Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door allewijn
#31331
Oh en 'van Rijt' heeft altijd prachtige TT's staan, maar hij zet ze altijd wel op achterlijk grote velgen (die niet bij de prijs inbegrepen zijn),
want wat voor maat denken jullie dat dit is?

Afbeelding
Afbeelding

Wel vet, maar denk 19/20", veel te duur voor mij en veel te weinig comfort...
(waarbij ik, kijkende naar bovenstaande foto's, de RS4 en de R8, genomen vanuit ongeveer dezelfde hoek, dus mooi vergelijken, toch denk ik het meeste neig naar het S8 wiel qua bolling dikte van de spaken)
door ptie
#31335
Persoonlijk vind ik de nieuwe rs4 wat mooier staan. s8 zijn te "recht" voor de ronde vormen van een TT. Ben wel benieuwd hoe ze onder een zwarte TT staan.
Gebruikersavatar
door Niels82
#31342
allewijn schreef:Ik wil inderdaad 18" omdat deze een stuk beter betaalbaar zijn als de 19" modellen én omdat dit voor mij qua comfort-versus-looks het beste is.
Ik wil VAG-velgen omdat deze dus qua prijs momenteel bij hoogendoornwheels erg aantrekkelijk zijn én omdat ik dit persoonlijk gewoon het mooiste vindt staan bij mijn TT. Zo blijft hij zeg maar O.E.M. en wil sowieso altijd audi logootjes op de velgen (ja kan soms ook met andere niet vag velgen, maargoed).

Oh en Niels82, super bedankt, die foto's geven een heel goed beeld van hoe de nieuwe RS4 velgen onder mijn zwarte TT zullen staan.
Op zich vindt ik ze erg mooi, maar misschien zijn ze in de donkerdere HPS lak mooier, maargoed daar heb ik dus nog geen foto van gezien.
En dan nog het RS4 wiel afwegen tegen het S8 wiel....
moeilijk moeilijk, maar jullie helpen me wel al geweldig door oa deze foto's te sturen!
Dus, wie nog RS4 donkere tint velgen heeft op foto onder een TT, show me!
Zijn er geen aardig mensen die dat even voor je kunnen foto shoppen uitdaging wie dat het beste lukt :D :wink:
Gebruikersavatar
door rene4u
#31351
ptie schreef:Persoonlijk vind ik de nieuwe rs4 wat mooier staan. s8 zijn te "recht" voor de ronde vormen van een TT. Ben wel benieuwd hoe ze onder een zwarte TT staan.
Ben ik toch niet helemaal met je eens. Ik vind juist het contrast 'recht-rond' zo mooi van deze velg.

Ik bedoel...als je deze foto ziet dan weet je toch gelijk wat ik bedoel. :D

Afbeelding
door allewijn
#31353
rene4u schreef:
ptie schreef:Persoonlijk vind ik de nieuwe rs4 wat mooier staan. s8 zijn te "recht" voor de ronde vormen van een TT. Ben wel benieuwd hoe ze onder een zwarte TT staan.
Ben ik toch niet helemaal met je eens. Ik vind juist het contrast 'recht-rond' zo mooi van deze velg.

Ik bedoel...als je deze foto ziet dan weet je toch gelijk wat ik bedoel. :D

Afbeelding vervangen door een URL http://i35.tinypic.com/2lmrv5g.jpg
Potverdorie René wat heb jij toch een mooie vriendin... EUuuhhhhh ik bedoel: mooie VELGEN!!!
Haha, mooie foto, en JA--> Nu al 80% zeker dat het dus ook voor mij toch de S8 wielen worden.
Nog klein beetje twijfel, maar ga zometeen eens kijken of ik een photoshop kan maken met beide wielen onder mijn eigen TT.
Jij hebt ze toch ook bij Hoogendoorn gekocht?

Gr.

Tim
Gebruikersavatar
door rene4u
#31356
Hey Tim,

Dank je! Ik zal het doorgeven. :D

Yep, ik heb mijn velgen bij Hoogendoorn gekocht. En weet je wat daar het mooie is;
Hij heeft zo'n beetje alle velgen op voorraad. Je kunt dus de gewenste velg voor je auto laten houden zodat je in het echie kan zien of het onder je auto staat. Zo ben ik aan de S8 velgen gekomen want ik had een andere velg in gedachten.

