- zo dec 23, 2007 18:22
#20494
Het gebeurd ons allemaal een keertje, ééns zullen we onze remblokken en/of schijven moeten vervangen.
Ikzelf weet dat er onder mijn TT 4 standaard schijven en Ferodo blokken zitten.
Ik weet nog niet wanneer vervanging nodig is, is hier een indicatie (aantal milimeter dik oid) voor?
Maar ALS de tijd aanbreekt dat ik mijn blokken en/of schijven moet vervangen, waar kan ik dan het beste voor kiezen?
(met behoud van de originele remklauwen, dus geen nieuwe complete brembo set bijvoorbeeld)
De vervanging van de blokken/schijven kan/wil ik zèlf doen, wat dus een hoop centen aan arbeidsloon kan schelen.
Ik weet dat er in het verleden al wat topics geweest zijn over remmerij, maar als we hier nou één strak topic van kunnen maken, met alle opties voor onze TT's, dan kan er uiteindelijk een STICKY van gemaakt worden en kan iedereen hierin kijken als hij/zij toe is aan nieuwe remmen.
Over de maatvoering van de schijven weet ik ondertussen al het volgende:
- Alle 180PK modellen (dus fwd en quattro) hebben dezelfde remmen, zowel vóór als achter.
- De 225PK en 250PK modellen hebben dezelfde vóórste remmen als de 180PK, de achterste zijn alleen groter (22mm dik tov 9mm dik en 256mm doorsnede tov 232mm doorsnede).
Dus een aantal vragen:
- Vassparts NL met ZIMMERMAN schijven
- Autoparts NL met BRAKEMAX schijven/blokken
- SANDTLER schijven (aantrekkelijk zijn dan type S en typeX)
Ikzelf weet dat er onder mijn TT 4 standaard schijven en Ferodo blokken zitten.
Ik weet nog niet wanneer vervanging nodig is, is hier een indicatie (aantal milimeter dik oid) voor?
Maar ALS de tijd aanbreekt dat ik mijn blokken en/of schijven moet vervangen, waar kan ik dan het beste voor kiezen?
(met behoud van de originele remklauwen, dus geen nieuwe complete brembo set bijvoorbeeld)
De vervanging van de blokken/schijven kan/wil ik zèlf doen, wat dus een hoop centen aan arbeidsloon kan schelen.
Ik weet dat er in het verleden al wat topics geweest zijn over remmerij, maar als we hier nou één strak topic van kunnen maken, met alle opties voor onze TT's, dan kan er uiteindelijk een STICKY van gemaakt worden en kan iedereen hierin kijken als hij/zij toe is aan nieuwe remmen.
Over de maatvoering van de schijven weet ik ondertussen al het volgende:
- Alle 180PK modellen (dus fwd en quattro) hebben dezelfde remmen, zowel vóór als achter.
- De 225PK en 250PK modellen hebben dezelfde vóórste remmen als de 180PK, de achterste zijn alleen groter (22mm dik tov 9mm dik en 256mm doorsnede tov 232mm doorsnede).
Dus een aantal vragen:
- Wat remt het lekkerst
- Zijn gladde schijven, geperforeerde schijven óf gegroefde schijven het best?
- Wat is de beste prijs/kwaliteit verhoudings-set?
- De achterste remmen gaan natuurlijk altijd véél langer mee. Is het vervangen van enkel de voorste schijven/blokken voldoende (mits achter nog niet op is)?
- Ik weet dat 'goedkopere' geperforeerde schijven afgeraden worden omdat deze kunnen scheuren, klopt dit?
- Vassparts NL met ZIMMERMAN schijven
- Autoparts NL met BRAKEMAX schijven/blokken
- SANDTLER schijven (aantrekkelijk zijn dan type S en typeX)
215Pk|340Nm|JD-maatchip|Quattro|Dubbele einddemper|V6 diffuser|KW sportsuspension|WakBox|Forge DV006|18" RS4 ET20 8.5J|Dunlop SP Sport 01 A/S|
3Bar grill
3Bar grill