Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door MarTTijn©
#22010
Forumvrienden & vriendinnen !
Ik zou graag jullie advies krijgen over het volgende.
Deze zomer ben ik van plan om een MK2 aan te gaan schaffen,
en nu ben ik via de bekende Occasion-sites terrecht gekomen bij conceptcars24.com
Die hebben best interresante auto's op hun site staan. Ook kun je ze
een zoekopdracht geven met welke auto je precies zoekt. Zo kreeg ik bijvoorbeeld deze toegestuurd:
[hr]
Audi TT 2.0 TFSI coupe, S-tronic. F1 schakeling.
Kilometerstand: 7.700 km
Leistung: 147 KW / 200 PS
Kraftstoffart: Benzin
Kraftstoffverbr. kombiniert: ca. 7,7 l/100km Kraftstoffverbr. innerorts: ca. 10,6 l/100km Kraftstoffverbr. außerorts: ca. 6,0 l/100km CO2-Emissionen kombiniert: ca. 183 g/km
Getriebe: Automatik
Schadstoffklasse: Euro 4
Erstzulassung: 2/2007
HU: 2/2010
AU: 2/2010
Klimatisierung: Klimaautomatik
Farbe: Blau
Ausstattung:
ABS, El. Fensterheber, El. Wegfahrsperre, Garantie, Lederausstattung, Leichtmetallfelgen, Metallic, Sitzheizung, Stabilitätskontrolle, Xenonscheinwerfer, Zentralverriegelung,
Innenfarbe: schwarz, Leder-Alcantara, Reifendruck-Kontrollsystem, Tagfahrlicht, Werkswagen, Ablagenpaket, Radio MP3 fähig, AUDI AG - KEIN MIETWAGEN, INKL. AUDI GARANTIE BIS 02/2011!!!, DSG, Sie sparen: 24% !, ehem.
unverb. Preisempfehlung: 38.960, 00 EUR ... Klima, Klimaautomatik, Automatik-Getriebe, Sitzheizung vorn, Garantie, Xenon, Lederlenkrad, CD, Bordcomputer, Fenster 2x el., Alufelgen, Nebelscheinwerfer, Sportfahrwerk, Sportsitze, AT-Anzeige, Lenkrad verstellbar, Audi Gebrauchtwagen Plus, Sitze höhenverstellbar, ZV m. FB, Scheinwerferreinigung, 1. Hand, Spiegel el., Jahreswagen, Fahrerairbag, Beifahrerairbag, Seitenairbag vorn, ESP, Nichtraucher, ABS, Traktionskontrolle, Servo, elektr. Wegfahrsperre, HSN 8307, TSN AAR, Verbrauch: 7,7/10,6/6,0 l/100 km (komb/inn/auß), CO2: 183 g/km

Prijs all-in op NL kenteken en incl 19% btw is 43280 euro.
[hr]
Ik weet, het is nog steeds veel geld....maar ik heb het er wel voor over. Ik blijf trouw aan de TT !
Hier in Nederland ben ik zowiezo nog geen Mauritiusblauwe tegengekomen (mooiste kleur!) maar zijn de meeste zwart of grijs.
Zitten en nog nadelen aan het invoeren van een auto uit Duitsland ?
En er zijn regels veranderd m.b.t. invoeren per begin dit jaar heb ik begrepen......?
Inruilen is er meestal ook niet bij lees ik, terwijl ik dat wel graag zou willen.
Ik lees graag jullie tips of opmerkingen !
Gebruikersavatar
door MisterCats
#22012
Ik heb een heel stuk geschreven over invoeren uit Duitsland en dat staat in de downloadsectie... kijk daar even.
Verder raadt ik je aan naar Werksdienstwagen te zoeken op www.audi.de
Deze auto lijkt me niet erg veel opties te hebben; je kunt ze veel "voller" vinden.
Ik mis Bose, Navi, Bluetooth, electr. verstelling stoelen, en als ik mijn best doe verzin ik nog wel wat.
Succes
Hans
Gebruikersavatar
door MisterCats
#22013
Ik heb even gauw gezocht en vond er 19 Mauritiusblauwe TT's.Om een idee te geven van de mogelijke opties hieronder een voorbeeld avn 1 van de aangeboden TT's:

Ablagepaket
Ablagenetz im Beifahrerfußraum und an den Lehnen der Vordersitze, Ablagefach unter den Vordersitzen, Gepäcknetz im Gepäckraum


adaptive light
in Verbindung mit Xenon plus erhältlich; dynamisches Kurvenlicht durch schwenkbare Scheinwerfer zur besseren Ausleuchtung von Kurvenverläufen



