Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door PaulW
#22884
Hi TT Rijders,

Ik tank altijd bij de BP hier bij mij om de hoek (sparen voor de Freebees :wink: ).
Vanwege Chiptuning tank ik altijd BP Ultimate, dat is ron98. Hoger octaangehalte dus.

Nu moest ik laatst tanken onderweg en had Shell als eerste pompstation, dus daar maar even Shell V-Power te tanken, maar nu zag ik op de pomp staan "RON95".... toen toch maar even doorgereden naar een BP...

Hoe zit het nu met die Shell V-Power is dat nu gewoon RON95 of weldegelijk toch een hoger Octaangehalte..? (Hoorde laatst iemand vertellen dat het zelfs nog hoger is dan RON98, maar twijfelde dus omdat op de Shell pomp 95 stond)

GroeTT,
Paul
door allewijn
#22889
Nee Shell V-power in NL schijnt rondt de octaan 97 te liggen!
In buitenland is het echt octaan 98!
Gebruikersavatar
door reindertt
#22892
Iemand dat stukje van 5th gear gekeken? Waar ze het verschil testen tussen '98 en '95. Voor high performance (impreza, getunde TT) scheelt het PK"s niet normaal meer! Scheelde bij de impreza gewoon 15 pk en 34NM!
Gebruikersavatar
door remarc
#22896
Laatst viel mij dat nl ook al op, vroeger stond er bij de V-power ' 98' en laatst zag ik idd dat er nu '95' op staat??!!

Ik tank altijd V-power, ik rijd er zelfs voor om, om bij een shell te komen.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#22901
Remco dat moest Shell albinnen no-time aanpassen op last van de andere merken. want als jij 98 euro pinnen zou en je krijgt dr maar 96 of 97 dan mopper je ook ;)
V-power bokt mijn motor mee met t extra vermogen dan standaard... dus rij altijd om bp ultimate.
Gebruikersavatar
door MisterCats
#22903
:director: [sup]10 feburari is er nog 1 plaats vrij voor een rijvaardigheidstraining bij Lelystad
Zie topic onder "overige te bezoeken meetings"[/sup]
,

Kun je mooi al dat extra vermogen uitproberen :wink:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#22906
kun je snachts ook op t industrietrrein :D en gister op t makro terrein ff in de sneeuw geweest, maar t gaat om ron95 en ron98 ;)
Gebruikersavatar
door MisterCats
#22908
Ronnie schreef:kun je snachts ook op t industrietrrein :D en gister op t makro terrein ff in de sneeuw geweest, maar t gaat om ron95 en ron98 ;)
Heb je daar ook een instructeur :shock: :wink:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#22912
Jos Kuypers en Hans Stacy kunnen wel rijden... die eerste zat ik al in zen evo met mn cinquecento achterna :) maar niet offtopic gaan Hans. Ga maar naar t juiste topic.
Gebruikersavatar
door MisterCats
#22914
Ronnie schreef:Jos Kuypers en Hans Stacy kunnen wel rijden... die eerste zat ik al in zen evo met mn cinquecento achterna :) maar niet offtopic gaan Hans. Ga maar naar t juiste topic.
:oops: :oops:
Gebruikersavatar
door Bas
#22927
hallo,

Ik kan een heel verhaal op gaan hangen, maar hier hebben jullie een klein stukje tekst...

Het mooie van Shell V-Power is dat het de eerste zwavelvrije benzine in Nederland is. Want Shell Pura was alleen maar zwavelarm. Nou is V-Power trouwens ook niet honderd procent zwavelvrij. Maar officieel mag brandstof met minder dan 10 mg. zwavel per kilo zwavelvrij heten. En dat is bij de nieuwe Shell benzine dus het geval.

Duitsland
In Duitsland kunnen automobilisten al jaren zwavelvrij tanken. Door die zwavelvrije benzine werkt de katalysator veel beter. Bovendien gaat zwavelvrije brandstof erg goed samen met direct ingespoten motoren. Wel hebben die motoren klopvaste benzine (uitgedrukt in octaangetal) nodig om optimaal te presteren.

VW en Audi hebben zulke motoren al, Mercedes ook, maar dat merk houdt ze nog in Duitsland zolang hier de juiste brandstof niet voorhanden is. De nieuwe V-Power is voor motoren die draaien op Euro 95. In Duitsland is zwavelvrije benzine met een octaangetal van 100 voor direct ingespoten benzinemotoren verkrijgbaar.

Volgens Shell spaart zwavelvrije brandstof niet alleen het milieu, maar zorgt die ook voor schonere motoren. Koolafzetting in de cilinderkop, op het inlaatspruitstuk en op de inlaatkleppen beïnvloedt het verbrandingsproces in elke motor nadelig. Shell claimt dat V-Power die afzetting binnen afzienbare tijd schoonbrandt.


Al er nog brandende vragen zijn, kan ik die wel eens navragen aan de desbetreffende fabriek die de benzines maken, want ik werk bij Shell Chemie... 8)


Bas
Gebruikersavatar
door Tricks
#22996
Nu weet ik niet wat voor soort benzines jullie in Nederland allemaal kunnen tanken, hier in Belgie houden we het simpel of 95 of 98 :), MAAR...

Ik was dus verleden woensdag in Nederland om mn tt te laten chippen bij JD, en had vooraf even V-power getankt. Op de tank zelf stond 95, en niet 98. En Martijn van JD zei zelf ook dat het 95 is. Wie nu gelijk heeft weet ik ook niet hoor...

(Ben wel blij dat wij hier elk tankstation 98 kunnen tanken)
Gebruikersavatar
door Bas
#23020
Hier in Nederland is de V-power Ron95 met speciaal toegevoegde dopes, voor bijv; het reinigen van je motor, en een soort octaanvervanger waardoor je iets meet pk's heb...
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]