Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door deboer.bas
#20236
Ik heb op het forum en google gezocht naar dit onderwerp, maar kan er eigenlijk weinig over vinden.

Vanaf welk bouwjaar zit er BIS in de audi TT?

Ik heb sindskort een audi TT (zwart :P ben er zeer gelukkig mee!) maar deze geeft bv. geen verbruik weer. Het betreft hier dus om het scherm wat tussen de kilometerteller en toerenteller zit.

Ik hoop namelijk niet dat mijn instrumentenpanneel stuk is, wat ook een veel besproken onderwerp is hier :?

Alvast bedankt,
Bas
Gebruikersavatar
door reindertt
#20237
1999, maar was een optie
Gebruikersavatar
door deboer.bas
#20240
Kan dat er later alsnog bij worden geplaatst, lijkt mij dat het een softwarematige update is, toch? Of moet het hele instrumenten paneel vervangen worden?
door krieltje
#20248
zit er onder je ruitenwisserhandel een dikke knop?Het kan zijn dat je bis uitstaat.Als hij er zit moet je de dikke knop een paar seconden ingedrukt houden.
Gebruikersavatar
door deboer.bas
#20249
Nope, had al in de handleiding gekeken, maar mijn ruitenwisser heeft dat niet :( het display staat ook maar voor de helft aan, zit een duidelijke scheiding tussen de twee helften,maar bovenste gedeelte blijft zwart. Is wel vorig jaar een nieuw paneel in gegaan.

Weet iemand of dit misschien te activeren of intestellen is met VAG-COM ??
Gebruikersavatar
door Ferdi
#20259
dat kan toch niet...denk es logisch na...ook al zou je het met vag com activeren...
hoe wil je het bedienen,...met je ...? :D

je hebt het gewoon niet, zo heb ik zelf ook geen navigatie :smt011 is treurig, maar ja wat doe je
eraan....dan hou je toch zelf bij hoeveel km je rijden kunt met een vollen tankm dan kun je je
gemiddelde verbruik rekenen hihi!

denk niet dat je nog zoveel geld gaat uitgeven om het wel te halen, of wel :smt108
Gebruikersavatar
door jos
#20266
ik heb in mijn oude tt van 1998 OOK BIS standaard gehad
Gebruikersavatar
door MarkG
#20272
Uit 2000... nieuw gekocht. Het was bij mij een optie. Koste rond de 6 a 700 gulden. Nog steeds geen spijt van dat ik het niet gedaan heb.
door allewijn
#20278
Mijne uit 1999, en heeft het ook!
Maar als je het niet hebt, dan zal je daar vrede mee moeten hebben, want is niet simpel via vagcom oid te activeren!
Gebruikersavatar
door Ferdi
#20283
hoe bedoel je niet simpel...? het kan gewoon weg niet toch.
alleen al cruise control installeren is een hoop werk en moet deze nadien worden geactiveerd mbv vag com...
laat staan een aftermakrt BIS... ik zou het ook wel willen, maar denk dat dat een heel stomme uitgaaf is,

heb gewoon pech !
Gebruikersavatar
door deboer.bas
#20301
Maarja als je kijkt naar het activeren en aanpassingen voor CC. Ik zou best 150 euro overhebben voor zo'n zelfde soort operatie.
Ga even bij marja informeren wat hiervoor nodig is. Kijk als er heel nieuw paneel in moet dan is het gewoon een simpel verhaal.
Gebruikersavatar
door reindertt
#20685
Het kan allemaal wel hoor. Het kost alleen veel werk en veel moeite. Ik ken iemand die heeft het hele informatiesysteem achteraf ingebouwd in z'n A4 van 1999. Hij heet Leon en woont in Nieuwegein. Hij is actief lid van het audiforum.
Ik zou daar even een topic starten als ik jou was. Het kan dus wel, maar je moet eea aan electronica en computers vervangen. En je hele dashboard moet open.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]