Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door AenE
#22276
TT-mike schreef:Ik ben verzekerd bij FBTO en heb als bewijs een brief van de Audi dealer waarin het af-fabriek alarm omschreven staat overlegd. Hier heb ik schriftelijk antwoord op gekregen waar bevestigd werd dat het casco gedekt wordt.
Dat heb je goed geregeld dan, heel slim.
Maar voor mijn te importeren TT, gekocht van een partikulier, is dat toch wat lastiger :lol:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#22277
Ja heb ik ook maar bij mij betreft t een klasse 2 daar er geen hellingshoekdetector bij gezet is wat t alarm klasse 3 had kunnen maken. Audi dealer, verzekeraar, RDW die kunnen je vertellen aan de hand van t chassisnummer wat er standaard geleverd is af fabriek.
Gebruikersavatar
door Cabriofreak
#22279
Ik ben verzekerd bij Generali en die namen genoegen met het certificaat wat de Nederlandse Audi dealer voor me heeft gemaakt.
Hun eis was ook klasse 3 maar ik heb zwart op wit dat het huidige alarm voldoet.
Gebruikersavatar
door AenE
#22281
Cabriofreak schreef:Ik ben verzekerd bij Generali en die namen genoegen met het certificaat wat de Nederlandse Audi dealer voor me heeft gemaakt.
Hun eis was ook klasse 3 maar ik heb zwart op wit dat het huidige alarm voldoet.
Ook slim :wink:
door Jerry
#22303
AenE schreef:Ik heb geen sensoren gezien, dus zal wel klasse 1 hebben dan. Dat is toch standaard voor een bouwjaar 2001?
Bij mij zie je ook geen sensoren.... Het alarm werk met o.a. ultrasone geluidsgolven volgens mij, daarom heb je in de cabrio in het bakje onder de asbak een knopje waarmee je hem kan uitschakelen wanneer je parkeert en het dak open laat, anders reageert hij op alles wat in je auto valt (blaadjes .e.d.). Dan zijn alleen de deuren, kofferbak en motorkap beveiligt tegen openen.
Gebruikersavatar
door Cabriofreak
#22307
Jerry schreef:
AenE schreef:Ik heb geen sensoren gezien, dus zal wel klasse 1 hebben dan. Dat is toch standaard voor een bouwjaar 2001?
Bij mij zie je ook geen sensoren.... Het alarm werk met o.a. ultrasone geluidsgolven volgens mij, daarom heb je in de cabrio in het bakje onder de asbak een knopje waarmee je hem kan uitschakelen wanneer je parkeert en het dak open laat, anders reageert hij op alles wat in je auto valt (blaadjes .e.d.). Dan zijn alleen de deuren, kofferbak en motorkap beveiligt tegen openen.
:withstupid:
door allewijn
#22310
Ronnie schreef:Ja heb ik ook maar bij mij betreft t een klasse 2 daar er geen hellingshoekdetector bij gezet is wat t alarm klasse 3 had kunnen maken. Audi dealer, verzekeraar, RDW die kunnen je vertellen aan de hand van t chassisnummer wat er standaard geleverd is af fabriek.
Mijn TT heeft (onder andere) fabrieksaf interieur-alarm-sensoren, motorkap-monitoring, startblokkering, deursensoren, kofferklepsensor, etc.
Is dit dan klasse 2?

Gr.

Tim
door rudmerw
#22315
yep, dealerbrief halen en Centraal beheer accepteert het. Trouwens hij is tevens klasse 2 vawege de sneue claxon als sirene en uiteraard hellingshoek
Gebruikersavatar
door rene4u
#22349
Toch maar eens nagekeken hoe het nu precies zit bij FBTO, waar ik dus verzekerd ben.
Ik heb per ongeluk OHRA opgegeven in het begin van dit topic, maar dit is niet juist... :oops:

