Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Thomas
#19592
Laatst heeft een leukerd me dit geflikt:

[align=center]Afbeelding[/align]

Trouwens, dat hebben ze met haast alle duitse wagens in de straat gedaan...

Snel een lakstiftje besteld (7,85 eur, dat had erger gekund) en aan de slag. Na het weglakken van alles waar de zwarte lak echt weg was, nog gepolierd en laagje wax erop.
Na enkel de onderste, lange kras te verven:

[align=center] Afbeelding[/align]

Zoals je kan zien, wanneer de zon erop zit, blijf je het zien. Echter, in de schaduw ofzo valt het best mee.

Eens klaar, is het resultaat echt wel goed, uit de zon is het haast niet te zien vanop 1 m afstand.
Een crappy foto om dat te bewijzen (het was al aan het donker worden);

[align=center]Afbeelding[/align]

Ik ben best tevreden, hij hoeft dus niet meteen om een nieuwe jas :wink:
door allewijn
#19594
Wáánzinnig zonde, ik zou niet weten wat ik zou doen als ik zou zien dat gasten dit flikken!
Maar je bent met een lakstift aan de slag gegaan???
Tja... het zou niet mijn manier zijn, althans ik zou die kras (want het is echt een grote kras) altijd blijven zien en me iedere dag kapot irriteren.
Ben je niet allrisk verzekerd?
Ikzelf ben allrisk verzekerd met no-claim garantie (wat mij 45 euro per jaar extra kost). Hierdoor kan ik elk jaar één schade claimen zonder terugval in tredes.
Zo heb ik laatst een schade, welke ikzelf veroorzaakt had met de krik (dorpel ingedeukt) compleet weg laten halen bij een TOP-schadehersteller en ik blijf gewoon keurig in trede 15 (75%) zitten en groei volgend jaar gewoon weer door.
Dit kan ik elk jaar één maal doen.
Is dat ook geen optie voor je?
Gebruikersavatar
door Thomas
#19599
Tja, als ik het zie gebeuren ga ik waarschijnlijk ook door het lint, ook al zegt de agent dat je vooral niet zelf moet tussenkomen :roll:

Maargoed, het is gebeurd, niets aan te doen.

Lakstiftje was wel origineel en bij Audi besteld.
Maar je hebt gelijk, je blijft het (vooral zelf) altijd een beetje zien. Maar het was dat of herspuiten. Ik dacht gewoon, ik probeer dat even, als het echt niet lukt laat ik rechts herspuiten. Eindresultaat valt mee, dus dan kan het spuiten nog ff wachten, misschien dan wel eens helemaal, want hier en daar zou hij dat wel kunnen gebruiken.

