Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door marve
#20544
De fabriek monteert standaard continantal sportcontact banden
Nou vind ik dat persoonlijk een ramp. Laat dat contact er maar af
Slecht grip bij nat, veel herrie en keihard
Wat hebben jullie er onder liggen en wat bevalt het beste !!
Gebruikersavatar
door tim
#20545
hoi marve ,ik vind die sportcontact nochthans zeker niet slecht.heb al vele merken afgegaan.ook met mijn moto's en michelin vind ik top.met pirelli heb je niks grip als ze koud zijn ,en ze slijten als sneeuw voor de zon.in de regen is uniroyal zeker het beste heb ik ondervonden met mijn bmw was natuurlijk achterwielaandrijving.dan voel je snel welke band het meeste grip geeft op een nat wegdek.
Gebruikersavatar
door hj
#20546
ik heb toyo onder mijn ttje geschroeft bevalt prima.
mvg hj
door Niall
#20564
Mij is verteld dat de beste banden voor een TT Pilot sports of sport contact 3 zijn.
door emanuel
#20567
ik heb er nu Dunlops SP9000 op liggen. Op straat prima,maar als het wat harder door de bocht moet dan laten ze me toch in de steek. Tijdens het uitstapje in Assen piepte mijn TT het hardst in de bochten. Ik ging er trouwens niet het hardst doorheen, integendeel, ik bad moeite om bij te blijven.
Gebruikersavatar
door reindertt
#20568
Pirelli euforia sport vind ik persoonlijk top. Ze komen ook als beste uit de test in duitsland. Continental sportcontact verliest inderdaad alle grip als ze nat worden. Merkte ik ook! Ontzettend gevaarlijk.

Met de Pirelli's heb ik zo'n 45.000 km gedaan (met 3-4 mm doe ik ze weg) en met mijn rijstijl is dat zeker niet slecht. Ze cuppen een beetje over voegovergangen, maar omdat de rolweerstand lager is dan andere merken, heb je nagenoeg altijd grip, heb ik gemerkt. Dat cuppen moet je dus aan wennen.

Ik heb michelins, continentals en nu pirelli's en dus ten overvloede: pirelli euforia is mijn favoriet.

Je moet eens op van die duitse vergelijkingssites kijken, want het verschilt per bandenmaat!! En onthoud: in duitsland geldt: hoe lager het getal hoe beter!!!!
door Niall
#20569
Ik heb me laten vertellen dat er een groot verschil zit tussen sportcontact 2 en 3. Welke heb jij Marve??
Gebruikersavatar
door reindertt
#20580
Ik had sportcontact 2. En dat zijn de banden die het zo slecht doen met nat weer. Gaan van een goede score 1.5 (droog) naar 2.6 (nat)
Gebruikersavatar
door marve
#20581
Niall schreef:Ik heb me laten vertellen dat er een groot verschil zit tussen sportcontact 2 en 3. Welke heb jij Marve??
no:3, zal misschien persoonlijk zijn, maar vind ze echt zoveel rolherrie maken.
Op mijn JEEP grand Cherokee liggen Hankook van het maatje 20inch 295 breed, en die maken zelfs veel minder herrie
Heb op mijn andere audi Toyo liggen en die plakken stukken beter

Men zegt dan de Pirelli Pzero erg goed is !!??

test gevonden http://www.mijnautoband.be/brochures/Zo ... B_2006.pdf
Gebruikersavatar
door reindertt
#20590
Nou dat ziet er goed uit... Rolweerstand betekent dat de band wat doorzakt (lijkt alsof je band 'lek' is). Logisch dat ie dan meer verbruikt, maar zo heeft ie ook meer rubber op de weg liggen. Dat type Pirelli's heb ik nog nooit gereden.

Eerlijk dat ze dat erbij zetten, maar geeft wel een vertekend beeld. Niet voor niets dat de bridgestone en pirelli als enige 4 sterren scoren: allebei zo'n lage rolweerstand. Als ze er dan ook even bijzetten dat lage rolweerstand grip verhoogd... :(
Gebruikersavatar
door remarc
#20604
Emanuel schreef:

ik heb er nu Dunlops SP9000 op liggen. Op straat prima,maar als het wat harder door de bocht moet dan laten ze me toch in de steek.

Ik heb ze er ook onder liggen, met mijn versleten pirelli's en toyo's had ik in bochten (bij nat weer) nog beter grip als met deze Dunlops, met andere woorden waardeloos en worden door mij ook zeker NIET aanbevolen. Nu heb ik begrepen dat het ook afhankelijk is van vermogen en of je VWD of quatro rijd.
Als deze Dunlops versleten zijn ga ik goodyears proberen.
door emanuel
#20606
Ik zit aan Pirelli P-Zero Nero te denken als opvolger. Heeft iemand die nu onder z'n TT liggen, of er ooit onder gehad?
Gebruikersavatar
door MarTTijn©
#20607
Gebruik de zoekfunctie van het forum aub, er is al een vrij uitgebreid topic over banden HIER te vinden.
door Niall
#20616
Op het engelse TT forum wordt er gesproken over de Nexen N3000, zou een goedkoop alternatief zijn voor de eagle F1.

@Marve, banden zijn zeer persoonlijk :D
door Loco
#21232
Is het belangrijk om alle vier je banden ineens te vervangen of kun je indien de achterste banden nog redelijk wat grip hebben gewoon alleen de voorste vervangen?
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]