Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door allewijn
#22447
Voor het programmaatje 'K-Power' (om pk en nm grafieken te maken), heb ik een zo precies mogelijke indicatie van het gewicht van mijn TT nodig.
Dit bestaat dan dus uit het ledige gewicht, passagiersgewicht, extra ballast, etc.

Het mooiste zou dan ook een weegbrug zijn, maar daar ik die niet in de buurt heb, wil ik het gewicht even zo strak mogelijk schatten.

Ik weet dat het ledige gewicht (op mijn kentekendelen) 1295Kg is (Audi TT coupe 180pk quattro), maar er zijn zaken zoals mijn AUDI RS4 18" VELGEN, die nogal meewegen waardoor dit getal een stuk hoger uit gaat pakken.

Wie weet hoeveel kilo de RS4 (immitatie) velgen+banden ongeveer wegen tov de originele.

En zijn zaken zoals de climate control, leder, andere zware opties, etc. al meegerekend?

Hoeveel zou het totaalgewicht nou worden? ->

Audi TT 1.8t 180pk quattro uit 1999
- ledige massa op kenteken 1295KG
- Audi RS4 18" velgen + banden
- Dubbele einddemper ipv enkele
- Ikzelf weeg 75KG
- Ligt nog een JBL versterker+mdf bak in van ongeveer 10KG
- De tank is halfvol (gewicht?)

Groetjes,

Tim
Gebruikersavatar
door AenE
#22452
Dat wordt zo'n theoretisch verhaal dat de onzekerheid erg groot wordt. Dan krijg je straks bijvoorbeeld 1365kg plusminus 90kg dus weet je eigenlijk nog niets.
Ik zou toch maar een weegbrug zoeken want die zijn vaak nauwkeurig gekalibreerd en dus betrouwbaar.
Meten = weten :wink:
door emanuel
#22457
De meeste gemeentes hebben tegenwoordig een afvaldepot waar je als particulier afval kan storten. Die hebben vaak 2 weegbruggen waar je gratis 2x gewogen wordt als je een paar Kg afval gaat wegbrengen.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#22484
Je kan dr gewoon heen rijden naar zo'n weegbrug en vragen wat je wagen weegt, meestal lachen ze even en wegen ze je wagen gewoon voor je en krijg je het bonnetje.
Gebruikersavatar
door nickbox
#22489
Gek dat er bij mij op het kenteken 1315 kg staat....ook een 180 pk Quattro.......
Er is altijd wel een weegbrug te vinden bij b.v. metaalhandelaren.

Let op dat je twee wegingen doet, 1 maal de vooras en 1 maal de achter as.
Zoek even bij Google op weegbrug en je woonplaats.

B.v. : http://www.apkbesseling.nl/weegbrug.htm
Gebruikersavatar
door Ronnie
#22491
mijne was volgens Nederlandse gegevens 1465 pk maar woog dr minder... dus bij invoer is er netjes die 15 kg afgehaald en 1450 kg op kenteken genoteerd, niet dat t wat uitmaakt voor de wegenbelasting e.d.
door allewijn
#22517
nickbox schreef:Gek dat er bij mij op het kenteken 1315 kg staat....ook een 180 pk Quattro.......
Da's inderdaad toch raar, waar zou dat hem in kunnen zitten?

Dit staat bij de mijne (rdw):

Massa & laadvermogen
Massa leeg voertuig 1.295 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane maximum massa voertuig 1.690 kg
Massa rijklaar Niet geregistreerd
Gebruikersavatar
door AenE
#22520
Het verschil in gewicht zit hem natuurlijk in de opties. Reken maar dat alle electronica heel wat weegt (en dan heb ik het niet eens over evt. Quattro :wink: )
Gebruikersavatar
door nickbox
#22529
allewijn schreef:
nickbox schreef:Gek dat er bij mij op het kenteken 1315 kg staat....ook een 180 pk Quattro.......
Da's inderdaad toch raar, waar zou dat hem in kunnen zitten?

Dit staat bij de mijne (rdw):

Massa & laadvermogen
Massa leeg voertuig 1.295 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane maximum massa voertuig 1.690 kg
Massa rijklaar Niet geregistreerd
maximum massa voertuig is bij mij 1.725 kg, nou kan het zijn dat mijn Quattro al voorzien was van alle opties en aanpassingen, na de terugroep actie. (hoeveel weeft een spoiler....?)
Gebruikersavatar
door tim
#22530
ik heb hier nog een losse spoiler liggen.hij weegt 2.8 kg
door allewijn
#22533
Kijk, daar kunnen inderdaad verschillen in gaan zitten.
Mijn TT 180pk Quattro is van 1999, is wel voorzien van alle opties, zoals xenon, leder, climate control, esp, asr, fis, concert wisselaar, spoiler, etc.
Maar ik weet niet of mijn 1295KG nou van vóór of van ná die terugroepactie is met esp/asr/spoiler.
Gebruikersavatar
door TT Assen
#22538
Het verhaal van Emanuel klopt. Hier in Assen heb je op het milieupark een weeggedeelte voor auto+karretje. Kun je zo door rijden om te zien wat de boel weegt, en is redelijk nauwkeurig ook.

Maar of dat ook voor de gemeente geldt waar Tim woont? Probeer de website van je gemeente eens?
Gebruikersavatar
door nickbox
#22539
allewijn schreef:Kijk, daar kunnen inderdaad verschillen in gaan zitten.
Mijn TT 180pk Quattro is van 1999, is wel voorzien van alle opties, zoals xenon, leder, climate control, esp, asr, fis, concert wisselaar, spoiler, etc.
Maar ik weet niet of mijn 1295KG nou van vóór of van ná die terugroepactie is met esp/asr/spoiler.
xenon, leder, climate control, esp, asr, fis, concert wisselaar, spoiler, heb ik ook allemaal...........

En ik heb een Bose installatie.....En de spoiler inmiddels verwijderd........... :shock: Dus verder hetzelfde lijkt me.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#22547
ach dan is die van Tim ingevoerd en gewogen met alle vloeistoffen en een dikke keurmeester erin :D :lol:
Gebruikersavatar
door nickbox
#22550
Ronnie schreef:ach dan is die van Tim ingevoerd en gewogen met alle vloeistoffen en een dikke keurmeester erin :D :lol:
Nee kan ook niet die van mij is zwaarder en een orginele ned. auto...niet ingevoerd dus.........Of er zat bij Tim een dunne meesteres in.....waar de vloeistof al uit was......uit de TT, dus. :D
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]