Aluminium-Gussräder Audi exclusive 9 J x 19 im 20-Speichen-Design, zweiteilig (quattro GmbH)
- Aluminium-Gussräder 9 J x 19 im 20-Speichen-Design (quattro GmbH)
- Reifen 255/35 R 19



Audi parking system
erleichtert das Einparken durch akustisches Anzeigen des hinteren Abstands; Messung durch Ultraschallsensoren, unauffällig in den Stoßfänger integriert


Außenspiegel, elektrisch einstell-, anklapp- und beheizbar, automatisch abblendend
links asphärisch, rechts konvex, Gehäuse in Wagenfarbe lackiert, mit integriertem LED-Seitenblinker; automatisch abblendend, beidseitig elektrisch einstell- und anklappbar, beide Außenspiegel sowie Scheibenwaschdüsen beheizbar



CD-Wechsler
im Handschuhfach, für 6 CDs, erschütterungsgesichert, leicht zugänglich; jede CD einzeln lad- bzw. wechselbar


Diebstahlwarnanlage
inklusive Innenraumüberwachung und Abschleppschutz durch Neigungswinkelsensor, abschaltbar; bordspannungsunabhängiges Signalhorn; Überwachung von Motor- und Gepäckraum, Türen und Innenraum


Frontscheibe mit grauem Colorstreifen am oberen Rand


Geschwindigkeitsregelanlage
hält jede Geschwindigkeit ab etwa 30 km/h konstant, soweit es die Motorleistung bzw. die Motorbremswirkung zulässt, Bedienung über separaten Lenkstockhebel


Handyvorbereitung (Bluetooth)
im Ablagefach der Mittelkonsole, D- und E-Netz, mit Sprachbedienung, Antenne, Freisprech- und Ladeeinrichtung, Bluetooth-Schnittstelle, Bedienung über Multifunktions-Sportlederlenkrad
Kabellose Adapter (werden auch bei Bluetooth-Handys benötigt) und Informationen über kompatible Handys erhalten Sie bei Ihrem Audi Partner.



Innenspiegel automatisch abblendend, mit Licht-/Regensensor und digitaler Kompassanzeige
Licht-/Regensensor zur Steuerung der automatischen Fahrlichtschaltung und der Scheibenwischer, inklusive coming home/leaving home Funktion: verzögertes Aus-/automatisches Einschalten von Hauptscheinwerfern, Heck- und Kennzeichenleuchten beim Abstellen/Öffnen des Fahrzeugs;
die digitale Kompassanzeige ermöglicht eine digitalisierte Anzeige der aktuellen Himmelsrichtung; die acht Himmelsrichtungen werden in englischer Sprache angezeigt (N, NE, E, SE, S, SW, W, NW)



Multifunktions-Sportlederlenkrad im 3-Speichen-Design
unten abgeflacht, mit Fullsize-Airbag, in Höhe und Abstand einstellbar; zur Bedienung aller Audi Radioanlagen, von Sprachdialogsystem oder Handy



Navigationssystem plus mit MMI-Bedienlogik
- Radio Navigationssystem
- BOSE Surround Sound
- Fahrerinformationssystem
- Navigationssystem plus mit MMI-Bedienlogik



Reifendruck-Kontrollanzeige
überwacht während der Fahrt den vom Fahrer eingestellten und dem System per Bedienung übergebenen Luftdruck der verbauten Laufräder; verlieren ein oder mehrere Reifen Luft, errechnet die Reifendruck-Kontrollanzeige anhand des Drehzahlunterschieds und der Eigenfrequenz der Räder den Luftverlust und warnt den Fahrer optisch sowie akustisch; in Verbindung mit dem Fahrerinformationssystem wird die Position des betroffenen Reifens angezeigt; das System befreit nicht von der regelmäßigen Kontrolle des Luftdrucks


Sitzeinstellung elektrisch für die Vordersitze
- Lendenwirbelstütze
- Sitzeinstellung elektrisch für die Vordersitze



