Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#24023
Tot mijn spijt schampte ik gister langs een vreemd stoeprandje die een 'hapje' uit het rubber van mijn linker-achter-band nam en hierbij ook een kleine schade aan de velg maakte....
Schade aan velg valt reuze mee en is zo bij te werken, maar het hapje uit het rubber (een hap van ongeveer 1cm) is natuurlijk niet meer ongedaan te maken. Het maakt verder niet uit voor de performance, de band is niet lek en is nog genoeg stevig, maargoed het zette me vandaag aan het denken:

Ik heb dus 18" RS4 velgen (kwaliteits-Italiaanse-replica) met op dit moment aan de voorzijde een setje 'Ceat Tornado' banden en aan de achterzijde een setje 'Fulda Exelero' banden.

Afgelopen zomer heb ik deze velgen compleet geschuurd, gespoten met speciale harde velgenlak en vervolgens dikke blanke lak.
Ze zien er prima uit.
Helaas heb ik ook een moeder die per ongeluk toch laatst een velg (rechts-voor) langs een stoeprand heeft gehaald waardoor hier dus weer een stoeprandschade aan is ontstaan....

Gisteren dus ook zelf een stoeprandschade gemaakt aan de linker-achter-velg,
kortom ik zit dus alweer met twee stoeprandschades aan mijn velgen :?

Behalve dat, en nu kom ik dus op de vraag die refereert naar de topic-titel, zou ik graag een nieuwe set banden willen.
De oude banden zijn alle vier nog harstikke goed qua profiel, zitten vele milimeters boven de indicatiestrepen, maar ik hou zelf graag van vier DEZELFDE banden onder mijn quattro...

Ik twijfel nu tussen twéé keuzes:

1) Víer nieuwe banden kopen, waarbij ik twijfel tussen:
* Falken FK-452 225/40 ZR18 95Y RF Velgbescherming
* Nexen N3000 225/40/18
* Kumho ECSTA SPT KU31 225/40 R18 91Y BSW

Dit zijn alledrie velgen die qua prijs voor mij aantrekkelijk zijn en in allerlei reviews stuk voor stuk goed uit de bus komen...
Komen allen in ieder geval niet boven 120 euro per stuk uit.
De beste???--> Geen idee.... Jullie?

2) Een complete NIEUWE set 18" RS4 velgen + banden kopen, want já, ik wil absoluut gewoon weer dit model velgen onder mijn TT hebben.
Nu woon ik vlakbij Leo's autoservice (ook banner-sponsor van dit forum), en weet dat hij deze RS4 velgen + banden levert vanaf 629,- euro, dat is dan weliswaar voor 17", maar 18" zal niet veel duurder zijn denk ik zo. link: klik
Maargoed WAT voor banden zitten meestal onder dit soort aanbiedingen? (Ik heb nog geen contact met Leo gehad)

Én: Als ik dus een nieuwe set bestel, zou ik dan mijn 'oude' RS4 velgen + banden makkelijk tweedehands kunnen verkopen?
En zo ja, voor hoeveel? (rekening houdend met feit dat velgen recent strak gespoten zijn, maar ondertussen wel weer twee stoeprandschades hebben)
IEMAND VAN DIT FORUM INTERESSE IN 4 PRIMA RS4 VELGEN + BANDEN?

Hier een fotootje van de hap uit mijn rubber, door dat stomme scherpe stoepje waar ik overheen draaide:
Afbeelding

Hier een fotootje van de andere velg met stoeprandschade:
Afbeelding

Hier een foto van de andere velgen, die wel gewoon helemaal strak zijn:
Afbeelding
Afbeelding
door timstudio2002
#24026
Afhankelijk van de staat van je banden kun je er wel tussen de 300 en 400 euro voor vangen op internet. Altijd wel iemand die zijn golfje ermee wil opleuken, maar niet de hoofdprijs wilt betalen. (dat wil zeggen: 300 euro meer betalen voor nieuw.)

