Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door craze
#24052
ik rij een TT roadster met hardtop, errug fijn in de winter :wink:
onder het rijden hoor je wel het dak bewegen/torderen op de carroserie wat logisch is omdat het een los dak is.
nu is echter de blanke lak daardoor eraf geschaafd, precies daar waar de achterkant v.h. dak op de carroserie rust.
niks ernstigs maar wil het wel goed hebben in het voorjaar/zomer, zodoende vraagje hierover:
bij laten spuiten met blanke lak dus of zijn er andere oplossingen zoals een transparante sticker erop plakken of zoiets om dit te voorkomen :!:

THX
Gebruikersavatar
door Ronnie
#24068
Je kan transparantie folie erop plakken welke ook bumpers tegen steenslag kan beschermen, echter zal dit ook wel iets flexibeler zijn en toch op den duur gaan beschadigen en ga je door die folie heen maar dan ben je op tijd om weer nieuwe te kunnen plakken, scheelt je wel beschadigde lak aangezien die goed beschermt wordt tot je constateert dat er dus niewe folie op moet.
Gebruikersavatar
door Breed
#24070
Kun je geen dunne tochtstrip op het vlak plakken wat schavielt? Ik weet niet hoe de bevestiging zit, maar ik denk dat het het rammelen vermindert en het schavielen wordt voorkomen. Misschien een ideetje :wink:

Ciao, Breed
Gebruikersavatar
door MisterCats
#24071
steek je licht eens op bij Cabrio Care, die hebben misschien wel goede adviezen 8)
Gebruikersavatar
door reindertt
#24076
Bij mij was de lak ook dof geworden en er zitten ook kleine doffe krasjes op. Weest niet getreurd, dit gaat gewoon weg.
Dit is niet het afschaven van de blanke lak, maar je krijgt hetzelfde effect als je met schuurpapier korrel 2000 je lak gaat schuren.

Probeer gewoon met 'Scratch X' en 'Gold Class Wax' van Meguairs een stukje uit: als het goed is, moet de waas dan verdwijnen. Ik heb net een stukje geprobeerd: het werkt: het verdwijnt.

P.S.: ik zou de hardtop (hij is toch zwart) aan de onderkant voorzien van een extra rubberen strip.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]