Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door tapmeester
#19113
Hallo TT freaks,

Ik heb 4 jaar een golf iv gti gereden totdat ie 4 weken geleden is gestolen. Na 1 week teruggevonden helemaal gestript, total loss( was gelukkig goed verzekerd). Ben nu op zoek naar een andere
auto. Mijn broer rijd al een paar jaar in een TT en heb deze auto het afgelopen weekend geleend om op zoek te gaan naar iets anders. Bij een handelaar in Eindhoven staat een quatro bj 10-1999,
103000 km. Heb een testrit gemaakt en hij voelde zeer goed aan. Heb na een stuk snelweg de auto geparkeerd en goed bekeken. De achterklep zit scheef in de carroserie, dwz als je achter de auto
staat steekt ie aan de rechter kant een stukje boven de carrosserie uit. In de portier stijl is de lak beschadigd( ingesleten) door het rubber van de deur. In de toeren teller zit waterdamp , dit werd wel
minder tijdens het rijden. De km teller deed het niet goed, ging constant heen en weer, dit verdween na een tijdje. De radio was niet te bedienen, als je aan de volume knop draaid, ging ie keihard.
De leren bekleding glans erg, ik vind dit zelf niet zo mooi. Is het mogelijk om dit weer mat te krijgen? Er zit zo'n dump valve op een een open k&n filter. De verkoper heeft tegen mij gezegd dat ie de
achterklep kan stellen. Ik vraag me af hoe het komt dat zo'n klep scheef zit. Auto ziet er verder strak uit.

http://www.jvangestel.nl/index.php?occasions=1

Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven.

Groet,

Nico
door emanuel
#19114
Hoi Nico,

Het leer kun je goed reinigen waarna een deel van de glans verdwenen is, helemaal mat gaat denk ik niet meer lukken, daarvoor zit er al te veel vet in het leer. Je probleem met de radio is hier al meer aan bod gekomen, kan soms opgelost worden, soms is vervanging beter.

Ook het klokkenprobleem is een bekende hier, even opzoeken dus. Reparatie is vaak mogelijk, maar ik zou een nieuwe proberen te regelen bij aankoop, de prijs is daar hoog genoeg voor. Als hij dealer onderhouden is kun je bij een willekeurige Audi dealer de complete history inzien, misschien is daar terug te vinden of hij ooit schade heeft gehad, dit ivm de scheve achterklep.
door Zoefff
#19115
De eerste afgifte in Nederland is in augustus 2006 geweest... :roll:


Ben er 2 weken geleden ook even snel wezen kijken.. Ziet er goed uit, maar idd de punten die jij opnoemt kloppen.. Althans de dingen die ik van buiten zag.. maar verder kan ik er weinig over melden... Helaas..
door tapmeester
#19116
De auto mag weg voor 15500. De verkoper zij dat er veel vocht in zat en dat er daarom wat electrische problemen waren. Alle boekjes zitten erbij, ook de ondehouds historie. Hij vertelde met dat die mensen de auto ingeruild hebben omdat de vrouw in verwachting was. Er is nog een grote beurt uitgevoerd bij een dealer hier in NL. Die slijtplekken in de deurstijl, is dat wel vaker?
Gebruikersavatar
door reindertt
#19117
tapmeester schreef:Hallo TT freaks,

Ik heb 4 jaar een golf iv gti gereden totdat ie 4 weken geleden is gestolen. Na 1 week teruggevonden helemaal gestript, total loss( was gelukkig goed verzekerd). Ben nu op zoek naar een andere
auto. Mijn broer rijd al een paar jaar in een TT en heb deze auto het afgelopen weekend geleend om op zoek te gaan naar iets anders. Bij een handelaar in Eindhoven staat een quatro bj 10-1999,
103000 km. Heb een testrit gemaakt en hij voelde zeer goed aan. Heb na een stuk snelweg de auto geparkeerd en goed bekeken. De achterklep zit scheef in de carroserie, dwz als je achter de auto
staat steekt ie aan de rechter kant een stukje boven de carrosserie uit. In de portier stijl is de lak beschadigd( ingesleten) door het rubber van de deur. In de toeren teller zit waterdamp , dit werd wel
minder tijdens het rijden. De km teller deed het niet goed, ging constant heen en weer, dit verdween na een tijdje. De radio was niet te bedienen, als je aan de volume knop draaid, ging ie keihard.
De leren bekleding glans erg, ik vind dit zelf niet zo mooi. Is het mogelijk om dit weer mat te krijgen? Er zit zo'n dump valve op een een open k&n filter. De verkoper heeft tegen mij gezegd dat ie de
achterklep kan stellen. Ik vraag me af hoe het komt dat zo'n klep scheef zit. Auto ziet er verder strak uit.

http://www.jvangestel.nl/index.php?occasions=1

Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven.

