Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door craze
#19785
ik ben bezig om een audi TT aan te schaffen uit april 2000, model cabrio 1.8 t (180pk), 113dkm gelopen.
ben een leek op het gebied van de TT dus zijn er punten waar ik op moet letten bij aanschaf :?:
technische aspecten, het linnen dak, de motor, kwaaltjes waar de TT bekend (zal toch niet :wink: :roll: ) om staat etc. etc.
alle info is welkom zodat ik de juiste keuze kan maken.
hoe dan ook, een aankoopkeuring wordt sowiezo gedaan bij de lokale audi-dealer om het e.e.a. te checken maar kan geen kwaad als ik al het voorwerk kan doen.
er komt in ieder geval een TT, dat is zeker maar welke, ff afwachten.
alvast THX voor alle input...
Gebruikersavatar
door charlotte
#19789
Onder het topic algemeen staat dezelfde vraag van Mona. Hierop zijn veel zaken al beantwoord.

Ik heb zelf een cabrio uit 2001 en bevalt prima. Het dak testen zal je natuurlijk al doen maar kijk even goed in de naden aan de buitenkant of er niet hopen schimmel inzit.
De bediening vind ik zelf heel soepel gaan en het inhaken van het dak boven het raam gaat ook vrij makkelijk.
Dat is wel de plek waar het goed aan moet sluiten natuurlijk. Ook langs de ramen moet de ruit echt tegen de stof zitten. En tijdens het rijden mag het hier geen extra windgeluiden geven.
Kijk ook even of de afdekkap die erbij hoort in goede staat is. Meestal ligt die in de kofferbak. Er zitten een aantal elastieken aan om hem makkelijk los te kunnen halen. Zet de kap er ook even op, de bevestiging in de deurstijl wil nog wel eens lastig zijn.

Technische zaken zijn er best een paar om rekening mee te houden.
Werken de klokken allemaal goed, is een vaak voorkomend probleem, verkeerde waardes worden dan aangegeven en vaak moet hele klokkenhuis vervangen worden =duur grapje. Rijdt met de auto als hij koud is. Stottert hij in het begin bij vooral wat optrekken dan kan de Luchtmassameter kapot zijn. Komt ook erg veel voor. Rijdt er mee over een hobbelweg, er rammelt nogal eens wat. Check het leer op slijtage, vooral bij de instap kan het behoorlijk kapot zijn. Als er een standaard Audi radio inzit. test de volume knop, dit is ook vaak kapot en gaat alleen maar zacht of heeeel hard.

Succes met je aankoop.
charlotte
Gebruikersavatar
door reindertt
#19794
- Over dat leer, is voor 140 euro makkelijk te repareren, zolang de slijtage binnen de grenzen van http://www.mooi-leer.nl blijft
- Electronica is een groot probleem bij de TT. Check hier uitvoerig op. Als je Quattro en/of ESP hebt, zoek een grote parkeerplaats op en maak het even een beetje gek. Niet te snel afraffelen, hier moet je goed op letten!!! ESP lampje moet gaan knipperen. Wanneer het continu gaat branden is er iets mis.
- Let op het turbo geluid: dit moet een mooie fluit zijn. Mag je niet horen als je de motor uit doet!!!
- Let op of je geen tssrrrsstt afblaas geluid hoord: dit hoort niet.
- Als het goed is moet de distributieriem vervangen zijn! Zo niet een reden om af te dingen, want intervallen zijn: elke 180.000 of elke 5 jaar. DIt kost zo'n 500 euro, dus afdingen die hap.
- Check of alle oliebeurten gedaan. Of het haldex filter al vervangen is, alsmede de olie (bij een QUATTRO)

Bovenstaande dingen zijn niet erg, mocht er iets zijn. Het zal voor jou een reden zijn om serieus eea van de prijs te schrapen.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]