Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door nielsds
#16619
Beste , ik ben Niels uit belgie/antwerpen , ben 19 jaar en sta op het punt een tt te kopen .
Het gaat over de volgende , een tt 2000/08 , 180 pk , zwart , coupe , xenon , 90000 km , enz
Deze heeft een onderhoudsboekje , ben met kennis gaan zien die er veel van kent , en de auto is wel in orde normaal.
Maar na veel lezen hier op het forum lees ik : dat die distributie riem na 5 jaar moet vervangen worden ? , dit is dus nog niet gedaan. Ik betaal deze 14000? , hoeveel kost die riem me denken jullie ? of zou ik dit nog gedaan moeten krijgen van de verkoper ? En is dit een correcte koop ?
door timstudio2002
#16623
Ik spreek regelmatig mensen in mijn vriendenkring die vragen wat zo'n TT nou kost. In mijn geval vind ik het echter belangrijker wat onderhoud en rijdend houden kost ipv de aanschafkosten. Alles is idd afhankelijk van de staat, en met eentje die 90.000 gelopen heeft kom je binnen een jaar waarschijnlijk idd de riemen, waterpomp etc aan het vervangen.

In mijn geval heb ik in het jaar dat ik hem heb een paar zaken aan de hand gehad: abs-sensor, thermostaat, schijfremmen en blokken voor, waterpomp en stabilisatie stang. Bij elkaar met de beurten erbij toch snel zo'n dealerkostplaatje van dik 2000 euro. Afhankelijk van het geluk dat je met de auto hebt, en vooral met de uurprijs van de dealer kan dit bedrag natuurlijk lager of hoger uitpakken.

Daarnaast moet je bedenken hoeveel km's je rijd per jaar. Een tank kost ong 80 euro en daar rij ik dik 500 km op.
Verzekering komt er ook nog eens bij kijken, en zal voor 19 jaar ook niet de goedkoopste zijn.

Ik ken je situatie totaal niet, maar het zou zonde zijn als je je zuur verdiende geld in een auto stak, waar je vervolgens op leegloopt om hem rijdende te houden...(gezien je leeftijd neem ik aan dat je student danwel net werkend bent.)

Is dit echter geen probleem, dan ga je een zeer leuke tijd tegemoed!


Wat betreft de auto zelf.....het lijkt mij een nette vraagprijs voor een nette auto, met idd als kanttekening dat die riemen vervangen er toch snel zitten aan te komen indien dat nog niet gedaan is. Wellicht is er nog wat af te pingelen ivm dat onderhoud. Optie is ook in duitsland kopen, zoals meerdere hier gedaan hebben. Dat zou je op deze uitvoering nog veel geld kunnen schelen.

Voor de rest, kijk hier eens goed rond, en je word een stuk wijzer waar je op moet letten bij de aanschaf van een TT.
door nielsds
#16626
Bedankt alvast , het is zo , verzekering enz moet allemaal lukken .Maar als ik idd zeer regelmatig kosten heb kan het zwaar gaan wegen . Nu weet ik niet dat ik van die prijs nog afkrijg , we zullen proberen ! Een tt hier over de grens kopen zou ik niet durven eigelijk .. ik ken niets van het inporteren van zo een wagen en ook niet van het zoeken. Misschien wat duitse auto sites ? en wat info erover ?

Bedankt he
door timstudio2002
#16628
Of je regelmatig kosten hebt weet je natuurlijk pas achteraf :) Maar ik zou wel in mijn afweging bij aanschaf meenemen, of in het geval dat die kosten komen, je ze ook kan (en wil) betalen. Of iemand handig achter de hand hebt die je wellicht kan helpen met onderhoud. Onderdelen kosten nu eenmaal geld, maar als je een duur betaalde dealer alles moet laten doen zoals in mijn geval dan kan het flink oplopen als je pech hebt. En zo te zien gaat het hier over een particuliere koop, dus je zult geen dealergarantie hebben. De TT staat niet als de meest betrouwbare auto bekend, dus hopen dat je er jaren zonder problemen in kunt rijden vind ik een grote gok. Hou er gewoon rekening mee.

Nu klink ik als een boeman haha, en iedereen op dit forum is zwaar verliefd op de TT, ondanks dat er soms diep in de portemonnee gegraaid moet worden. De glimlach die je voor terugkrijgt is het voor mij meer dan waard.

Ik baseer dit verhaal trouwens volledig op je leeftijd, zonder je situatie natuurlijk te kennen.

Over het importeren. Dit is voor mij ook onbekend terrein, maar je kan hier op het forum (zoekfunctie) genoeg vinden over dat onderwerp, en het blijkt (naar nederland) een fluitje van een cent te zijn. Geen idee hoe dat in belgie is. Maar er zijn hier ongetwijfeld genoeg mensen op het forum die je dat haarfijn kunnen uitleggen, en je erbij willen helpen met vragen!

Succes!
Gebruikersavatar
door Cabriofreak
#16629
Ik heb wel ervaring met het importeren uit Duitsland en Belgie naar Nederland en dat stelt op zich niet veel voor.
De meeste tijd gaat zitten in het uitrekenen van de BPM :? maar daar heb je in Belgie geen last van :lol:
Ik weet niet hoe de richtlijnen in Belgie zijn maar ik weet in ieder geval wel zeker dat het financieel interessant is om een auto uit Duitsland te halen.
Kijk maar eens op www.mobile.de :wink:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#16716
Bij 90.000 km vervang ik toch alles onder de kap en al staat t wel in t boekje doe ik t alsnog, ik ga altijd vor zekerheid en als je t goed wilt doen pak je niet alleen de riem... maar de rest ook en zit je afhankelijk van waar je t laat doen tussen de 400 - 800 euro ongeveer. Ik zou het erbij eisen met de aankoop...
Gebruikersavatar
door Bas
#16720
Hey,

Ik heb toevallig gisteren een afspraak gemaakt bij de dealer voor een nieuwe riem en alles wat er bij komt kijken (waterpomp, spanrol manuren enz..) en kwam uit op een ongeveer bedrag van 500 euro.
Dus misschien zal je iets in die richting moeten denken...
En ja... je tast af en toe diep in de buidel, maar je krijgt er alle liefde voor terug... :) :D 8)

groetjes Bas
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]