Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door bazzz
#24088
hallo,

weet iemand of er voor de TT een vervangende slotcilinder is en een afdekkap zodat het slot "onbruikbaar" gemaakt kan worden??

ik heb voor de TT een vw gereden, voor de golf en passat ( deze weet ik zeker) waren er blinde sloten verkrijgbaar bij de dealer, je haalt dan de orginele slotcilinder eruit en plaats er een ander in waar geen sleuf in zit voor de sleutel, hierbij krijg je ook een afdekplaatje wat je nog moet laten spuiten zodat het 1 geheel lijkt.
dit alles voor 2 deuren koste mij toen 15 euro aan spullen en 10 euro voor spuiten.
foto is van een golf maar maakt het mischien een beetje duidelijker:
Afbeelding

De eerste VW passat die ik heb gereden is voor mijn huis weggehaald en 24uur later compleet gestript terug gevonden. ze hebben de auto open gemaakt met een schroevendraaier, die proppen ze in het deurslot en wrikken tot het centrale deurvergrendeling open springt.... en hiermee ook meteen klasse 1 alarm uit zet.
daarna is het simpel.


ben zojuist bij de dealer geweest om te vragen of ze dat spul hadden maar ze zeiden heel snel van niet... weet iemand hier beter??
of zijn de deurgrepen van audi en vw hetzelfde??? want dan bestel ik het spul gewoon voor een vw.

gr bas
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#24089
Hoi, ik heb hier ook al eens gedeeltelijk over nagedacht.
Niet met het oog op antidiefstal maar over het afdekkapje zodat je een wat "cleanere look" krijgt op je portierhendel.
Op ebay heb ik al vaker van dit soort setjes gezien alleen niet voor een TT behalve een soort verchroomde klink variant maar da's me toch te zeer kermisachtig.

Ik heb me laten vertellen dat kapjes van een Golf 4 hierop zouden passen ben er echter nooit verder ingedoken. (maar als ik zo jouw fototje bekijk twijfel ik hier aan, geloof niet dat het past)
Ben dus benieuwd of iemand hier idd meer info overheeft. Een maat van mij heeft ook een leuke antidiefstal optie, hij kon zijn auto niet in een garage parkeren en heeft daarom een sportstuur gemonteerd met een "snap off" systeem. Die klikt s'avonds gewoon zijn stuur eraf en neemt dat vervolgens mee naar binnen.
Kijk als ze je auto op een trailer trekken is tie natuurlijk weg maar de "gewone" autodief zal er weinig mee kunnen en al snel een makkelijker slachtoffer zoeken.

Grtz Henk
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#24090
Over losse stuurwielen gesproken....

Deze kwam ik een tijdje geleden tegen:
Los stuurwiel

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door bazzz
#24091
clean look is inderdaad ook nog een bijkomend voordeel!!!
door Loco
#24092
Happy Socks schreef:Over losse stuurwielen gesproken....

Deze kwam ik een tijdje geleden tegen:
Los stuurwiel

Groeten
Joop

-----------------------------------------------------------------------------

hahahaha geweldig :smt077
Gebruikersavatar
door Carmello
#24094
HAHAHAHA, filmpje is super. :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
door AenE
#24096
Heeft iemand trouwens ervaring met dit soort apparaten tegen diefstal? Dat zou ook een optie kunnen zijn:

Afbeelding
Gebruikersavatar
door bazzz
#24097
nou stuur word afgedekt maar ze kunnen bij de rest gewoon bij, hieronder wat foto's hoe ze een auto achter laten als ze klaar zijn:
en bij deze diefstal zijn ze in de auto gekomen door het slot te forceren.... daarom wil ik graag mijn slot eruit hebben.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
door AenE
#24099
Wat een ravage zeg! :shock:
door emanuel
#24106
Ach als ze dat met je auto van plan zijn dan helpt daar echt niets aan hoor, als er geen slot meer op zit tikken ze gewoon een ruitje in.
Gewoon zorgen dat er niets in de auto ligt wat het stelen waard is en een paar smc stickers ter afschikking, veel meer kun je niet doen. Een GPS volgsysteem is wel leuk maar ook erg prijzig.
Gebruikersavatar
door bazzz
#24114
nou als ze een ruitje in tikken gaat alarm af, als ze deur openen en de cv springt open is klasse 1 er meteen af.... en kunnen ze dus hun tijd nemen.
maar je hebt gelijk, als ze de auto willen dan krijgen ze hem toch wel.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#24141
bazzz schreef:nou als ze een ruitje in tikken gaat alarm af, als ze deur openen en de cv springt open is klasse 1 er meteen af.... en kunnen ze dus hun tijd nemen.
maar je hebt gelijk, als ze de auto willen dan krijgen ze hem toch wel.
t gekke is dat als die gewoon open gelaten is niemand erin komt :lol: want dat vinden ze dan weer verdacht
Gebruikersavatar
door bazzz
#24188
ff on topic, zijn die blinde sloten verkrijgbaar voor een TT? zijn de grepen hetzelfde als die van een golf??
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]