Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door vincent van varik
#17821
Paulus bedankt.

Heb het gelezen.
Het valt mij reuze mee wat het verbruik is.
Mijn huidige Impreza rijd op dit moment 1 : 6 a 7.
Aangezien mijn werk verhuisd is naar een andere plaats en ik verder moet rijden ben ik dus op zoek naar een
andere auto hobby.
TT altijd al erg mooi geworden dus de keus is snel gemaakt.

Gr. Vincent
door arjenjongeling
#17982
Ik heb mijn TT net een maand en ik rij veel korte stukjes. Ik denk 50% stadsverkeer en 50% snelweg. Nu 2 tanks leeggereden met gemiddeld 1:8,7. Mijn Passat 1.8T rijdt bij hetzelfde gedrag ongeveer 1:10,5. Cruise control doet trouwens wonderen. Bizar om te zien dat je nadat 3x de kinderen naar school hebt gebracht, de boordcomputer denkt dat je nog 390 km kunt rijden, en dat je dan aansluitend op de snelweg 100 km verderop ziet dat je nog 420km kan :o
Gebruikersavatar
door reindertt
#18083
De km-aanduiding (wat nog te rijden met de tank) is erg wisselend en geeft geen duidelijk gemiddelde.

Het gemiddelde verbruik op de boordcomputer komt aardig overeen met de hoeveelheid liters die je in de tank gooit.

Mijn 1430kg zware, 225pk sterke Quattro (telt allemaal mee), rijdt tussen de 1:10,5 en 1:12,5
Wanneer ik veel snelweg heb, dan loop het verbruik naar 1:13,5. Ik ben een stevige rijder, maar behandel mijn TT met respect. Zorg dat je zoveel mogelijk rijdt in het toerental met meeste koppel, dan rij je zuinig.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#18115
1:6 1:7 lukt ook makkelijk met de 1.8T :( gewoon binnen t dorp blijven dan slurpt ie de tank zo leeg :D of een aanhanger met 1,5 kuub hout erachter... dan lust ie ook flink wat benzine
door emanuel
#18148
Ronnie schreef:1:6 1:7 lukt ook makkelijk met de 1.8T :( gewoon binnen t dorp blijven dan slurpt ie de tank zo leeg :D of een aanhanger met 1,5 kuub hout erachter... dan lust ie ook flink wat benzine
Een aanhanger achter een TT, ik wist niet dat daar een trekhaak voor op de markt was??? :shock: Of bedoel je de motor in je S3? Wist ook niet dat daar een aanhanger achter kon ivm de quattro aandrijving.
Gebruikersavatar
door reindertt
#18153
Natuurlijk kan daar een trekhaak op!?

Hoe bedoel je ivm met quattro aandrijving? Wat een kronkel! Hoeveel 4-wiel aangedreven auto's zijn er niet met een trekhaak!!! Tjonge tjonge tjonge, dat je achter een FWD geen trekhaak wil, soi, maar een 4WD is bij uitstek perfect voor caravans etc
door emanuel
#18156
reindertt schreef:Natuurlijk kan daar een trekhaak op!?

Hoe bedoel je ivm met quattro aandrijving? Wat een kronkel! Hoeveel 4-wiel aangedreven auto's zijn er niet met een trekhaak!!! Tjonge tjonge tjonge, dat je achter een FWD geen trekhaak wil, soi, maar een 4WD is bij uitstek perfect voor caravans etc
Ja, ja, dat zal wel, heb je al eens onder de achtekant van een quattro gelegen, daar is weinig plaats om nog een trekhaak weg te moffelen... Ik heb het ooit eens nagevraagd maar voor de TT is er geen trekhaak te koop. (was handig om fietsen te vervoeren)
door allewijn
#18157
Schijnt ook géén typegoedkeuring voor afgegeven te zijn/worden!
Gebruikersavatar
door reindertt
#18161
Pff kan altijd... Als je een beetje creatief bent en goed kan bakken.En dan kan ook dat goed gekeurd worden.
Gebruikersavatar
door rene4u
#18172
maar waarom zou je het willen? :D

Ziet er niet uit.
Gebruikersavatar
door reindertt
#18176
Ja hallo, ik zeg toch niet dat ik het zou willen? Ik zeg alleen maar dat het wel mogelijk is.

Je zou namelijk zo'n click systeem kunnen nemen (had ik bij m'n GTi) en van de 'nepdiffuser' een klepje kunnen maken.

Zoals ik zei: zolang je creabea bent... ;)

Maar ikvind t belachelijk hoor. Ik gebruik m'n Beamer wel als sleepwagen. Is toch sterker :P
Gebruikersavatar
door Ronnie
#18236
emanuel schreef:
Ronnie schreef:1:6 1:7 lukt ook makkelijk met de 1.8T :( gewoon binnen t dorp blijven dan slurpt ie de tank zo leeg :D of een aanhanger met 1,5 kuub hout erachter... dan lust ie ook flink wat benzine
Een aanhanger achter een TT, ik wist niet dat daar een trekhaak voor op de markt was??? :shock: Of bedoel je de motor in je S3? Wist ook niet dat daar een aanhanger achter kon ivm de quattro aandrijving.
Trek du haak is af fabriek STANDAARD meegeleverd... op de S3 volgens t boekje. Modder is geen probleem, trekt ie uit stilstand zo 1,5 kuub hout op een tandemasser uit de modder... mooi stukje techniek dat quattro.
Als je 11 nov. op de meeting bent ga je maar op de grond liggen en spelen met de haak... die kan zelfs op slot onder de auto hop sleuteltje draaien en de boel kan zo weer los. Mooi systeem en je ziet dr niks van als je de haak in de kofferbak hebt liggen... stekkeraansluiting wip je achter de bumper omhoog. Ideaal!


Leest dr hier nu nog iemand... alweer dat gemiep over tt met aanhanger :lol: :lol: :lol: daarom ging de mijne weg en kwam de S3 ervoor in de plaats.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]