Ik heb toevallig 2 weken geleden nieuwe velgen (ook rs4 oud model) met SP9000 onder mijn auto laten leggen. Mijn vorige rs4's waren zodanig beschadigd dat dit zich wel loonde. Die gaan dus op internet en al ik vang er misschien nog maar 250 euro voor (alle 4 hebben stoeprandschade) dan heb ik nog voor ong. 250 euro bijbetalen mooie nieuwe velgen eronder kunnen leggen.
Gebruikersavatar
door nickbox
#24028
Is het niet zo dat je op een Quattro Altijd dezelfde banden moet hebben?
Gebruikersavatar
door winkeltje
#24029
dezelfde maat lijkt me voldoende.
door allewijn
#24031
winkeltje schreef:dezelfde maat lijkt me voldoende.
Vier DEZELFDE banden is altijd beter als twee-óm-twee, puur om het feit dat dan het profiel, de profieldiepte, afvoer van water, compound, gewicht, etc. identiek is waardoor een auto zichzelf gewoon in belastende situaties beter gedraagd.

Er is echter niets 'mis' als je aan de voorzijde andere banden gebruikt als aan de achterzijde.
Tis gewoon echter béter als ze alle vier hetzelfde zijn, zeker met een vierwiel aangedreven auto...
Ikzelf vind het verder gewoon een mooier gezicht als er vier dezelfde, mooi profiel, banden onder zitten!
Maargoed, weer back ontopic nu....
Gebruikersavatar
door AenE
#24044
Je kunt het niet opbrengen de twee beschadigde velgen weer op te knappen? Je weet hoe het moet en het is nog altijd de goedkoopste oplossing :wink:
door allewijn
#24053
AenE schreef:Je kunt het niet opbrengen de twee beschadigde velgen weer op te knappen? Je weet hoe het moet en het is nog altijd de goedkoopste oplossing :wink:
Ik heb weinig 'zin' om ze weer bij te werken, en wil gewoon graag nieuwe banden (en evt. velgen).
Maar ben nu ook de 'NIEUWE RS4 velgen' aan het overwegen, dus die van het nieuwe model RS4.

Maar heeft iemand een foto van een zwarte TT coupé met deze 18" RS4 velgen?
Heb me rot gezocht, maar nergens gevonden.
Zou graag mijn 'oud model' Rs4's vergelijken met het nieuwe model!
Gebruikersavatar
door Ronnie
#24066
AenE schreef:Hier kun je een set kopen voor ?695,-

RS4 wielen Audi TT
Leosautoservice is veelal goedkoper dan deze (jonge) gasten en gaat er met dezelfde set incl dezelfde banden onderdoor heb ik gemerkt met offertes.

Ben weer op zoek naar nieuwe velgen en banden. Dunlop SP Sport 9000 mijdt ik dit keer aangezien er overal grijze import bestemd voor andere continenten om de sets heen gedaan worden aangezien de vraag de afgelopen jaren flink gestegen is naar dat type band. Wat dus glijden kan betekenen en minder grip op europese bodem heb ik vernomen van leveranciers. Of t klopt? ik waag de gok niet meer.

Zelf ga ik voor Bridgestones indien ik een nieuwe set aanschaf aangezien na t chippen de dunlop sp 9000 banden heerlijk kort kunnen spinnen onder de auto en je dan rubberlucht in de auto ruikt als je volgas geeft in t midden van een bocht, systemen grijpen net te laat in met dit vermogen wat soms leuk is, alleen 4 kort gierende banden en wat uitbreken en dirtect gecorrigeerd worden is iets minder.

Nexen 3000 is leuk als je weinig geld uit wilt geven en je als er geen sportieve rijstijl op na houdt. Falken is in trek bij een hoop tuners de laatste tijd... en blijkt een goede band te zijn. Kuhmo t zelfde verhaal als Nexen... persoonlijk zou ik dan uit die 3 voor de Falken gaan als ik daar echt uit zou moeten kiezen.

Meestal worden de Italiaanse replica's aangeboden met TAM keurmerk (weet je iig zeker dat ze goed zijn) vraag Leo of Leendert maar Tim, i.c.m. Nexen 3000 heel vaak op t moment, Dunlop SP 3000 / 5000 e.d. de SP Sport 9000, Sportmaxx en verder wat je maar wenst eigenlijk.

