Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door truckrukker
#21067
Goedemiddag allemaal,

vanochtend heb ik mijn TT ingeruild voor een BMW. Reden is dat ik op het moment ca. 45.000 km/jaar rijdt, de benzine steeds duurder wordt en aangezien een auto op gas niets voor mij is heb ik voor een diesel gekozen. Het is een "superzuinige (;))" 330d Touring geworden.

De huidige kilometerstand van mijn TT was 153.000 km en om er nog een jaar mee door te rijden en het risico te lopen er een lage inruilprijs voor te krijgen zag ik niet zitten........

Zodra ik foto's heb zal ik ze op het forum zetten. Uiteraard zal ik nog regelmatig een kijkje op dit forum nemen.

Groeten,

Dennis
Gebruikersavatar
door reindertt
#21068
Dennis! Jammer, maar helaas en begrijpelijk.

GEen slechte ruil moet ik zeggen. Is het een E46 of een E90?
Gebruikersavatar
door truckrukker
#21070
reindertt schreef:Geen slechte ruil moet ik zeggen. Is het een E46 of een E90?
Reinder,

het is een E46, bouwjaar 08-2000, kilometerstand 138.000 km met de volgende opties:

- Half-lederen sportstoelen
- Stoelverwarming (kan ik niet meer missen)
- Xenon-verlichting
- Park Distance Control
- 6 cd-wisselaar
- Automatische airco
- Multifunctioneel stuurwiel
- Cruise Control

Groeten Dennis
door emanuel
#21072
Dat is wel een heel lage Km stand voor een ruime 7 jaar oude diesel. Dat kan nooit rendabel geweest zijn. Maar ach, jij bent er weer goed mee (mits het klopt)

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Gebruikersavatar
door truckrukker
#21074
emanuel schreef:Dat is wel een heel lage Km stand voor een ruime 7 jaar oude diesel. Dat kan nooit rendabel geweest zijn. Maar ach, jij bent er weer goed mee (mits het klopt)

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Emanuel,

auto is ingevoerd, heb (stiekem) contact gehad met de dealer welke hem in Duitsland in onderhoud heeft gehad en deze heeft bevestigd dat de kilometerstand.........ik begrijp dat deze man natuurlijk niet 100% te vertrouwen is, maar in Duitsland komen zulke lage kilometerstanden voor.

In Duitsland is de wegenbelasting geïntegreerd in de brandstofprijs, dus is het rijden met een diesel niet per definitie duurder.

Dennis
door emanuel
#21091
truckrukker schreef:
emanuel schreef:Dat is wel een heel lage Km stand voor een ruime 7 jaar oude diesel. Dat kan nooit rendabel geweest zijn. Maar ach, jij bent er weer goed mee (mits het klopt)

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Emanuel,

auto is ingevoerd, heb (stiekem) contact gehad met de dealer welke hem in Duitsland in onderhoud heeft gehad en deze heeft bevestigd dat de kilometerstand.........ik begrijp dat deze man natuurlijk niet 100% te vertrouwen is, maar in Duitsland komen zulke lage kilometerstanden voor.

In Duitsland is de wegenbelasting geïntegreerd in de brandstofprijs, dus is het rijden met een diesel niet per definitie duurder.

Dennis
Dat heb je dan goed gedaan, een collega van me heeft laatst een 3 jaar oude diesel naar NL gehaald met 40.000 km op de klok, dat kom je in NL gewoon niet tegen.
Gebruikersavatar
door Ferdi
#21094
kijk ook naar je buurland belgie!
duitsland en belgie schelen niet zoveel van elkaar, makkelijke an belgie is
dat je nederlands de onderhandelingstaal blijft tenzij franstalige.... je weet wel!
Gebruikersavatar
door reindertt
#21102
Volgens mij gaat het in duitsland zelfs zo ver dat ze wettelijk strafbaar zijn als ze km stand verdraaiien of 'vergeten' te vermelden als de auto schade heeft gehad. TUV is ook veel zwaarder. Wat dat betreft: een auto uit duitsland is over het algemeen betrouwbaarder dan de (volgens trixie) intolerante nederlanders....
Gebruikersavatar
door Carmello
#21391
Als ik eerlijk moet zijn denk ik dat ie bmw van jou uiteindelijk meer gaat kosten dan je tt. Het is een 330 diesel die willen nog wel eens lekker zuipen als je ermee gaat trappen en meer belasting betalen. Ik vind de tt echt superzuinig als je er goed mee omgaat. Maar jah je zat ook met de km stand van je tt. In iedergeval veel plezier met je nieuwe aanwinst
Gebruikersavatar
door MisterCats
#21395
truckrukker schreef: De huidige kilometerstand van mijn TT was 153.000 km en om er nog een jaar mee door te rijden en het risico te lopen er een lage inruilprijs voor te krijgen zag ik niet zitten........
Dennis
Inruilen voor een jongere TT :P
Gebruikersavatar
door massari
#21396
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Superauto.

Ook ik ga mijn TT van de hand doen dit jaar (1e kwartaal 2008). Zodra ik mijn vraagprijs heb bepaald zal ik alles hier op de site plaatsen. Ik zit te denken om ook BMW te gaan rijden; een Z4 Roadster met 2.5i of 3.0i motor in het vooronder.

En anders een 350Z.

Later meer... :wink:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#21398
Carmello schreef:Als ik eerlijk moet zijn denk ik dat ie bmw van jou uiteindelijk meer gaat kosten dan je tt. Het is een 330 diesel die willen nog wel eens lekker zuipen als je ermee gaat trappen en meer belasting betalen. Ik vind de tt echt superzuinig als je er goed mee omgaat. Maar jah je zat ook met de km stand van je tt. In iedergeval veel plezier met je nieuwe aanwinst
Sorry dat ik t zeg maar je schrijft 'als je gaat trappen'... doe dat aub eens met je TT en vergelijk t dan eens met de BMW... je kan overigens geen appels met peren gaan vergelijken daar t hele verschillende wagens zijn.
Gebruikersavatar
door Arnold
#21400
Carmello schreef:Als ik eerlijk moet zijn denk ik dat ie bmw van jou uiteindelijk meer gaat kosten dan je tt. Het is een 330 diesel die willen nog wel eens lekker zuipen als je ermee gaat trappen en meer belasting betalen. Ik vind de tt echt superzuinig als je er goed mee omgaat. Maar jah je zat ook met de km stand van je tt. In iedergeval veel plezier met je nieuwe aanwinst
Wat vind jij dan super zuinig?
Gebruikersavatar
door AenE
#21404
Veel dieselplezier met je Beemer! Kan me een vervelendere auto voorstellen :wink:
Gebruikersavatar
door marve
#21414
Ik begrijp je reden, maar hoe kun je nou van een audi overstappen in een bmw.
Dat is zo,n groot verschil van opzet en rijbeleving.
Ook de personages verschillen nog al :?

Heb persoonlijk helemaal niks met bmw, maar wens je er toch veel plezier mee. Beemerse zullen we maar zeggen.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]