Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door vincent van varik
#19619
Goede middag,

Ik wil binnen afzienbare tijd een Audi TT gaan aanschaffen, alleen nu zit ik nog even met de verschillende versies.
Ik kom namelijk tegen op mijn zoektocht.

* 1.8T 180PK

* 1.8T quattro 180PK

* 1.8T quattro 225PK

Ik was altijd in de veronderstelling dat de Quattro automatisch de 225PK versie was, maar dit klopt dus niet
of wel?

Ik ben in ieder geval opzoek naar een 4 wiel aangedreven TT, omdat ik nu ook een 4 wiel aangedreven auto rij. (met een hoop vermogen) en het bevalt mij prima.

Gr. Vincent
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#19621
De 180PK Quattro bestaat wel degelijk, deze zijn deze officieel alleen in Duitslands op de markt gebracht, dus hier zie je ze niet zo veel :wink:

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door tony
#19622
:D hee vincent,

leuk dat je voor de tt gaat, als je het doet doe het dan
goed. 8) als het geld het toelaat en gaa dan voor de 225
deze bevalt mij prima.

veel succes met je keuze
groet ton :D
door vincent van varik
#19625
Hoi,

Bedankt voor de snelle reacties :lol:


Ik kwam dus ook een aantal 180pk versies tegen in Quattro vorm, maar dit zijn dus waarschijnlijk ingevoerde versies vanuit Duitsland want ze worden wel NL aangeboden.

Ik zit nog een beetje te twijfelen tussen een Golf 4 R32 of een TT.
Mijn voorkeur gaat uit naar de TT en dan word het dus waarschijnlijk wel de 225PK versie.

Dit alles gaat pas na de winter gebeuren, eerst maar is even wat meer informatie verzamelen door hier nog lekker mee te lezen.
Dit heb ik ook gedaan voordat ik 4 jaar geleden mijn Impreza GTT kocht.

Gr. Vincent
door allewijn
#19627
WeLkOm op het forum en hopelijk mogen we je binnekort verwelkomen met een mooie TT.
Ikzelf heb zo'n 180pk Quattro versie. Ik was eigenlijk op zoek naar een 180pk Fwd (gezien de financien), totdat ik tegen een prachtige 180pk Quattro aanliep. Deze zat qua prijs precies tussen de andere twee in en heb tot op de dag van vandaag enkel en alleen maar plezier gehad van het quattro systeem.
Het Quattro systeem gaat trouwens vaak ook gepaard met extra luxe die bij de 180pk Fwd versies als extra opties door de eerste eigenaar moeten zijn gekozen.
Zo is xenon standaard, stoelverwarming, leder, dubbele uitlaat(bij de 225pk), etc.

Succes met je zoektocht!

Tim
Gebruikersavatar
door MisterCats
#19644
vincent van varik schreef:Hoi,

Bedankt voor de snelle reacties :lol:


Ik kwam dus ook een aantal 180pk versies tegen in Quattro vorm, maar dit zijn dus waarschijnlijk ingevoerde versies vanuit Duitsland want ze worden wel NL aangeboden.

Gr. Vincent
Er zijn ook in Nederland 180 PK met quattro verkocht.
Er is meer over de diverse types geschreven in dit forum, duis even zoeken levert nog een hoop extra gegevens op over allerlei uitvoeringen.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]