Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#21008
Zoals we allemaal vast wel gelezen/gehoord hebben kost een vat ruwe olie inmiddels > USD 100.-... dit zullen we allemaal gaan merken... de benzineprijzen gaan vandaag of morgen records verbreken ! Liter Euro 95 zal boven de E. 1,55 uit gaan komen. Vanavond op het nieuws werd medegedeeld dat verwacht wordt dat het tegen het eind van dit jaar de prijs naar de 1,75 zal kunnen gaan !

Ik tank (vanwege Chiptuning) dan nog eens Euro 98... zal dit richting de 1,80 / 1,85 gaan ?, nog even en we tikken 2 euros af voor een litertje.... zeg maar een volle tank rond de 100 euro!

Gaat de lol er van het rijden zo er een beetje af (500/600 km rijden, 100 euries aan benzine kwijt) of zeggen we van ach dat maakt me niet uit?

Ben benieuwd waar voor jullie de grenzen liggen !

Cheers!
Paul
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#21009
Voor mij is die grens zo'n 17 jaar geleden al bereikt geloof ik.... maar ja, wat gaan we er aan doen? Het is hetzelfde als met roken en alcohol denk ik, dat wordt ook als maar duurder. En dan nog maar te zwijgen over de verkeersboetes, die weer eens zoveel procent omhoog gegaan zijn.... :?

Het wordt eens tijd dat we het kwartje van Kok gaan terugkrijgen denk ik :!:

Groeten
Joop
door emanuel
#21014
Ja, benzine is veel te duur, ook de LPG stijgt lekker mee, ik was vandaag weer ? 25,- kwijt voor een volle tank. (400 Km rijplezier). Als ik alleen op benzine moest rijden had ik al lang een andere auto gekocht, eentje op stroom: http://www.teslamotors.com/
Helaas nog niet verkrijgbaar in europa, maar dit ziet er wel erg leuk uit. 0-100 onder de 4 sec !!! Actieradius meer dan 300 Km, er zijn dagen dat ik dat niet haal.
Gebruikersavatar
door Ferdi
#21018
ziet er leuk en aardig uit maar 95.000 dollar heb ik echt niet over voor zon bak...!
dan liever een hybride toyota, overigens binnenkort komen ook de duitse merken
met hun hybride uitvoeringen..
Gebruikersavatar
door massari
#21020
Ook ik kijk dagelijks naar de ontwikkelingen van de benzineprijzen bij diverse tankstations. Ik merk op dat zelfs een B-merk benzinestation duurder kan zijn dan bijvoorbeeld een BP of Shell.

Zelf tank ik altijd BP Ultimate 98. Zit continue tegen de 1.50 euro te tanken. Een hoop geld voor een litertje benzine.
Of ik het leuk vind? Nee, maar wat doen we eraan? Niet meer autorijden is voor mij niet mogelijk. Diesel rijden wordt overigens ook steeds duurder, zo tank ik met mijn andere auto ook voor rond de 1.20 euro per liter.

De fiets pakken is nog altijd het goedkoopst... :wink:
door emanuel
#21022
Ferdi schreef:ziet er leuk en aardig uit maar 95.000 dollar heb ik echt niet over voor zon bak...!
dan liever een hybride toyota, overigens binnenkort komen ook de duitse merken
met hun hybride uitvoeringen..
Hybride zie ik dan weer niet zitten. Als je veel snelweg Km's maakt heeft dat nl geen enkele zit. Je rijdt dan nog steeds op benzine. Zo'n puur elektrische auto die je thuis aan de 220V hangt is dan volgens mij nog veel voordeliger. Als je op je werk ook een oplaadpunt hebt kun je dus ruim 300 Km van het werk gaan wonen. (niet dat iemand dat wil, maar het probleem met de acieradius is dan toch wel zeer gering). Alleen op vakantie ermee is lastig, dan huur je gewoon een dieseltje.
door emanuel
#21036
TT-dream schreef:Wellicht een oplossing?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/TORNADO- ... 0201808203

Heb er zelf 1 besteld...zodra ik een volle tank heb verreden met dit 'wonder-metaal' dan horen jullie van mijn (besparende) ervaring.
Dan ben je daar heel mooi ingestonken ! Als zoiets simpels echt zou werken, waarom zit het er standaard niet in? Er is niet een fabrikant die dit toepast. Ze doen wel van alles om de motoren schoner en zuiniger te maken, miljoenen worden er in R&D gestoken om de volgende generatie motoren weer beter te krijgen.

Deze ring doet niets meer dan de aangezogen lucht in de weg zitten, een beetje het tegenovergestelde wat je eigenlijk wil, nl zo min mogelijk weerstand voor de aangezogen lucht. Vandaar de dure sportluchtfilters. De wervelingen die dit ding maakt zouden bij een carburateur nog wel enig nut kunnen hebben, maar bij je injectiemotor heeft het 0,0 zin.

Ben erg benieuwd hoe hij gaat bevallen !

Plaats een cruise control als je benzine wil besparen, dat helpt echt.
Gebruikersavatar
door TT-dream
#21043
Ja hoor, of een lpg tank zeker.....tja.
Gebruikersavatar
door MisterCats
#21044
Als de benzineprijs nu oploopt naar een Euro 3,5 de liter kunnen we misschien weer doorrijden op de weg :wink:
Gebruikersavatar
door Tamar
#21047
Vandaag moest voor 1 liter 98 E1.615 neerleggen. Niet normaal meer. Maar ja, ik heb mijn auto toch echt nodig voor mijn werk. Alleen zou je haast gaan denken om toch wat vaker de fiets te pakken, maar ja, daar ben ik dan weer veel te lui voor. :)
Gebruikersavatar
door MisterCats
#21059
En daar is je TT veel te mooi voor :P
door allewijn
#21066
Ook ik mocht vandaag ?1,635 afrekenen per liter BP ULTIMATE.
Ook ik 'moet' ron98 tanken daar ik gechipt ben.

De grens is inderdaad allang bereikt, er zal echt wat moeten gebeuren.
Zag laatst een lijstje waarin ik zag dat Nederlands het duurste is met zijn benzineprijzen.
Spanje is nog vrij goedkoop! Beter nog dan Luxemburg.

Tis dat ik deze auto zo lief heb en bij mijn werkgever nog onbeperkte kilometers geschreven kunnen worden. Dus géén max van 130 euro per maand zoals bij veel bedrijven, maar gewoon elke dag alle kilometers (dus 0,18 X 100km per dag x 22werkdagen = 396,- euro gemiddeld)

Anders had ik allang een mooie A3 TDI gekocht oid...
Alhoewel... -> De prijs van diesel is ook al om te janken...
Gebruikersavatar
door Ronnie
#21075
euro 98 bij texaco... 1.63 de liter gekker moeten ze t nie maken anders is de lol dr te snel af
Gebruikersavatar
door Tricks
#21144
Het is idd duur aan het worden! Ik heb volgende week een (soort van sollicitatie-) gesprek om op een andere plaats te werken, en als dat goed verloopt kan ik met de fiets gaan werken (max 5km), waardoor de tt mijn vrije tijd/weekend-wagen zal worden.

Ik zou hem zeker niet willen wegdoen omdat ik er echt ongelooflijk veel plezier in heb om ermee te rijden, maar teveel is uiteraard teveel :(
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]