd geleden een zogenaamde 'NO-CLAIM' beschermber bij mijn all-risk verzekering had afgesloten.
Ik betaalde hier zo'n 60 euro per jaar extra voor. Je mag dan één keer per jaar een schade claimen zonder terugval. Ik heb er echter nog nooit gebruik van gemaakt.

Ik ben verzekerd bij ALLIANZ en heb daar dus die no-claim garantie, ze noemen het daar een bonusgarantie.
Ik zit momenteel in trede 14, wat een no-claim/kortingspercentage van 75% geeft.

Zou ik deze schades kunnen laten maken 'onder' de bonusgarantie?
Wat gebeurd er dan precies?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
door CarClean
#16326
Heb je misschien foto's van de voornaamste krassen? Krassen zijn makkelijker zelf weg te poetsen dan je in eerste instantie zou denken.

Mijn ervaring met verzekeringsmaatschappijen is dat je het toch uiteindelijk allemaal zelf betaalt, maar misschien smeren ze het nu uit over jaren (met je premie).

Groeten,

Tim
door TT-mike
#16328
Of het nou gedekt is of niet, ik zou hoe dan ook het risico niet lopen dat net nadat je al die krasjes/deukjes weg hebt laten halen je TT om een lantaarnpaal heen vouwt en je dus een claim hebt waar je wel mee naar de verzekeringsmaatschappij mee moet. Dan klap je dus meteen behoorlijk wat treden naar beneden en ben je jarenlang honderden euro's meer premie aan het betalen.

Anders gezegd, voor dit soort kleine dingetjes zou ik m'n 'bonusgarantie' (bij FBTO heet 'ie 'no-claim beschermer') niet op het spel zetten.

Ik gebruik zelf trouwens een zwarte wax (TurtleWax geloof ik) die lichte krasjes bijna onzichtbaar maakt :)
Gebruikersavatar
door bob
#16330
ja je betaal je blauw dus heb ik wa plus
Gebruikersavatar
door Alexander
#16334
Haha, toen ik m'n TT uit de berm liet takelen viel dit ook onder de no claim garantie ;).
door allewijn
#16338
Die no claim garantie zorgt ervoor dat ik per jaar één keer iets kan claimen zonder dat ik terugval (nu in trede 14=75%). Normaal is elke schade per jaar die je maakt één trede terugval (en bij 4 schades in één jaar mag je op nul beginnen).
Maar stel dat ik dit jaar gebruik maak van de no claim beschermer, en ik zou erna (nooit te hopen en afkloppen) toch nog een andere schade maken, dan ga ik dié keer pas een trede terugval doen (dus naar trede 13=67,5%).

Dus ik zet mijn no claim beschermber toch niet op het 'spel'' ?????


Ennuh 'BOB', je betaald je helemaal niet scheel, ik betaal voor all-risk met alles erop en eraan ongeveer maar 580 euro per jaar!)
door TT-mike
#16340
Normaal is elke schade per jaar die je maakt één trede terugval (en bij 4 schades in één jaar mag je op nul beginnen).
Ik zou het gewoon even navragen bij verzekeringsmaatschappij, het liefst per e-mail zodat je iets zwart op wit hebt. Dan weet je meteen of het wel/niet gedekt is en of je ergens een risico mee loopt. Misschien (hopelijk) heb je gelijk hoor, maar als dit zou kunnen zou je dus elk jaar gratis je auto deuk/krasvrij kunnen laten maken en daar heb ik zo m'n twijfels over.
door allewijn
#16342
Ik ga morgen naar ALLIANZ bellen :)
door krieltje
#16343
lijkt mij dat CARCLEAN wel het een en ander van poetsen afweet,vraag je het hem toch.Misschien kent hij wel iemand of hijzelf die het eruit kan poetsen.
Of de nickname moet een aanamen van mijn kant zijn.
door TT-mike
#16348
allewijn schreef:Ik ga morgen naar ALLIANZ bellen :)
Schiet me net te binnen: je hebt natuurlijk sowieso een eigen risico :?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#16349
Je schrijft niet terugvallen, maar dat noemt men dan in jouw geval waarschijnlijk 'bevriezen' voor een jaar op die trede, dus een jaar kun je dan niet omhoog klimmen in no claim. Naja met trede 14 boeit dat op zich niet.
Maar al gedacht aan t plaatselijk bijwerken? die techniek passen ze ook toe ipv hele delen spuiten terwijl je met zwart er zowiezo niks van ziet. het is de makkelijkste euhm tjah kleur? om bij te werken, want je ziet na reparatie met zwarte lak geen verschil met de rest wat met kleurlakken wel heel anders is. Zwart heeft een nadeel qua poetsen, maar is t makkelijkste te herstellen.
Als t krassen zijn... rij maar een stukkie dan spuit ik die met de airbrush wel vol, erna polijsten als dat gedeelte droog is en je krassies zijn weg :D naja das wel een heel erg eenvoudige oplossing, maar t werkt wel :wink:
door allewijn
#16365
Vandaag contact gehad met ALLIANZ verzekeringen.
Ik kan gewoon gebruik maken van mijn no-claim beschermber. Ik blijf dan in trede 14 (75%).
Mocht ik toch, (niet te hopen) ditzelfde jaar nog een zwaardere schade maken dan kan ik de schade die ik dus nu laat maken gewoon alsnog binnen een jaar betalen en heeft deze dus geen invloed om die andere schade.

Ik heb mijn TT dus aangemeld bij de TOPschadehersteller.
Daar zal 19 september de deuk uit mijn dorpel gehaald worden (kost, als ik het zelf zou betalen 350 ex btw), ook zullen de krasjes (afkomstig van een geheel andere schade) gepolijst worden.

Tevens laat ik mijn TT geheel in de TEFLON (FLON4000) zetten, zodat de komende drie jaar het wassen een stuk makkelijker gaat.
Dit gebeurd voor maar 112,95 euro (aanbieding als je gelijk een schade laat herstellen).
Ook krijg ik twee dagen gratis een leenauto mee!

Kortom, voor 112,95 euro heb ik straks weer een superstrakke TT (hoop ik)!!!

Toch niet voor niets, zo'n No-Claim beschermer :lol:

FLON4000: Flon 4000 website
door TT-mike
#16367
netjes :) Goed om te weten!
door krieltje
#16373
verwacht niet te veel van zg teflonbehandelingen,is door mij altijd als crap ervaren,of je moet hem in tilburg laten doen,maar dan ben je 1000 euri verder
Gebruikersavatar
door bob
#16374
krieltje schreef:verwacht niet te veel van zg teflonbehandelingen,is door mij altijd als crap ervaren,of je moet hem in tilburg laten doen,maar dan ben je 1000 euri verder
dan kan je hem over spuiten voor in de zelfde kleur :D
zwart is geen kleur dus dat gaat neit :oops: :oops:
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]