Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Rbuimer
#21063
Hoi TT-liefhebbers,

Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe auto en nadat mijn broer een TT coupe heeft gekocht ben ik wel warm geworden voor deze auto!

Ik rijd momenteel zelf een A4 diesel uit '96 maar ga minder rijden dus weer terug naar benzine.

Ik zit heel erg te twijfelen over de coupe of roadster. Coupe is strakker maar met dak open in de zomer lijkt me ook fantastisch. Ik zag op het forum alwel het een en ander staan over aankoop van een cabrio maar heb nog een paar specifieke vragen aan jullie:

* heb je echt last van windgeruis in de roadster en zo ja, bij welke snelheid wordt het echt significant?
* ik woon zelf in amsterdam en de auto zal buiten staan, is dat wel verantwoord denken jullie?
* kan een softtop zonder problemen buiten staan het hele jaar? hoorde verhalen over lekkages en schimmel bij de Z3, herkennen jullie dat probleem?
* moet je veel onderhoud plegen aan de softtop en kun je er mee door de wasstraat?

Thanks alvast!

Groeten,

Rik
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#21064
Rbuimer schreef:* heb je echt last van windgeruis in de roadster en zo ja, bij welke snelheid wordt het echt significant?
Ik zou zeggen, maak eens ergens een proefritje. Zoiets moet je denk ik toch zelf ervaren.
Rbuimer schreef:* ik woon zelf in amsterdam en de auto zal buiten staan, is dat wel verantwoord denken jullie?
Ik denk dat je zelf je eigen buurt het beste kent.
Rbuimer schreef:* kan een softtop zonder problemen buiten staan het hele jaar? hoorde verhalen over lekkages en schimmel bij de Z3, herkennen jullie dat probleem?
Een softtop kan gewoon buiten staan, maar je moet 'm wel onderhouden.
Rbuimer schreef:* moet je veel onderhoud plegen aan de softtop en kun je er mee door de wasstraat?
Onderhoud valt wel mee dacht ik en ik zou de wasstraat voor een cabrio afraden.

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door TTR150
#21065
Hallo Rik,

Ik heb tot op heden GEEN spijt dat ik roadster rij, echt zalig.

Windgeruis is steeds aanwezig, mij stoort het niet. :lol:

Buiten laten staan is mss om problemen vragen (ik ken Amsterdam niet), maar elke grootstad?

Zoals Joop zei GEEN wasstraat, lekker zelf wassen.

MvG,
Luc (VL)
Gebruikersavatar
door reindertt
#21069
Hey Rik,

Ik zou zeker voor een roadster gaan, helemaal voor het rijplezier in de zomer en voor het waardebehoud. Windgeruis is er wel, maar als je boven de 130-140 komt wordt het weer minder.
Softtop is gewoon een keer in het kwartaal/half jaar cleanen en impregneren, blijft ie heel mooi zwart. Wasstraat mag absoluut niet en ook geen hogedrukspuit op je linnen dak: gaat de kleur eruit en je spuit het impregneermiddel uit je dak: gevolg: slijtage en schimmel.

In de winter is het zeker goed vertoeven, maar ik moet zeggen: ik heb een hardtop en serieus: het is stiller, het blijft warmer. Het is gewoon een stuk behaaglijker in de auto. Ik vind dus dat (vooral omdat de softtop bij de TT niet gevoerd is) een hardtop geen overbodige luxe is.

Als ie buiten staat, zou ik een roadster hoes kopen, die trek je er zo overheen en heb je ook geen problemen met katten. Maar zoals gezegd heeft de TT een nagenoeg perfecte aansluitvorm en daardoor geen lekkages. Het dak is standaard geimpregneerd, dus geen schimmelvorming (alleen nooit een nat dak open doen... eerst droog rijden)

Wat is je maximale prijs voor een roadster? Ik weet nog wel een hele goede, volledig onderhouden Roadster.
Gebruikersavatar
door MisterCats
#21155
Rik,
Alles is al bijna gezegd, maar ik kan daar nog dit aan toevoegen:

In Amsterdam lijkt me een stoffen kap een flink risico, hangt wellicht een beetje van de wijk af.
iki heb in ieder geval mijn TT Roadster regelmatig in Amsterdam geparkeerd zonder problemen, maar dat is geen garantie, hooguit een kleine geruststelling.
Mocht er een mes in gezet worden dan is het goed te weten dat een compleet nieuwe kap circa Euro 2.500 kost.

