Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door AudiTTRon
#18230
Ben bezig met het kopen van een audi TT coupe uit 1998, alleen ben ik zelf niet echt een expert op het gebied van auto's.

Hoop dat jullie misschien wat tips voor aanschaf voor mij hebben.

Als het goed is word morgen mijn 206 gti verkocht en ga ik maandag naar een garage bedrijf om het keuringsrapport van de audi tt te bekijken (heb namelijk via het autobedrijf (afgelopen maandag) een afspraak gemaakt voor een anwb aankoop keuring. Het resultaat hiervan word alleen persoonlijk besproken i.v.m. de kosten voor de keuring die voor mij zijn.

Nou was het enige probleem wat ik maandag hoorde bij de TT dat er soort ("klunk") geluid onder weg kwam bij oneffenheden in de weg, waarschijnlijk is dit iets met de ophanging dacht ik zelf en de verkoper had dit ook al gemerkt en zei dat dit voor hun kosten zou komen.

De TT is uit november 1998 om precies te zijn 12-11-98
Hij heeft 165000 kilometer gelopen en de distributieriem is bij geloof ik 113000 vervangen evenals de aandrijfas en de voorste schijfremmen.

Hij ziet er nog helemaal strak uit en heeft alleen een heel klein plekje op het dak vlakbij de "daksteunen" die lipjes voor een dakkoffer?

Auto is volgens mij niet bij een audidealer onderhouden, en weet ook neit 100% zeker of hij alle onderhoud wel heeft gehad. (Onderhoud word pas vermeld vanaf 100000 km geloof ik) Wel zit er een pas bij van NAP waaruit moet blijken dat het wel de goeie kilometerstand is. Staan wel 25 kilometer standen op.

Ook zit er cruise control op (alleen nu las ik dat dat bij het model vanaf 1999 leverbaar was??? En waar zit die cruise control, kon het namelijk zelf niet vinden.

De prijs die ze voor deze auto vragen is 11500,-

Nu vraag is mij dus af of het verstandig is om deze auto te kopen (natuurlijk wel nog even de aankoop keuring afwachten) en is die aankoop keuring trouwens goed te vertrouwen (oftewel zien ze bij de anwb echt alles wat eventueel kapot of versleten is?)

En zou ik nog dingen moeten afdwingen?

Kan voor 1200 euro extra een grote beurt + half jaar bovag erbij krijgen maar is dit verstandig? Is wel erg veel geld...

Alle reacties zijn welkom en misschien tot ooit op een meeting.

Mvg Ron
Gebruikersavatar
door Cees
#18231
Hoi Ron,

Ik kocht mijn eerste TT 6 jaar geleden. Deze had toen ook al 165.000 op de teller staan.
Ik heb in die tijd geen problemen met deze auto gehad. Ik heb er toen nog 2 jaar naar volle
tevredenheid in gereden.
De TT die je wilt kopen, is dit een 180 of 225 PK? En wat is de kleur?

Er staat genoeg op dit forum om antwoord te geven op al je vragen!!!!
Gebruikersavatar
door MisterCats
#18253
Ron,
Ik vindt het maar vreemd dat je pas NAP gegevens hebt na 100.000 Km, dat heb ik toch goed begrepen?
In de boekjes moet je de garage kunnen zien die de auto oorspronkelijk verkocht heeft. Daar kun je aanvullende info vragen.

Over het Klunk geluid staat al iets in dit forum...effe zoeken hier of PaulusB vragen

Cruise control zit op de richtingaanwijzer hendel

Ronnie heeft al meerdere malen op dit forum iets geschreven over keurende instanties en alternatieven, ook hier weeer efe zoeken of paulusB of Ronnie

1200 Euro voor iets wat ze eigenlijk naar mijn idee al standaard moeten doen ?

Misschien is aanschaf van een duitse TT iets: www.audi.de ... gebrauchtwagensuche

Succes met de aanschaf
Hans
Gebruikersavatar
door Ronnie
#18290
aanschaf + nog es 1200... dan liet ik die gezien t een 1998 is al mooi staan.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]