Ow ja, misschien ook handig voor je nieuwe velgen:

Velgenverzegeling

Dit laat een gladde laag achter en het remstof brand minder snel in. Plus maakt het veel makkelijker schoon.
Te koop bij oa Halfords. Ik geloof dat het rond de 10 euro kost en ik doe er ruim een half jaar mee.
door allewijn
#31358
rene4u schreef:Hey Tim,

Dank je! Ik zal het doorgeven. :D

Yep, ik heb mijn velgen bij Hoogendoorn gekocht. En weet je wat daar het mooie is;
Hij heeft zo'n beetje alle velgen op voorraad. Je kunt dus de gewenste velg voor je auto laten houden zodat je in het echie kan zien of het onder je auto staat. Zo ben ik aan de S8 velgen gekomen want ik had een andere velg in gedachten.

Ow ja, misschien ook handig voor je nieuwe velgen:

Velgenverzegeling

Dit laat een gladde laag achter en het remstof brand minder snel in. Plus maakt het veel makkelijker schoon.
Te koop bij oa Halfords. Ik geloof dat het rond de 10 euro kost en ik doe er ruim een half jaar mee.
Super! Dankjewel, ik ga zaterdag even langs bij Hoogendoorn om de velgen bij mijn TT te houden en de knoop door te hakken.
Ook zal ik zo'n busje bij de Halfords kopen, erg handig!
door allewijn
#31360
Oké ik heb zojuist een photoshopje gemaakt met aan de voorzijde van mijn TT een 18" RS4 velg en aan de achterzijde een 18" S8 velg.
Ik kreeg het helaas niet voor elkaar om ze dezelfde tint zilver te geven, dus dat geeft een wat vertekent beeld. Ik denk dat qua lichtbeeld het S8 wiel het meest gelijkend is op hoe het er in het echt op die foto uit zou zien!
(hou daar dus rekening mee als je ernaar kijkt)

Ik vind het allebei erg goed staan, kan nog steeds geen eenduidige keus maken, maar neig toch naar het S8 wiel oa omdat:
- in het S8 wiel zit het audi logo met daaromheen een cirkel met daaromheen de 8 puntjes, wat terugkomt in de TT look (op stuur, ventilatieroosters, pook, tankdop, etc)
- je ziet het S8 wiel op dit moment nog een stuk minder onder auto's als het nieuwe RS4 wiel
- de spaken wat dikker zijn en dus meer lijkt op mijn oud model RS4 wiel, wat ik ook mooi vond

P.s.: Zaten de remschijven er maar onder die je nu ook ziet zitten, haha!

Wat vinden jullie?

Afbeelding
Gebruikersavatar
door Mischa
#31375
Hmmm, voor mij geen S8 velgen meer dus :lol: haha Als iedereen er mee gaat rijden is het ook niet meer leuk ;)

Maar ff serieus, het zijn in mijn ogen inderdaad een vaqn de mooiste velgen voor onder de TT. Maar denk dat ik nog maar ff wacht met het aanschaffen. Eerst maar winterbanden op de originele velgen en dan na de winter maar eens kijken wat voor moois er dan weer uit is.
door ptie
#31376
Ik vind hier de achterste het mooist, dus de s8.
Gebruikersavatar
door Jorge
#31382
Doe eens een search op google naar de Maxxis Victra MA-Z1 en zie de resultaten. Heb ze nu onder mijn auto zitten. Supergrip in bochten, heel erg nat wegdek en stil! Best uit de bandentest gekomen!

greetz, Jorge
Gebruikersavatar
door massari
#31384
Tim, zoals je weet heb ik onder mijn MK1 19" New RS4's gehad, vond ze zelf prachtig en heb ze toen bij Leo gehaald. Maar als ik het nu zo zie vind ik die New S8 wielen ook prachtig, ze hebben een mindere racy uiterlijk, maar vind ze echt goed gedistingeerd passen bij de wagen. Als ik nu voor de keuze stond dan zou ik de New S8 wielen nemen. Bijna iedereen rijdt al met New RS4's. Zag laatst een Opel Astra Coupé met New RS4 wielen :(