Ik ervaar het geluid in een roadster niet als windgeruis, maar eerder als het doorlaten van veel omgevingsgeluid. Het positieve is dan weer dat je beter hoort wat er om je heen gebeurt. Nadeel is dat de kap een flinke dode hoek veroorzaakt.
Bij hoge snelheid hoor je de luchtstroom om de auto, dat is een apart geluid, en klinkt niet als klapperen, fluiten of iets dergelijks.

Ik reis regelmatig met hoge snelheid door Duitsland en ik heb er geen last van.
Veel succes mt je keuze
Hans
door Rbuimer
#21195
He heren,

Bedankt voor jullie snelle antwoorden, ben gerustgesteld over de roadster! Wellicht dat ik wel nog ga sparen voor een hardtop, klint wel handig ook i.v.m. vandalisme (woon in Oud-Zuid, nog wel een goede buurt dus denk dat risico daar wel kleiner is).

Ben fanatiek aan het zoeken nu, op Mobile.de, Autotrader, marktplaats, etc. op zoek naar die ene!

Reindertt, thanks voor je reactie en je aanbod van de auto, heb hem bekeken, idd strakke bak! Helaas is mijn budgetje niet toereikend genoeg ben ik bang. Ik zal goed moeten zoeken maar heb maar 17 Keuro om te spenderen....

Als ik er een heb gekocht laat ik het jullie horen!

Groeten,

Rik
Gebruikersavatar
door Cabriofreak
#21197
Rbuimer schreef:He heren,

Bedankt voor jullie snelle antwoorden, ben gerustgesteld over de roadster! Wellicht dat ik wel nog ga sparen voor een hardtop, klint wel handig ook i.v.m. vandalisme (woon in Oud-Zuid, nog wel een goede buurt dus denk dat risico daar wel kleiner is).

Ben fanatiek aan het zoeken nu, op Mobile.de, Autotrader, marktplaats, etc. op zoek naar die ene!

Reindertt, thanks voor je reactie en je aanbod van de auto, heb hem bekeken, idd strakke bak! Helaas is mijn budgetje niet toereikend genoeg ben ik bang. Ik zal goed moeten zoeken maar heb maar 17 Keuro om te spenderen....

Als ik er een heb gekocht laat ik het jullie horen!

Groeten,

Rik
Zal niet meevallen om een goede met hardtop te vinden voor 17 K.
Houd er wel rekening mee als je er 1 importeert dat er ong. 2500 euro invoerrechten bijkomt, afhankelijk van de accessoires die erop/in zitten.
Succes in ieder geval met de zoektocht :wink:
Gebruikersavatar
door TTR150
#21198
hallo,

mss zit hier iets tussen (is wel in BE) dus importeren (genoeg topics hierover)

MvG
Luc (VL)
Gebruikersavatar
door Quattro Boy
#21199
Windgeruis in mijn roadster ervaar ik als storend pas boven de 220 km/h :D
Al zet je je auto voor het politiebureau neer, als ze erin willen komen (inbraak) dan komen ze alsnog in :smt011
En als ze je de auto niet gunnen dan gooien ze een ruit in of trekken ze een kras erop :smt097 dus 't feit dat de kap van linnen is doet er al niet meer toe (is een hardtop geen optie voor je?)
Door de wasstraat mee kan, mits kap dicht :smt017 .Het beste kun je 'm, net als de rest van de auto, met de hand wassen. Beetje shampoo (geen Head 'n Shoulders of Axe maar gewoon Turtle Wax of huismerk van Halfords) in een emmer vol met handwarm water, flinke spons erbij en boenen maar! Kap afspoelen met ruime hoeveelheid water en goed laten drogen voor dat je 'm dichtvouwt. That's all! :smt023

Oh, en nog 1 ding! Een 100% waterdichte cabrio/roadster/cabriolet/spyder enz. bestaat niet!!!!! Dus last van condens in je kofferruimte gedurende koude winterdagen en beslagen ruiten als je net met je natte kloffie de auto instapt, tja, dat hoort erbij. Maar gooi eens de kap open zodra de zon doorkomt en trap eens dan de gaspedaal goed in en dan weet je waarom je 't hebt gedaan! :smt103
Ik krijg nu al de kribbels van als ik aan mijn TT denk! :wav:

Succes!

Groetjes :smt006
Adrian
door Jerry
#21219
Quattro Boy schreef: Oh, en nog 1 ding! Een 100% waterdichte cabrio/roadster/cabriolet/spyder enz. bestaat niet!!!!! Dus last van condens in je kofferruimte gedurende koude winterdagen en beslagen ruiten als je net met je natte kloffie de auto instapt, tja, dat hoort erbij. Maar gooi eens de kap open zodra de zon doorkomt en trap eens dan de gaspedaal goed in en dan weet je waarom je 't hebt gedaan! :smt103
Ik krijg nu al de kribbels van als ik aan mijn TT denk! :wav:

Succes!

