Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door robbert
#23811
hallo beste mensen,

ik heb sinds vrijdag een gechipte audi tt quattro (115000km) en hij rijd geweldig haha. is weer eens wat anders dan mijn vorige auto (opel tigra :roll: )
maar nu komt mijn vraag: de vorige eigenaar heeft altijd euro 95 getankt , zou het kwaad kunnen als ik nu overstap op euro 98 en is dit merkbaar qua prestaties en verbruik?

gr robbert
Gebruikersavatar
door Ronnie
#23814
Welke uitvoering heb je? want met een 150 pk zul je minder verschil merken dan met een 225 pk. Maar je kan zo overstappen, het is iets zuiniger en beter voor de 1.8T maar als je altijd rustig rijdt kan je gewoon op euro 95 rijden zonder problemen. t moment dat je ineens vermogen wil zal t rijden met euro 98 verschil geven t.o.v. 95
Gebruikersavatar
door Cabriofreak
#23837
De 150 pk versie van de TT moet volgens Audi euro 95 tanken en de rest euro 98.
door allewijn
#23839
WeLkOm!
Ik zie dat dit je eerste post is--> Stel jezelf eerst eens voor :wink:

Euro 98 is altijd aan te raden met een gechipte TT, voorkomt pingels...
Beste is BP Ultimate!
Ikzelf tank zelf vaak V-power, daar dit meer bij mij in de buurt te verkrijgen is.
Helaas ben ik de laatste tijd wel bijna 90 euro voor een tankbeurt kwijt, om te huilen die benzineprijzen!
door robbert
#23842
het is geen 150 pk maar een 180 pk uitvoering. ik geloof dat hij nu 156 kw is dus dan zou ik inderdaad 98 moeten tanken als dat volgens de instructies van audi moet . maar in principe kan het ook geen kwaad lijkt me dat er 95 in gaat want hij rijd er natuurlijk al 9 jaar op 8)
Gebruikersavatar
door TTdriver
#23846
ik heb ook een 180pk en tank sinds een paar maanden 98 qua vermogen merk ik het echt en hij iz zuiniger ook
Gebruikersavatar
door Meirel
#24272
Ik heb net een nieuwe gekocht, 200 pk en na 100 m uit de garage stond ik ook voor da probleem. 95 of 98... ik ben voor de 95 gegaan, als da kwaad zou kunnen zouden ze het wel gezegd hebben hé.
Gebruikersavatar
door Cabriofreak
#24286
Meirel schreef:Ik heb net een nieuwe gekocht, 200 pk en na 100 m uit de garage stond ik ook voor da probleem. 95 of 98... ik ben voor de 95 gegaan, als da kwaad zou kunnen zouden ze het wel gezegd hebben hé.
Kijk maar in het instructieboekje :wink:
Gebruikersavatar
door Tricks
#24290
Je gaat met zo'n wagen toch geen 95 zitten tanken zeker? Gewoon 98 erin!
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]