Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door AenE
#22235
Ik heb al meer gelezen op dit forum over alarm klasse 1 wat op de TT (Roadster) zit.
Mijn Polis Direct verzekering van de Lancer EVO6 met 75% no-claim wilde ik overzetten op de Audi TT, maar omdat de nieuwwaarde van mijn TT boven de ?50.000,- was en het een cabrio betreft, eisen ze Alarm klasse 3 :? Ik heb slechte ervaringen met alarmsystemen, dus wil dat niet inbouwen.

Wie heeft er tips over verzekeringsmaatschappijen die dat niet eisen voor Wa casco of beperkt casco?
Gebruikersavatar
door rene4u
#22237
Ik heb zelf de TT bij OHRA verzekerd. Die vroegen nergens naar en hebben de TT verzekert.
Gebruikersavatar
door AenE
#22241
rene4u schreef:Ik heb zelf de TT bij OHRA verzekerd. Die vroegen nergens naar en hebben de TT verzekert.
OK dank je, ik ga een offerte aanvragen.
Gebruikersavatar
door Carmello
#22242
Nou ik had precies hetzelfde als bij jou. Ik rij een audi tt quattro ( nieuwaarde boven 50000 euro) en ik heb hem ook bij polis direct verzekerd. Maar ik belde vorig jaar dec voor een offerte en ze eisten ook een klasse 3 alarm. Maar vanaf 1 januari is dat gewijzigd en er wordt nu een klasse 1 geeist. En die zit er standaar al op vanaf fabriek af. Dus nog een keer goed navragen, ik denk niet dat je een klasse 3 nodig hebt. Je krijgt hem zo ook wa+ verzekerd met diefstal. Zo heb ik het tenminste. Succes

Grt Emad
Gebruikersavatar
door bazzz
#22243
kijk anders eens op www.independer.nl hier kun je de goedkoopste en beste verzekering die bij jou past uit laten rekenen in een paar minuten.
via deze site heb ik de auto all risk verzekerd voor 53 euro per maand
Gebruikersavatar
door AenE
#22250
bazzz schreef:kijk anders eens op www.independer.nl hier kun je de goedkoopste en beste verzekering die bij jou past uit laten rekenen in een paar minuten.
via deze site heb ik de auto all risk verzekerd voor 53 euro per maand
Heb ik gedaan, maar meerdere maatschappijen eisen klasse 3 bij WA beperkt casco. Dat merk je pas als je de kleine letters leest. :?
Ik zoek verder :wink:
Gebruikersavatar
door AenE
#22252
Carmello schreef:Nou ik had precies hetzelfde als bij jou. Ik rij een audi tt quattro ( nieuwaarde boven 50000 euro) en ik heb hem ook bij polis direct verzekerd. Maar ik belde vorig jaar dec voor een offerte en ze eisten ook een klasse 3 alarm. Maar vanaf 1 januari is dat gewijzigd en er wordt nu een klasse 1 geeist. En die zit er standaar al op vanaf fabriek af. Dus nog een keer goed navragen, ik denk niet dat je een klasse 3 nodig hebt. Je krijgt hem zo ook wa+ verzekerd met diefstal. Zo heb ik het tenminste. Succes

Grt Emad
Ik had ze maandag aan de telefoon en ze eisten klasse 3, toen gaf ik aan dat de auto al ruim 6 jaar oud is een dagwaarde van zo'n ?22.000,- en na overleg hoefde er toch geen klasse 3 in. Vandaag werd ik gebeld dat er toch klasse 3 geëist wordt omdat het een cabrio is (was het maandag ook al, maar goed :( ).
Heb jij ook een Roadster of een Coupé?
Gebruikersavatar
door Carmello
#22254
Ik heb hem trouwens ook bij polis direct verzekerd. Maar zelf rij ik een coupe. Het kan zijn dat een cabrio diefstal gevoeliger is. Wel klote voor je man. Het scheelde mij in iedergeval 650 euro inbouwkosten van een klasse 3 alarm.
Veel succes.
#22258
AenE schreef:Wie heeft er tips over verzekeringsmaatschappijen die dat niet eisen voor Wa casco of beperkt casco?
Centraalbeheer Achmea eist gewoon de standaard af fabriek beveiliging of beveiligingen. Waar de auto mee geleverd is is afdoende.
Gebruikersavatar
door AenE
#22260
rene4u schreef:Ik heb zelf de TT bij OHRA verzekerd. Die vroegen nergens naar en hebben de TT verzekert.
Ik zou maar eens jouw voorwaarden nakijken, want dit zegt OHRA:

Diefstal (NB: beveiligingseis = SCM klasse 3)

Er is dus een grote kans dat je niet verzekerd bent tegen diefstal! Je weet hoe verzekeringmaatschappijen zijn als er uitgekeerd moet worden....... :?
door Jerry
#22262
AenE schreef:Ik heb al meer gelezen op dit forum over alarm klasse 1 wat op de TT (Roadster) zit.
Mijn Polis Direct verzekering van de Lancer EVO6 met 75% no-claim wilde ik overzetten op de Audi TT, maar omdat de nieuwwaarde van mijn TT boven de ?50.000,- was en het een cabrio betreft, eisen ze Alarm klasse 3 :? Ik heb slechte ervaringen met alarmsystemen, dus wil dat niet inbouwen.

Wie heeft er tips over verzekeringsmaatschappijen die dat niet eisen voor Wa casco of beperkt casco?
Ik heb mijn TT cabrio bij Centraal Beheer verzekerd, standaard fabrieksalarm is voldoende. Krijg via mijn werkgever ook nog eens extra korting (28%).... Met de optie pechhulp binnenland/buitenland hoef je ook geen lid van de ANWB/Route mobiel meer te zijn.
Gebruikersavatar
door AenE
#22266
Jerry schreef: Ik heb mijn TT cabrio bij Centraal Beheer verzekerd, standaard fabrieksalarm is voldoende. Krijg via mijn werkgever ook nog eens extra korting (28%).... Met de optie pechhulp binnenland/buitenland hoef je ook geen lid van de ANWB/Route mobiel meer te zijn.
Ik wil niet vervelend doen, maar dit staat in de voorwaarden bij Centraal Beheer:

Het risico van diefstal van de auto is uitsluitend meeverzekerd als uw auto is beveiligd met een klasse 2 SCM/TNO goedgekeurd alarmsysteem
#22268
AenE schreef:
Jerry schreef: Ik heb mijn TT cabrio bij Centraal Beheer verzekerd, standaard fabrieksalarm is voldoende. Krijg via mijn werkgever ook nog eens extra korting (28%).... Met de optie pechhulp binnenland/buitenland hoef je ook geen lid van de ANWB/Route mobiel meer te zijn.
Ik wil niet vervelend doen, maar dit staat in de voorwaarden bij Centraal Beheer:

Het risico van diefstal van de auto is uitsluitend meeverzekerd als uw auto is beveiligd met een klasse 2 SCM/TNO goedgekeurd alarmsysteem

klasse 3 is met een hellingshoekdetector e.d. uitbouwmogelijkheden. Klasse 2 zit er bij mij standaard al in, of heb jij alleen maar een startonderbreker en niet het volledige alarm met die sensoren in de auto e.d.?
Gebruikersavatar
door AenE
#22271
Ik heb geen sensoren gezien, dus zal wel klasse 1 hebben dan. Dat is toch standaard voor een bouwjaar 2001?
door TT-mike
#22272
Ik ben verzekerd bij FBTO en heb als bewijs een brief van de Audi dealer waarin het af-fabriek alarm omschreven staat overlegd. Hier heb ik schriftelijk antwoord op gekregen waar bevestigd werd dat het casco gedekt wordt.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]