Maar goed, dit is wat FBTO eist

Afbeelding
door Niall
#22354
Probleem is dat er meestal ook een lijst is van auto's die als populair te boek zijn bij de dievengilde welke de verzekering erop naslaat bij uitkeren. Voorbeelden zijn Leon Topsport/Cupra, Audi TT, Golf GTI enz enz. eigenlijk al het snel spul :?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#22389
allewijn schreef:
Ronnie schreef:Ja heb ik ook maar bij mij betreft t een klasse 2 daar er geen hellingshoekdetector bij gezet is wat t alarm klasse 3 had kunnen maken. Audi dealer, verzekeraar, RDW die kunnen je vertellen aan de hand van t chassisnummer wat er standaard geleverd is af fabriek.
Mijn TT heeft (onder andere) fabrieksaf interieur-alarm-sensoren, motorkap-monitoring, startblokkering, deursensoren, kofferklepsensor, etc.
Is dit dan klasse 2?

Gr.

Tim
meestal wel (er zijn alarmen achteraf ingebouwd bijv. die zijn anders) en heb je ook zo'n knoppie om t in en uit te schakelen? net als in de cabrio's van Audi heb ik t ook links van mn stoel onder tegen de B stijl zitten.
door allewijn
#22412
Ronnie schreef:
allewijn schreef:
Ronnie schreef:Ja heb ik ook maar bij mij betreft t een klasse 2 daar er geen hellingshoekdetector bij gezet is wat t alarm klasse 3 had kunnen maken. Audi dealer, verzekeraar, RDW die kunnen je vertellen aan de hand van t chassisnummer wat er standaard geleverd is af fabriek.
Mijn TT heeft (onder andere) fabrieksaf interieur-alarm-sensoren, motorkap-monitoring, startblokkering, deursensoren, kofferklepsensor, etc.
Is dit dan klasse 2?

Gr.

Tim
meestal wel (er zijn alarmen achteraf ingebouwd bijv. die zijn anders) en heb je ook zo'n knoppie om t in en uit te schakelen? net als in de cabrio's van Audi heb ik t ook links van mn stoel onder tegen de B stijl zitten.
Ja ik heb ook zo'n knopje om de interieur sensoren in/uit te schakelen, als je bijv. je hond in de auto laat oid (zit bij tankklep en kofferklep knopjes)
Dit is dan dus klasse 2? Ik heb nml. géén certificaat van Audi ofzo.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#22485
Jep Tim, laat dr een hellingshoek detector bij zetten en je hebt klasse 3... alleen startonderbreker origineel is klasse 1 volgens mij maar is alweer een goed jaar geleden dat ik t uit moest zoeken dus weet t fijne dr even niet van dan zou ik t weer op moeten vragen. Want je AUdi as die het standaard alarm heeft kun je via Audi dealers erachterkomen welke af fabriek ingebouwd is ook al is de ingevoerd.
Gebruikersavatar
door AenE
#22506
Dit is het antwoord van PON:
Geachte heer Verkaik,

Hartelijk dank voor uw e-mail.
Met betrekking tot uw vraag over het standaard alarmsysteem, kunnen wij u het volgende melden.
De Audi TT Roadster van 2001 wordt standaard vanaf fabriek afgeleverd met een elektronische wegrijblokkering, deze is vergelijkbaar met een klasse één alarm. Als meeruitvoering is leverbaar een diefstalalarm, deze is vergelijkbaar met een klasse twee alarm, niet TNO/SCM goedgekeurd.
Wij beschikken alleen over informatie van door Pon geimporteerd Audi's.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Audi Klantenservice
Ik denk dat ik maar gewoon WA verzeker :lol:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#22546
En toch accepteren verzekeraars de antidiefstal systemen, al is het bagger in vergelijking met andere merken die je in zou kunnen bouwen. Met een klasse 3 als ik in de A3 had is het wel erg relaxed want je valt niet teurg in tredes, alles wat erin ligt is meeverzekerd e.d. gaat dan ineens nergens meer over maar je bent wel een rooitje of meer lichter voor een fatsoenlijk klasse 3 alarm met inbouw erbij.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]