Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door massari
#17943
Gisteren bij Pouw Deventer de sleutels in mijn handen gekregen voor een proefrit in een MKII Roadster met de smeuige 3.2 v6 motor in het vooronder.

Eenmaal plaatsgenomen in deze fantastische auto ziet het er van binnenuit erg ergonomisch en klasse uit. Je zit goed in de heerlijke lederen zetels (bruin leder), het stuur is geweldig mooi en het dashboard zit er top uit. De gehele afwerking is weer net wat mooier dan de MKI.

Gereden in de versie met S-tronic (DSG), sleutel omgedraaid en vroemmm... machtig mooi geluid zo'n v6, al hoor je hem niet storend op de voorgrond. Even lekker gereden in stand D en af en toe eens in de S stand (sportstand). In deze laatste stand vind ik hem erg zenuwachtig rijden, maar je voelt wel dat hij wil gaan, erg sportief. Tikje op het gaspedaal en hij spuit weg. Voor normaal gebruik zou ik toch standje D adviseren. Voor de rest blijkt het geen stugge auto al moet ik zelf zeggen. Hij is erg comfortabel geveerd, niet echt meer een racey gevoel als in de MKI, het is gewoon net even anders, net even wat comfortabeler. Ik denk dat ik met de MKII best lange reizen durf aan te gaan.

Enfin, ondanks dat het koud was toch even de kap omlaag gedaan. Wat een souplesse. Knopje omzetten en binnen no time rij je open en weer dicht. Helemaal mooi.

Ik heb gereden in een dolfijn grijze uitvoering met bruin lederen stoelen, geen S-Line uitvoering, wel voorzien van magnetic ride (kwam ik pas later achter) en voorzien van 19" New RS4 wielen.

Toch maar even een offerte op laten stellen voor een dergelijke auto.

- Pro Line pakket
- S-tronic bak
- S-Line interieur
- 19" New RS4 wielen
- en nog wat kleinere andere dingetjes

Prijs: dik 75 mille :shock:

Maar even doorsparen denk ik...
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#17945
Of doe het zoals ik het van plan ben, de lotto winnen :D

Leuk verslag, tnx! Moet al met al toch een leuke ervaring zijn geweest.

Grtzz Henk
door Patbanbu
#17946
Leuk verslag!!! :D
Leuk dat je het met ons deelt ook!! :P

Wel jammer dat je de magnetic-ride niet hebt kunnen proberen.
Uit het filmpje van top-gear begrijp ik dat het een sportievere wegligging tot gevolg heeft? :roll:
Gebruikersavatar
door massari
#17948
Dat DSG gebeuren rijdt trouwens ook formidabel. Heerlijk die snelle overgangen van de versnellingen.
Inderdaad, het magnetic ride principe zorgt ervoor dat de auto nog net wat stugger wordt en echt kleeft op de weg. Meerprijs was iets van 2000 euro.
De auto rijdt erg goed en comfortabel ook in normale stand.

8)
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]