Oude rs4 replica's kosten niet veel meer, kies dan wel een fatsoenlijke band zelf met Bridgestones zou je rond de 1000 euro kunnen blijven in 18 inch vermoed ik. Rubber is HET contact met de weg... op veiligheid bespaar ik echt geen geld! Grip = het contact met de weg
Laatst gewijzigd door Ronnie op wo feb 27, 2008 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#24067
allewijn schreef:
AenE schreef:Je kunt het niet opbrengen de twee beschadigde velgen weer op te knappen? Je weet hoe het moet en het is nog altijd de goedkoopste oplossing :wink:
Ik heb weinig 'zin' om ze weer bij te werken, en wil gewoon graag nieuwe banden (en evt. velgen).
Maar ben nu ook de 'NIEUWE RS4 velgen' aan het overwegen, dus die van het nieuwe model RS4.

Maar heeft iemand een foto van een zwarte TT coupé met deze 18" RS4 velgen?
Heb me rot gezocht, maar nergens gevonden.
Zou graag mijn 'oud model' Rs4's vergelijken met het nieuwe model!
Ronny (massari) heeft ze in 19 inch beste Tim... zoeken en gij zult vinden op het forum (ff plagen) alsook op de showgallery op leo zijn site!!!

ok zal je ff helpen!

Afbeelding
Gebruikersavatar
door rene4u
#24072
Hi Tim,

Ik vind die nieuwe RS4 velgen errug tof onder een zwarte TT.

Ik zou toch eens daarvoor gaan kijken en dan, als bruintje het kan trekken, voor 19 inch gaan.
Gebruikersavatar
door Tricks
#24073
Man die nieuwe zijn toch zo vet he! Komen zeker weten ook ooit onder die van mij. Tim, ik ben je niet vergeten wat betreft de uitdraai hoor, maar heb het de laatste tijd verschrikkelijk druk gehad met mn nieuwe werk. Komt er nog aan hoor...
door allewijn
#24074
Tricks schreef:Man die nieuwe zijn toch zo vet he! Komen zeker weten ook ooit onder die van mij. Tim, ik ben je niet vergeten wat betreft de uitdraai hoor, maar heb het de laatste tijd verschrikkelijk druk gehad met mn nieuwe werk. Komt er nog aan hoor...
:D :wink: Dankje! Ik zie jouw uitdraai nog weleens verschijnen dan.


En over de velgen: Als ik nieuwe wil, dan worden het toch waarschijnlijk wel de 19" new RS4's, want já, ze zijn erg mooi!
In mijn begroting was ik er echter vanuit gegaan dat dit allemaal nooit boven de 1000,- euro zou komen.
De 19" versies met een behoorlijke banden (dunlop/falken) zijn echter toch al gauw minimaal 1200,- euro.
Ik wacht dus nog eventjes, daar er nog méér dan genoeg profiel op mijn huidige banden/oud model RS4 velgen zit.
In de tussentijd ga ik kijken of er animo is voor mijn huidige velgen.
Als ik ze goed kan verkopen is dat altijd interessanter! (en ik ik heb gister al eventjes één velg met zilveren velgenlak als proef weer bijgetipt, en zie nu al dat de stoeprandschades toch wel weer makkelijk te 'verdoezelen/onopvallend te maken' zijn, dus kan er nog even mee doen zonder voor gek te staan haha)
Gebruikersavatar
door Vincentos
#24081
Om op je vraag terug te komen welke banden leo's autoservice monteert:

Waarschijnlijk wordt je dan de weg opgestuurd met linglong banden (alleen de naam al :roll: ). Als je nu in het bezit ben van een goede set replica's dan zou ik eerder kiezen voor de nieuwe banden.
De replica's die tegenwoordig geleverd worden zijn van slechte kwaliteit heb ik mij laten vertellen door de eigenaar van een velgenwinkel. Er staat made in Italy op, maar dan nog. Alles moet steeds goedkoper omdat de consument de kwaliteit velg links laat liggen.

Mijn advies is om een kwalitatief hoogwaardige set aan te schaffen. Je rijd niet rond met een ouwe afgetrapte golf 2 waar de regel is hoe goedkoper het kan, des te beter. Goedkoop is duurkoop ;)

De Kuhmo Escta zijn echt fijne banden. Ik had ze op mijn Golf IV in 18" en ze hadden echt een goede grip gecombineert met comfort. De afrolgeluiden waren tevens minimaal.
Succes met de aankoop!
Gebruikersavatar
door Ronnie
#24151
Tim 19 inch met dunlop/falken tikt de 1250 makkelijk aan ja, en dan gewoon naar Leo toe, want de rest valt toch hoger uit met hun prijzen ;)
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]