Of je moet de antraciet/gepolijste versie nemen zoals ik die nu heb onder de cabrio. Het hart van deze velgen ligt wat dieper en als je het niet zou weten, dan zou je zeggen dat ze van Audi zelf afkomen. Er zit veel verschil in New RS4 wielen, de een is mooier dan de andere en dan heb ik het over de imitatievelgen. De wielen die ik onder de cabrio heb zijn WSP S8 Cosmo wielen.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#31417
allewijn schreef:Oh en 'van Rijt' heeft altijd prachtige TT's staan, maar hij zet ze altijd wel op achterlijk grote velgen (die niet bij de prijs inbegrepen zijn),
want wat voor maat denken jullie dat dit is?

Afbeelding vervangen door een URL [url]http://www.postimage.org/Pq2bDsJA.jpg[/url]
Afbeelding vervangen door een URL [url]http://www.postimage.org/Pq2bDCI9.jpg[/url]

Wel vet, maar denk 19/20", veel te duur voor mij en veel te weinig comfort...
(waarbij ik, kijkende naar bovenstaande foto's, de RS4 en de R8, genomen vanuit ongeveer dezelfde hoek, dus mooi vergelijken, toch denk ik het meeste neig naar het S8 wiel qua bolling dikte van de spaken)
20 inch heeft ie ze niet op staan... ;) John heeft wel goed staan kijken bij mijn auto toen die daar voor t raam stond :D
door allewijn
#31439
Ronnie schreef:
allewijn schreef:Oh en 'van Rijt' heeft altijd prachtige TT's staan, maar hij zet ze altijd wel op achterlijk grote velgen (die niet bij de prijs inbegrepen zijn),
want wat voor maat denken jullie dat dit is?

Afbeelding vervangen door een URL [url]http://www.postimage.org/Pq2bDsJA.jpg[/url]
Afbeelding vervangen door een URL [url]http://www.postimage.org/Pq2bDCI9.jpg[/url]

Wel vet, maar denk 19/20", veel te duur voor mij en veel te weinig comfort...
(waarbij ik, kijkende naar bovenstaande foto's, de RS4 en de R8, genomen vanuit ongeveer dezelfde hoek, dus mooi vergelijken, toch denk ik het meeste neig naar het S8 wiel qua bolling dikte van de spaken)
20 inch heeft ie ze niet op staan... ;) John heeft wel goed staan kijken bij mijn auto toen die daar voor t raam stond :D
Ze staan dus op 19 inch daar?
Want jij hebt 20 inch S8 onder jouw Audi S3 toch Ronnie?
Wat me ook opvalt is dat al die TT's op zijn foto's allemaal prachtig laag zijn. Zou hij ze voor de verkoop allemaal voorzien van verlagingsveren of is dat telkens een photoshopje? Want ik geloof niet dat alle TT's die hij steeds heeft, elke keer al zo verlaagd zijn, ik heb nog nooit een TT gezien bij van Rijt die op standaard fabriekshoogte stond.
Ziet er wel mooi uit....
Gebruikersavatar
door Ronnie
#31462
Mijn S3 heeft flinke wielkasten dus die kan het hebben de 20 inch S8 en ook mijn auto heeft de optie sportonderstel wat nog lager is dan standaard s-line van de S3, de meeste mensen denken dat ik 19 inch heb door die enorme bolle wielkasten, ik vind het erg mooi en t rijdt net als 19 inch.
18 en 19 inch past John toe inderdaad, 20 inch is erg groot onder de MK1
Meestal zijn t S-line hoogtes bij hem als je een audi cabrio daar hebt kun je er meestal ook van uit gaan dat t de 3.0 v6 S-line is hij koopt uit de handel erg mooie auto's weg.
Ik vermoed dat als een TT te hoog op de poten staat hij inderdaad dan de origienele S-line veren of iets dergelijks toepast, maar hoe hij dat doet of er specifiek met de aanschaf van zijn handelswaar op let??? zou je hem zelf kunnen vragen, hele nette aardige man is dat.

19 inch S8 zou ik als ik jou was nemen Tim, is het mooiste ;)
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]