Die verzekering, dat moet ik eens navragen (momenteel ben ik daar heel zeker niet tegen verzekerd). Ik woon in België, dus ik weet niet of dat hier hetzelfde is.
Maar het klinkt inderdaad heel erg mooi, zal ik eens nazien.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#19661
De zwarte lak zal niet anders ogen... of je meot een andere kleurcode nemen dan krijg je pas verschil met zwart... maar je mist de blanke lak dus daarom krijg je t nooit meer weg, maar je kan krassen idd met een lakstift voor 85% aan t oog onttrekken en met bepaalde lichtval zelfs 100% voor mensen die t niet weten. Maar als noodoplossing is t wel te doen op deze manier.
Gebruikersavatar
door reindertt
#22186
Ik heb net eea besteld aan meguiars producten, waaronder een excenter en speciale polish & swirl remover. We kunnen nog eea doen met een lakstiftje, wetsanden en dan polijsten...
Gebruikersavatar
door Thomas
#22189
Ondertussen alweer wat nieuw gebeurd.
Iemand is er achterop geknald, dus bumper volledig hersteld en herspoten op kosten van de verzekering 8)
Heb ondertussen ook maar de rechterkant laten herspuiten, dus de kras is weg!
Dit weekend ga ik met mn eigen Meguiars producten even goed polishen en waxen, krijg m hopelijk weer zo goed als nieuw!
Gebruikersavatar
door bazzz
#22190
is natuurlijk minder dat er iemand achterop is geknald, maar heb je dan niet meteen dor laten spuiten op kosten van de verzekering?
je bent er iig van af en hebt weer een strakke bak
Gebruikersavatar
door Thomas
#22192
Nou, de expertise-agenten die de schade komen opmeten zijn niet altijd even gul, dus zomaar op kosten van de verzekering lukte niet. Maar ik krijg wel vergoeding voor een nieuwe bumper, terwijl ie eigenlijk hersteld is (bij een goede carrossier uiteraard, en alle nodige stukken zijn vervangen). Er schiet dus nog wel wat over van het devies, zodat ik niet de volle pot zal moeten gaan betalen....
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#22197
!@#$@##$$%^^&!!! niet normaal meer. Dat is precies waarom ik ook altijd (hoe idioot het eigelijk ook is dat je daar rekening mee moet houden) kijk waar ik mijn auto het beste kan parkeren.
Liefst een plekje goed in het zicht en veel volk dus.
Maarja dit is voor je eigen deur, wat moet je dan nog he........gelukkig staat de mijne thuis veilig maar het kan je natuurlijk overal gebeuren.
Kan me voorstellen dat je daar goed ziek van bent. Wat moet je nu in godsnaam doen met zo'n lui, is het afgunst of gewoon een ettertje uit de buurt?

Trieste zaak, je blijft toch hopen dat je zo'n figuur ooit eens op heterdaad kunt betrappen. Kun je tenminste met een opgelucht gevoel de politie bellen dat je iemand bewusteloos voor op je stoep heb gevonden.....

Ik vind het heel erg voor je, wat een lamzakken.


Grtzzz Henk
Gebruikersavatar
door Thomas
#22198
Bedankt! Ben er ondertussen al over, en heb een lesje geleerd he.
Ik let ook altijd enorm op waar ik m parkeer, maar dit is inderdaad midden in de stad gebeurd, in de enkele weken toen ik nog geen garagebox had. Tja, niet echt snugger in een studentenstad (hoewel het hier normaalgezien goed rustig is) maar goed, nu staat ie iedere nacht warmpjes en veilig in zn garagebox 8)
Ik denk eerder aan een 'eco-terrorist' ofzo (die wel niet geweten zal hebben dat ie op gas rijdt), want alle Duitse wagens uit de straat zijn in die week op identieke wijze beschadigd. De politie 'onderzoekt de zaak' :lol:

Trouwens, Henk, waar heb jij die mooie matjes met TT-logo vandaan? :)
Gebruikersavatar
door Niels82
#22200
Maar heb je aangifte gedaan??
Ik heb dit ook een keer gehad met me vorige auto en toen kreeg ik dit terug van het bajonfonds.
Dus koste me niks en het perfect gemaakt.

Maar goed is wel beter dat het nu helemaal over gespoten is

veel veilige kilometers

:thumbleft:
Gebruikersavatar
door Thomas
#22217
Ik heb zeker aangifte gedaan, samen met de andere gedupeerden uit mn straat. Maar van dat fonds weet ik niets af, misschien bestaat dat enkel in Nederland?
Mijn verzekeringsagent wist in ieder geval dat ik daartegen niet verzekerd ben...
Maar goed, het is achter de rug! 8)
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#22299
IK heb die matten van een bevriende TT rijder overgenomen, ze waren nog nieuw en hij had zijn auto inmiddels verkocht.
Ik meen dat hij ze op een algmene VW/Audi meeting op de kop heeft getikt.

Zodra ik hem weer zie zal ik het hem vragen.

Grtzz H
Gebruikersavatar
door tim
#22314
dat is echt wel klote tomas ik kan me voorstellen hoe je je voelt.ik vertrok eens s'ochends en vond dat mijn cabrio nu zoveel geruis maakte.hadden ze met een mes mijn dak over de volledige lengte opengesneden.het zijn jaloerse lafaards zonder tanden (als ik ze tegen kom) die dt flikken.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]