Groet,

Nico
Als ik het zo hoor, heb ik het idee dat ie waterschade heeft gehad. Of in ieder geval een goede aanrijding.

Ik zou eerst eens navraag doen, ook bij de verkoper. De TT heeft al snel last van electronische problemen en daar wil je ook geen schade-gevolgen bij hebben...

er zijn genoeg TT's te koop. Ga niet voor een miskoop

Hoe lang staat ie al te koop (dat zegt ook iets)
Gebruikersavatar
door aaldert
#19118
Het is natuurlijk een Bovag meneer en je krijgt er een NAP bewijsje bij (wat overigens wegens import Augustus 2006 niet zo gek veel zegt - en al helemaal niet als hij nog niet geregistreerd is daar), maar misschien een tip om als het ding volgens de onderhoudsboekjes bij Audi is onderhouden, ermee langs de Audi dealer te gaan en om een service log te vragen. Dat zou in elk geval moeten matchen :)

(Helaas kwam daar bij mij wat narigheid uit, maargoed, beter dat het anderen niet overkomt zullen we maar zeggen)
Gebruikersavatar
door nickbox
#19119
Ik kan maar 1 tip geven: LATEN STAAN!!!

Als je vanaf het begin geen goed gevoel hebt moet je het niet doen. Geen haast kijk rustig verder er komt genoeg voorbij...en beter!
door tapmeester
#19121
Ik ga direct even bij de dealer langs hier in Tilburg. Jullie horen van me.

Bedankt voor de reacties!

Nico
Gebruikersavatar
door MisterCats
#19122
en :?: :shock: :shock:
Wij zijn nieuwsgierig :wink:
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#19123
Scheve klep, km stand zou kunnen, condens in teller, radioprobleem. Ik weet het niet maar ik krijg er geen goed gevoel bij, geloof nooit dat een TT met een scheef gemonteerde klep af fabriek door de eindcontrole was gekomen. Klinkt als een goedkoop gerepareerde schade.

Extreme voorzichtigheid geboden en bij enige twijfel fijn de handjes er vanaf trekken.

Grtzz Henk
Gebruikersavatar
door reindertt
#19124
Heb even gecheckt. Hij kan er niet meer van 15.000 voor krijgen.
Oh, ja alleen wanneer de auto in topconditie verkeert.

Ik zou er nu max 12.000 voor geven. 3.000 voor o.a.: instrumentenpaneel vervangen en carosserie aanpakken.
door tapmeester
#19128
Ben net bij de dealer geweest. Historie teruggekeken. Heeft alle beurten gehad is duitsland incl dingen die kapot zijn gegaan, luchtmassa meter, rubbertje hier en daar. In nederland bij de dealer
geweest voor een beurt. Ze hebben de wielen uitgelijnd met veel moeite! Wat wil dat zeggen, schade? Volgens de dealer kun je aan een achterklep niks afstellen, klopt dit?
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#19129
Als je niks kunt afstellen aan de achterklep, waarom staat ie dan scheef? Moet er toch iets anders mee gebeurd zijn, lijkt me....

Blijf het een twijfelachtige wagen vinden, als je het mij vraagt.... Ik zou toch maar eens wat verder gaan kijken, d'r staan er zat te koop.

Groeten
Joop
door tapmeester
#19134
Ze zijn bij een dealer in Goes( zeeland ) 4 uur bezig geweest om de auto uit te lijnen. Hebben de achteras moeten verzetten om de auto redelijk uit te lijnen.
Gebruikersavatar
door reindertt
#19135
Dat zegt genoeg: kappen die handel!!!

Sorry mijnheer, maar ik denk dat als je hiermee door gaat, dat je een miskoop doet. Bij de TT kun je eea verstellen aan de achteras om m uit te lijnen. De TT is sowieso een lastige auto om uitgelijnd te krijgen, maar als ze zoveel moeite moeten doen, dan is er iets goed mis.

Ik weet (zo van een afstandje ja) nu wel zeker dat deze auto achter schade heeft gehad. Misschien geen aanrijding, maar wel een opdonder (misschien een stoeprand gepakt, behoorlijk hard), iets waardoor de hele carosserie ergens last van heeft.

Er is waarschijnlijk iets in Duitsland gebeurt waar niemand hier iets vanaf weet.

Ik zal je nog meer overhalen: er liggen nog genoeg dingetjes te wachten: regelapparaten, boordcomputers, loze foutmeldingen, lampjes die gaan branden (of niet) of je tellerunit die raar doet. De TT staat bekend om haar 'te wensen overlatende' electronica.

Dus ga geen geld uitgeven aan zoiets simpels als een carosserie.

VOor de laatste keer: AFKAPPEN DIE HANDEL.
Huur anders mijn vader in: voor ? 50,- gaat mijn pa met je mee en die merkt gauw genoeg of er schade is geweest o.i.d.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]