Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door metaal
#24032
En om het helemaal ingewikkeld te maken, heeft de doane/belastingdienst ook nog eens twee verschillende manieren om het bpm uit te rekenen. Je mag dan wel de voor jouw gunstigste uitkomst gebruiken.
Ik denk/vermoed dat je toch zelf verantwoordelijk zal zijn. Gewoon downloaden en kijken wat er zoal gevraagd wordt.
Die bedrijven vullen dit inderdaad voor jou in. Voor zoiets eenvoudigs vragen naar mijn idee best wel veel geld. En ik vraag me af is dat wel nodig. Effe een paar keer lezen en dan invullen. Scheelt weer een paar hondert euro. Toch weer lekker meegenomen. Anderzijds is het wel lekker makkelijk lijkt me.

Nog een tip, van een collega hoorde ik dat Duitsers niet erg happig zijn op tweedehands. Ze willen gewoon nieuw. En helemaal niet op schade gevallen die jij wil opknappen. Zoals mijn collega zei, dat snappen ze helemaal niet als jij zo iets wil doen.

Arie
Gebruikersavatar
door Cabriofreak
#24038
Je moet het aangifteformulier BPM zelf invullen.
Je kan het formulier downloaden via de RDW/Douane site of ophalen bij de RDW als je een afspraak voor de keuring maakt.
Gebruikersavatar
door MarTTijn©
#24055
Cabriofreak schreef:Je moet het aangifteformulier BPM zelf invullen...........
En hoe kom ik dan (als ik het ter plaatse doe) aan de prijzen van alle accessoires die in de auto zitten ?
Die moet je dus zelf specificeren op het formulier ......
In het ergste geval kun je jezelf benadelen toch ? Als je hogere bedragen invult dan zo'n bedrijf voor je zou doen,
die de beschikking hebben over hetzelfde programma als de Douane.
Gebruikersavatar
door AenE
#24057
MarTTijn© schreef:
Cabriofreak schreef:Je moet het aangifteformulier BPM zelf invullen...........
En hoe kom ik dan (als ik het ter plaatse doe) aan de prijzen van alle accessoires die in de auto zitten ?
Die moet je dus zelf specificeren op het formulier ......
In het ergste geval kun je jezelf benadelen toch ? Als je hogere bedragen invult dan zo'n bedrijf voor je zou doen,
die de beschikking hebben over hetzelfde programma als de Douane.
Ik heb een prijslijst geregeld voor mijn bouwjaar en ter controle PON gebeld en ook de prijzen doorgekregen.
Tip: niet te kwistig zijn met accessoires opgeven, want niet alles staat in de checklist ter plaatse zag ik :wink:
Bijvoorbeeld heb ik Moccasin leder wat een optie is. In de lijst van de Douane stond alleen leder en dat is standaard.
Ook het glazen schot werd niet over gerept en dat is ook een optie.
Zo zullen er nog wel meer specifieke dingen niet op hun optielijst staan.
Gebruikersavatar
door Cabriofreak
#24060
AenE schreef:
MarTTijn© schreef:
Cabriofreak schreef:Je moet het aangifteformulier BPM zelf invullen...........
En hoe kom ik dan (als ik het ter plaatse doe) aan de prijzen van alle accessoires die in de auto zitten ?
Die moet je dus zelf specificeren op het formulier ......
In het ergste geval kun je jezelf benadelen toch ? Als je hogere bedragen invult dan zo'n bedrijf voor je zou doen,
die de beschikking hebben over hetzelfde programma als de Douane.
Ik heb een prijslijst geregeld voor mijn bouwjaar en ter controle PON gebeld en ook de prijzen doorgekregen.
Tip: niet te kwistig zijn met accessoires opgeven, want niet alles staat in de checklist ter plaatse zag ik :wink:
Bijvoorbeeld heb ik Moccasin leder wat een optie is. In de lijst van de Douane stond alleen leder en dat is standaard.
Ook het glazen schot werd niet over gerept en dat is ook een optie.
Zo zullen er nog wel meer specifieke dingen niet op hun optielijst staan.
:withstupid:

:D
Gebruikersavatar
door PaulusB
#24611
En wat is het geworden MarTTijn foto's :?: :P
Gebruikersavatar
door MarTTijn©
#24615
PaulusB schreef:En wat is het geworden MarTTijn foto's :?: :P
:D Ik zit nu weer voor het eerst achter mijn PC, want afgelopen vrijdag de auto
opgehaald in Soest (Duitsland) bij Max Moritz
en sindsdien MOET ik gewoon rijden 8) Morgen naar de Douane/RDW. Hier alvast 1 foto,
en ik zal binnenkort ook mijn Garage hier even "vullen".

Afbeelding
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#24617
Wat ze toch nie van een stukkie ijzererts en een beetje aardolie kunnen maken he :D Schitterend gewoon 8)
Mooie wagen, Martijn, doe je goed!

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door MarTTijn©
#24619
Happy Socks schreef:Wat ze toch nie van een stukkie ijzererts en een beetje aardolie kunnen maken he :D Schitterend gewoon 8)
Mooie wagen, Martijn, doe je goed!

Groeten
Joop
Thanx Joop ! Net wat je zegt, auto's maken (en verkopen) kunnen ze wel, daar in Duitsland !
Gebruikersavatar
door PaulusB
#24620
Mooi hoor was het voordeel nou erg groot voor mk2 kwa prijs met nl.
Gebruikersavatar
door MarTTijn©
#24674
Modderaar schreef::smt038 :smt041 :smt098 \:D/ :salute: :thumbleft: :thumbright: :hello2: :headbang: :wave:
Hans, natuurlijk nog bedankt voor alle tips ! En nu hoor ik ook bij de "Club 3.2" ;)
PaulusB schreef:Mooi hoor was het voordeel nou erg groot voor mk2 kwa prijs met nl.
Het voordeel is pas sinds gisteren bekend, na mijn bezoek aan de RDW/Douane en is +/- ? 7000
(als je al in Nederland een gelijkwaardige auto kunt vinden !)

Is misschien nog wel even leuk om hier te vermelden, aangezien het bezoek aan het loket van de Douane iets anders verliep dan ik had verwacht (en ook nog van niemand had gehoord of gelezen).

:idea: De "keuring" door de RDW bestaat eigenlijk alleen maar uit het controleren van het chassisnummer, meer niet.
Na even wachtten kon ik me meldden bij de Douane, en daar kreeg ik te horen dat ze een e-mail naar Audi-importeur Pon hadden gestuurd met hierin het chassisnummer van mijn auto. "Dat doen we altijd bij dure auto's zoals Audi, Porsche, BMW.......Aan de hand hiervan bepalen wij dan welke opties we allemaal gaan doorbelasten"
Helaas liet het antwoord van Pon dus op zich wachtten, en werd om mijn e-mail adres gevraagd. Dan konden ze mij de volgende dag het BPM-bedrag doormailen. En dat gebeurde dus ook, helaas wel ? 600 hoger dan ik via deze site had uitgerekend.
Mijn inziens kun je dus niet zelf exact de BPM berekenen, en kan je ook niet meer "sjoemelen" (zoals het verwijderen van accesoires)

Maar hoe dan ook, ik heb m'n MK2 :D
Gebruikersavatar
door Ronnie
#24722
Ligt er maar net aan waar je heen gaat. Al geeft PON of Audi Duitsland door wat dr op chassisnummer geleverd is... zij moeten checken of het er daadwerkelijk in zit! zit t dr niet in betaal je die bpm niet.
Gebruikersavatar
door Cabriofreak
#24728
Ronnie schreef:Ligt er maar net aan waar je heen gaat. Al geeft PON of Audi Duitsland door wat dr op chassisnummer geleverd is... zij moeten checken of het er daadwerkelijk in zit! zit t dr niet in betaal je die bpm niet.
:withstupid:
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]