Weitere Bemerkungen des Anbieters
Antiblockiersystem, Antischlupfregelung, Fensterheber elektrisch, Metallic, Nebelscheinwerfer, Servolenkung, Wegfahrsperre, Xenon-Licht
** 24 Monate Werksgarantie ab Erstzulassung + 24 Monate Garantieverlängerung, Telefonvorbereitung für Handy mit Freisprechanlage, Navigationssystem plus mit MMI-Bedienlogik, Sitzbezüge in Alcantara und Perlnappa, Xenon-Scheinwerfer Plus adaptive light, Sportsitze vorn, Acoustic Parking System APS (hinten), Sitzheizung für Vordersitze getrennt regelbar, Sitzeinstellung elektrisch für die Vordersitze, Lenkrad (Sport/Leder) mit Multifunktion, Leichtmetallräder 9J x 19, Räder der Quattro GmbH, Sound-System BOSE, Innenausstattung: Dekoreinlagen Aluminium, Fahrer-Informations-System (FIS), Kopf-Schulter-Airbag vorn (Thoraxbag), Elektron. Differentialsperre (EDS), Diebstahl-Warnanlage + Innenraumabsicherung / Abschleppschutz, Außenspiegel- automatisch abblendbar elektrisch anklapp-/einstell-/beheizbar, Tagesfahrlichtschaltung -- NAR --, Ablage-Paket, Optik-Paket Leuchten, zertifizierter Audi Gebrauchwagen :plus Partner der Audi AG sowie offizieller Partner der Audi Bank,gerne erstellen wir Ihnen auch ein persönliches Leasing- oder Finanzierungsangebot, auf Wunsch erhalten Sie auch gern eine Umweltplakette, Finanzierung ab 6 99% effektiver Jahreszins durch die Audi Bank AG, gern erstellen wir Ihnen auch ein persönliches Leasing- oder Finanzierungsangebot, kein Mietwagen, Werksdienstwagen der Audi AG, wir hoffen unser Angebot sagt Ihnen zu und würden uns freuen,Sie als Kunden gewinnen zu können,auf Anfrage erhalten Sie von uns automatisch weitere hochauflösende Bilder zu diesem Fahrzeug, Polsterfarbe: lichtgrau, GebrauchtwagenPlus
Gebruikersavatar
door MarTTijn©
#22020
Hans, bedankt voor de snelle reactie !
Dat is een verdomd handig documentje :!:
Blijkbaar word de Download-sectie niet meegenomen in een zoekopdracht op het forum,
want die heb ik uiteraard wel eerst gebruikt (tip voor Paulus ?)
Het is best ingewikkeld allemaal, lijkt me. En al helemaal als je zoals ik geen woord Duits spreekt.
Daarom leek die optie van Conceptcars24 mij wel wat, want die doen (bijna) alles voor je:
Opsporen van auto?s in Duitsland die aan uw wensen voldoen, het berekenen van het restant BPM bedrag en de totaalprijs op NL kenteken, e-mailen van de auto gegevens met foto?s en prijs op NL kenteken, auto bezoeken op locatie, koopcontract en document afhandeling in Duitsland, verzekerd transport naar Nederland, RDW keuring, douaneformaliteiten en BPM betaling, Nederlandse kentekenplaten en afleveren.
De totale kosten hiervoor bedragen 2.716 euro inclusief BTW.

Maar ik ga zeker jouw tips ook nog in overweging nemen !
Nog meer ?
Gebruikersavatar
door MarTTijn©
#23196
Weet iemand of de radio, boordcomputer, navigatie e.d. in een MK2 die je in Duitsland
koopt, ingesteld staat in de Duitse taal ? En is dit (zelf) te wijzigen naar Engels of Nederlands ????
Niet onbelangrijk lijkt me !!!! Wat betreft het instructieboekje lijkt dat me makkelijker op te lossen.
Gebruikersavatar
door Cabriofreak
#23202
Het navigatiesysteem is makkelijk te veranderen naar Nederlands via het menu, zowel spraak als geschrift.
Boordcomputer is volgens mij in het engels :roll:
door Niall
#23204
2700 Euro voor een beetje speuren op internet, waarbij zij een ander prijs afspreken met de dealer dan dat jij gaat betalen :shock:
Gebruikersavatar
door Cabriofreak
#23206
Niall schreef:2700 Euro voor een beetje speuren op internet, waarbij zij een ander prijs afspreken met de dealer dan dat jij gaat betalen :shock:
Ik vind het ook wel een lucratieve bezigheid als ik het zo lees.
Als ze je nou 3 maanden garantie geven voor dat geld dan zeg ik nog oke.
Gebruikersavatar
door MarTTijn©
#23210
Niall schreef:2700 Euro voor een beetje speuren op internet, waarbij zij een ander prijs afspreken met de dealer dan dat jij gaat betalen :shock:
Ik ga het (bij nader inzien) waarschijnlijk ook allemaal zelf doen (hopelijk met wat hulp van Modderaar :-)
Cabriofreak schreef:Het navigatiesysteem is makkelijk te veranderen naar Nederlands via het menu, zowel spraak als geschrift.
Boordcomputer is volgens mij in het engels :roll:
Thanx voor je antwoord. Ik zal toch voor de zekerheid de MK2-bezitters hier even een PB-tje sturen om dit te verifieren.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#23212
Mauritiusblauwe rijden er wel rond in Nederland ook van de MK1 ;) aangezien ik die kleur zelf gehad heb herken ik die direct
Gebruikersavatar
door BelgieTT
#23253
Hallo Martijn ,

