Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door massari
#17789
Kan mijn TT laten poetsen van binnen en buiten krijgt hij dan een behandeling met Meguicar producten. Kosten zijn 125 euro maar dan ziet hij er wel spik en span uit.

Is dit het waard? Ik krijg ook garantie op de behandeling.

Maar wat ik niet begrijp; blijft de lak van de auto na de poetsbeurt mooi na een wasbeurt of dien je na een volgende wasbeurt opnieuw zo'n auto te poetsen?
Met andere woorden? Is het van tijdelijke aard? Zo ja, dan poets ik de auto zelf wel met Turtle wax of zo.
Gebruikersavatar
door blue germanstyle
#17802
effe spik en span eruit zien vóór de meeting zeker :wink: Ik doe hem zelf altijd lekker met turtle wax.. bevalt me prima :smt004
Gebruikersavatar
door Bas
#17807
Ik heb zelf ook het een en het ander van Meguicar's. Het is super spul, maar ook super duur...
Voor 125 kan je zelf een pakketje aanschaffen van Meguicar's, alleen moet je het wel zelf doen....
Dus ik zou kiezen om het zelf te kopen, en dan kan je elk jaar of elk half jaar je TT'tje verwennen :D

Ik weet niet wat voor behandeling ze dan geven voor die 125 euro, want je heb een hoop producten zoals een klei, die je lak vuilvrij maakt enz enz... en dan moet je het weer goed behandelen met was en wax enz... t is maar waar je voor kiest.

Ik moet zeggen dat ik er na zo'n beurt wel een paar maanden plezier van heb, maar wel met alleen water wassen dan, het vuil komt er dan zo af 8)

Groetjes
door allewijn
#17808
ik heb voor 125 euro (normaal 300, maar met het laten herstellen van een schade kreeg ik korting) een Flon4000 behandeling laten doen.
Ik heb hier nog elke dag plezier van. Mijn auto hoef ik alleen maar voor 2 euro af te spuiten bij de benzinepomp en hij glimt weer.
Dit is een behandeling op basis van PTFE (bekend van de anti aanbaklaag in pannen). Hierdoor hecht vuil moeilijker.
Gebruikersavatar
door massari
#17813
Wat ik gehoord heb is dat de auto een "klei-behandeling" ondergaat, zal nog even voor verdere info bij die toko langs gaan...
Gebruikersavatar
door Bruce
#17850
Ik denk dat 125 euro een nette prijs is,
Aan de buitenkant zouden ze hem dan moeten wassen, dan de klei gebruiken, dan eventueel de polish maar zeker de wax. Als ik dat netjes met de hand doe ben ik daar toch wel 3 uur mee bezig. Binnenkant uitzuigen, Leer reinigen en dan poetsen en het dashboard in het zwart, ook makkelijk een uur werk? dus in totaal 4 uur en Bovenstaande producten kosten gezamenlijk al meer dan die 125 euro, keerzijde is natuurlijk wel dat als je ze zelf koopt je er langer mee doet.
Gebruikersavatar
door massari
#17853
Heb van ze vernomen dat er ongeveer 4 uur werk voor nodig is om de auto weer helemaal als nieuw te krijgen!
Gebruikersavatar
door Bruce
#17855
massari schreef:Heb van ze vernomen dat er ongeveer 4 uur werk voor nodig is om de auto weer helemaal als nieuw te krijgen!
4 uur, alsof ik ged8te kan lezen..
Gebruikersavatar
door Ronnie
#17892
Ronny die klei kun je zelf ook kopen en toepassen... stelt geen reet voor om t zelf te doen... kost alleen wat materialen en inspanning ;) ik gebruik t ook om auto's schoon te maken op de motorkap als ik die netjes moet beletteren ;)
Gebruikersavatar
door reindertt
#17924
Die klei is echt geweldig.. als je daarmee je motorkap of iets anders gedaan hebt, dan voelt de lak echt als een babyhuidje, zo zacht... zooo bizar...

Ruikt nog lekker ook, die klei ;)
door emanuel
#17939
reindertt schreef:Die klei is echt geweldig.. als je daarmee je motorkap of iets anders gedaan hebt, dan voelt de lak echt als een babyhuidje, zo zacht... zooo bizar...

Ruikt nog lekker ook, die klei ;)
Dan moet je de shampo van Meguairs eens proberen, die ruikt echt sterk !
Gebruikersavatar
door Ronnie
#17952
Die klei zelf is geen bal aan... duurt me te lang om t netjes te krijgen terwijl weken later dezelfde rommel weer aan je lak gekoekt zit. Maar wel leuk van die klei dat je t vuil wat de klei afneemt zo weer weg kneed.
Gebruikersavatar
door reindertt
#17959
Hi, misschien ten overvloede, maar:

Ik zou gewoon die 140 euro besteden aan mequiars lakproducten. Dan kun je voor hetzelfde geld je auto wel vaker wassen en poetsen. Verder raad ik je aan om je auto maar 1 keer te laten polishen in de 3-6 jaar.

Polijsten:
Polish is nou niet de meest geweldige behandeling voor je lak. Je moet gewoon zorgen dat je je auto nooit door de wasstraat doet (of een borstelloze). De kringen die dan ontstaan, ontstaan door jarenlange zonneschijn (wordt de transparante lak hard van). Polishen enkel wanneer je dit gaan zien of poets- en waskringen door de vorige idiote eigenaar.

Kleibehandeling:
Je hebt hier niet die speciale spray voor nodig. Gebruik gewoon wat shampoo om de klei goed te laten glijden. Dat goed laten glijden is noodzakelijk, anders krijg je toch krassen. Ik heb de kleibehandeling in 20min gedaan. Gewoon de klei uitkneden tot een soort doekje, met twee handen wrijven ;). Verder kun je met de klei ook je ruiten doen, dan werkt echt super goed!!! Is die (winter)aanslag zo weg!! Wel voldoende zeep gebruiken.

Waxen:
Wax je auto 1 keer in de 3-6 maanden, afhankelijk van je gebruik. Gebruik een goede wax met stevige polymeren (let op hier weer geen waxpolish gebruiken, is niet nodig, zonde van de lak). Hoeft maar een uurtje te duren. Haal de wax eraf met een warme vochtige doek, gaat sneller en geeft een gelijkwaardig eindresultaat. Het is niet het poetsen dat het doet, maar de wax ;)

Onderhoud:
Verder regelmatig wassen (met mequiars) en zonodig de klei gebruiken. Je glans blijft zo mooi diep, dat het na elke wasbeurt lijkt alsof je m weer gewaxt hebt.

Duur:
Ik vind het onzin om 140 euro uit te geven, terwijl je helemaal niet lang hoeft te wassen/poetsen om je auto te onderhouden. Lang is niet per se beter. Ik heb een beetje het idee dat dat het beeld is wat hier ontstaat. Onzin dus. Lang poetsen met een merk als valma is slechter dan kort poetsen met mequiars of een nog duurder product (ja die zijn er).
door philipc
#41689
Hallo allemaal,

Na wat doffe plekken op mijn lak te hebben gekregen van vogelpoep en wat andere kleine krasjes heb ik besloten mijn auto te laten polijsten.

Heeft iemand hier ervaring mee en kan iemand een persoon/bedrijfje aanbevelen?

Thanks,
Philip
Gebruikersavatar
door tt pedro
#41697
ik heb dit ook laten doen en ik vond het geld zeker waard
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]