Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Ronnie
#24153
Vincentos schreef:Om op je vraag terug te komen welke banden leo's autoservice monteert:

Waarschijnlijk wordt je dan de weg opgestuurd met linglong banden (alleen de naam al :roll: ). Als je nu in het bezit ben van een goede set replica's dan zou ik eerder kiezen voor de nieuwe banden.
De replica's die tegenwoordig geleverd worden zijn van slechte kwaliteit heb ik mij laten vertellen door de eigenaar van een velgenwinkel. Er staat made in Italy op, maar dan nog. Alles moet steeds goedkoper omdat de consument de kwaliteit velg links laat liggen.

Mijn advies is om een kwalitatief hoogwaardige set aan te schaffen. Je rijd niet rond met een ouwe afgetrapte golf 2 waar de regel is hoe goedkoper het kan, des te beter. Goedkoop is duurkoop ;)

De Kuhmo Escta zijn echt fijne banden. Ik had ze op mijn Golf IV in 18" en ze hadden echt een goede grip gecombineert met comfort. De afrolgeluiden waren tevens minimaal.
Succes met de aankoop!
'Waarschijnlijk' is gissen naar iets wat je blijkbaar niet weet. Blijkbaar heb je geen ervaring met Leo en of Leendert of je hebt een andere ervaring dan ik met ze heb.

Het TAM keurmerk bezitten de kwaliteits replica's daar kun je ze aan herkennen en zijn veelal Duitse velgen! Deze worden ook tegen scherpe prijzen verkocht, waar concurrentie is met een hoop meuk gaan de hoogwaardige velgen ook mee omlaag aangezien ze anders een marktaandeel verliezen en over de kop kunnen gaan! Maar ook kwaliteitsvelgen kunnen krom!!! zij het een feit dat je er iets meer moeite voor moet doen daar ze idd stukken beter zijn.

Qua banden onder een Audi TT neem je als je enigzins begip hebt voor grip o.a. de merken die standaard af fabriek onder dit soort auto's geleverd zijn: Continental, Michelin, Dunlop, Bridgestone
Indien je een Duitser zou gaan kopen staat dit vermeld op de autopapieren zelfs!

Nexen, Kuhmo, etc. dat zijn B segment banden als je dieper erop in gaat bij de verkopende partij. Leosautoservice kan bijv. scherper de sets incl. dezelfde banden leveren dan Wheelpoint in Uden aangezien de ene al langer in de markt actief is dan de andere die om de hoek komen kijken als je de jaren ervaring gaat vergelijken en waarschijnlijk de inkoopsverschillen die leosautoservice dan toch tot uiting brengt naar de consument toe. Sterk punt terwijl je gewoon kwaliteit kunt verwachten bij hun.

Golf 4 is toch een iets eenvoudigere A3? ik kan je nu al zeggen dat er veel verschil zit tussen een A3 en een S3... zo ook tussen een TT 150 en een TT 225 of 3.2 dsg. Je hangt dr een set banden onder die grip moeten geven en veiligheid, comfort etc. is bijkomend en wil je net iets meer van je auto verlangen zul je betere merken en betere types van die merken onder de Audi moeten monteren. Je Golf 4 was immers ook geen R32... ik kan je zeggen dat Goodyear Eagle F1, Nexen 3000, Vredestein, Kuhmo, Toyo e.d. echt niet onder mijn auto meer komen, wat een ....

@ Tim, goede alu plamuur, dan bijwerken en de randen spuiten is ook een optie dan is t geheel strak weer. Dan zou ik ze wel direct verkopen indien je 5mm of meer profiel over hebt dan krijg je genoeg terug en een set new rs4 met een goeie set banden bij leo halen, die weten wel wat grip geeft onder je TT Quattro met de pk's die je nu hebt. Je hoeft er dan niet eens ver weg voor ook dus heb je mazzel dat je daar in de buurt woont.
Laatst gewijzigd door Ronnie op vr mar 07, 2008 6:23, 1 keer totaal gewijzigd.
door allewijn
#24160
Ronnie:

Dankjewel voor je uitgebreide uitleg! Je zal er wel zere tik-vingers van hebben :wink:
Ik ga zeer zeker naar LEO zodra ik toe ben aan nieuwe banden cq velgen.
Ik rij nu nog even door met mijn huidige velgen/banden, daar het profiel nog voldoende is.
Zodra het zomer is zal ik nog eens in overweging nemen of ik er enkel goede banden (dat wordt dan dunlop of falken) onder hang, of mijn huidige set verkoop en een gehele nieuwe set koop, welke dan hoogstwaarschijnlijk de 19" nieuwe RS4 zal worden.
Thanks!
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]