Ik heb je een mailtje gestuurd met info . Als je de pagina's wilt van de nieuwe MK2 verkoop in duitsland of nog vragen hebt , dan geef je maar een seintje .
Mvg
Henri ,
Gebruikersavatar
door metaal
#23902
Zelf ben ik me ook aan het oriënteren op het invoeren van een TT uit Duitsland. Zojuist het invoeren uit Duitsland pdf gedownload en snel bekeken. Er zijn nog wat addertjes onder het gras. Zoals beschreven is, is soms btw verschuldigd. Echter alleen als de auto jonger is dan 6 maanden OF minder dan 6000 km gereden heeft. Dan wordt de auto als nieuw beschouwd. Dat laatste wordt niet genoemd op de site van de douane dan wel belastingdienst. Hoewel er geschreven wordt over 2006, is mijn interpretatie nu (huiswerk) dat het kenteken voor 1 dag geldt. Dit voor het ophalen van de auto. Op die dag dient dus de auto gehaald en ter keuring worden aangeboden. Het is (blijkbaar) niet nodig een afspraak te maken, echter handiger is het wel.
Ik las dat iemand een verzekering geregeld had op basis van het chassisnummer voor die dag.
Pas op met al die optionele zaken. Daarover wordt OOK bpm geheven. Voor dat je het weet zit je op de kale nieuwprijs van de TT. Stel je zou hier een nieuwe TT kopen en als je nagaat wat hier de opties bij de dealer kost, schrik je. Wat zijn die opties (piep? censuur) duur! En dan echt alles wat je maar verzinnen kan.

Zo ben ik ook tijdens mijn zoektocht op de term: exportpreis gestuit. Ik weet (nog) niet wat dat inhoud. Het scheelt enorm. Wat houdt dit in? Ik hoop niet meer dan dat het woord zegt, export prijs.

Arie
Gebruikersavatar
door AenE
#23923
Niall schreef:2700 Euro voor een beetje speuren op internet, waarbij zij een ander prijs afspreken met de dealer dan dat jij gaat betalen :shock:
Sterker nog, ze verdienen er vaak nog veel meer aan, want als een bedrijf de auto in Duitsland koopt, kan het verkopende bedrijf de Mehrwertsteuer (soort BTW) eraf halen waardoor de prijs omlaag gaat. Allemaal winst voor het invoerende bedrijf :lol:
Zo ben ik ook tijdens mijn zoektocht op de term: exportpreis gestuit. Ik weet (nog) niet wat dat inhoud. Het scheelt enorm. Wat houdt dit in? Ik hoop niet meer dan dat het woord zegt, export prijs.
Dat is dus de prijs waar de Mehrwertsteuer afgetrokken is.
Bij een partikuliere koper kunnen ze dat niet terugvorderen als bedrijf, maar als je vraagt of dat wel kan (alsof je dat niet weet), zakken ze vaak toch nog wat en dat is gauw verdiend. :wink:
Gebruikersavatar
door metaal
#24001
Echter als ik het verschil uitreken, dan is het verschil meer dan die Mehrwertsteuer zou moeten zijn. (uitgaande van 19%) En ik was zo wie zo al van plan nog wat van de prijs af te praten. Daar ben ik toch Nederlander voor :-)

Arie
Gebruikersavatar
door MarTTijn©
#24024
Ik wil nog wel even iets weten over het volgende:
Van Modderaar had ik begrepen dat de Douane bij het BPM-Aangiftepunt de Aangifte-formulieren
voor je invuld, maar op de site van de Douane lees ik het volgende:
Voor de aangifte van een personenauto, bestelauto of motor moet u gebruiken: het formulier Aangifte bpm.
U kunt dit formulier aangifte bpm downloaden met het bijbehorende berekeningsformulier en de toelichting formulier aangifte bpm downloaden. U kunt het formulier en de toelichting ook krijgen op het bpm-aangiftepunt.

Wie is er nou verantwoordelijk voor ?
Die bedrijven die alles voor je regelen vullen deze formulieren ook "voor jou" in, dus helpen die blijkbaar de Douane een handje ?
Dat slaat natuurlijk nergens op !
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]