Groetjes :smt006
Adrian
Ook ik kan alleen maar zeggen dat een cabrio (althans voor mij) het einde is, het is echt genieten.....Omdat wij elk jaar met de TT 3 weken naar Italie op vakantie gaan heb ik bewust gekozen voor een fwd ipv quattro omdat de bagageruimte groter is. Wat betreft de opmerking van Adrian over het lekken en condens in de kofferbak ken ik zelf niet....

Ik zou geen "gewone auto" meer willen....

Suc6 met je zoek tocht....

Jerry
Gebruikersavatar
door reindertt
#21246
Het lekken van het dak en kofferbak ken ik ook absoluut niet. Ik denk dat het lekken van je dak te maken heeft met het niet goed behandelen van je linnen dak. Ik zal even een filmpje maken hoe goed dat impregneerspul werkt: als je een beker water over je dak giet, trekt het nauwelijks in, maar loopt in een straal van je dak af.

Logisch dat de kieren lekken als je met een hogedrukspuit spuit op de naden tussen dak en ramen. Dat is enkel rubber en het smalle pootje van raamgeleider moet het raam tegen het dak drukken = is niet al te sterk.

M.a.w.: goed behandelen. Maar ja...
Gebruikersavatar
door MisterCats
#21252
Quattro Boy schreef: Oh, en nog 1 ding! Een 100% waterdichte cabrio/roadster/cabriolet/spyder enz. bestaat niet!!!!! Dus last van condens in je kofferruimte gedurende koude winterdagen en beslagen ruiten als je net met je natte kloffie de auto instapt, Adrian
Ook ik heb geen enkel probleem met lekken of condens in de achterbak.
Alleen op sommige erg vochtige dagen aan het het eind van het jaar wil het wel eens snel beslaan en dan heeft de airco het effe druk.
Maar ja, iedere auto beslaat als je met natte kleren instapt.
Gebruikersavatar
door svkaster
#22868
Ik heb zelf eerst 4,5 jaar een TT coupe gehad, en heb nu sinds 3 maanden ene TT Roadster. Hij voelt precies hetzelfde aan als de Coupe. Het enige dat ik als verschil opmerk is het "omgevingsgeluid" De Coupe begint rumoeriger te worden boven de 190 Km/h (Wind geruis en gefluit) de Roadster is bij de 170 Km/h al wat rumoeriger. Verder is hij redelijk stil. Het enige wat af en toe wel "schrikken"is, is als er een vrachtauto rechts naast je bij het verkeerslicht komt staan.

Ik wil in iedergeval geen coupe meer. Heb hem pas kort, maar heb ondanks de "winter" al veel met open dak gereden.
Het is wel zaak dat je ervoor zorgt dat je een glazen achter wind scherm als optie erbij koopt. Zonder dit stukje glas, krijg je veel wind in de auto van achteren.

Oja, nog een advies. Als het kan koop hem nu. In de winter kosten ze toch wat minder dan in het voorjaar of zomer. Heb er bij die van mij toch wel +/- 2000 euro extra vanaf gekregen onder het motto, wie koopt er nu zo'n auto in de winter :!:

Succes met het zoeken :wink:
Laatst gewijzigd door svkaster op zo feb 03, 2008 13:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door reindertt
#22870
Haha, je hebt gelijk: vrachtwagens die naast je staan of langsrijden op de snelweg: je schrikt je rot man! Nou ja aan het begin, nu merk ik niets meer.

Ik heb juist het idee dat wanneer je met de kap open rijdt, de wind en het het geluid vanaf 140 km/h veel minder worden. Alsof je dan in zo'n 'vortex' komt :)

Persoonlijk vind ik de roadster mooier dan de coupé, maar hey dat is mijn bescheiden mening!
Gebruikersavatar
door AenE
#22958
Ik vind de Roadster ook mooier dan de Coupé, maar dat is inderdaad een kwestie van smaak.
De Roadster is wel zwaarder dan de Coupé, dus zal waarschijnlijk een fraktie duurder zijn in de houderschapbelasting.
Nieuwprijs is ook hoger dus duurder qua verzekering. Zo was mijn Roadster in 2001 duurder dan ?50.000,- dus wordt er een klasse 3 alarm geëist bij WA Casco of beperkt Casco :?
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]