Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door the boots
#24161
Hoi TT'ers,
Heb even gezocht of dit onderwerp al eerder op de site staat maar niet gevonden. Kan me dat eigenlijk niet voorstellen maar het zal wel aan mijn zoekkunsten liggen.
Ik heb mijn Roadster gekocht in oktober en ben niet zo'n grote poetser. Hij staat altijd buiten. Vraag me af hoe ik het beste de kap kan onderhouden.
Welke schoonmaakmiddelen kan ik gebruiken en wanneer moet ik iets doen om hem waterdicht te houden?
gr.
hj
Gebruikersavatar
door erikvandenhurk
#24166
Ik was 'm met een beetje groene zeep in warm water. Daarna goed afspoelen. Werkt perfect. De randen extra goed doen om schimmel te voorkomen.

Onze TT's zijn trouwens tweelingbroertjes, zie je dat? We moeten ze op de volgende meeting maar naast elkaar zetten?

Groetjes

Erik
Gebruikersavatar
door reindertt
#24167
Groene zeep is ok.

Je kunt overigens beter naar: www.carclean.nl gaan en daar het setje kopen van AUTOGLYM. Dit is ook reiniger en solvent impregneer. Dit impregneer spul verdwijnt in je kap.
Gebruikersavatar
door MisterCats
#24168
Er staat een poetsdag bij CarClean op de TT club agenda....mis het niet :wink:
Gebruikersavatar
door the boots
#24180
erikvandenhurk schreef:Ik was 'm met een beetje groene zeep in warm water. Daarna goed afspoelen. Werkt perfect. De randen extra goed doen om schimmel te voorkomen.

Onze TT's zijn trouwens tweelingbroertjes, zie je dat? We moeten ze op de volgende meeting maar naast elkaar zetten?

Groetjes

Erik
Dat lijkt me een goedkope en goed uit te proberen tip. Maar moet ik dan ook niet een keer impregneren?
Ik zie ook een advies van Reindertt en daar ga ik ook eens even naar kijken.

Mooi hè die rode bekleding.
In eerste instantie had mij eega er niet zulke mooie bewoordingen voor maar dat was toen ik hem op internet liet zien bij de verkoper. Bij het proefrijden was het toch gelijk chique.
gr.
HJ
Gebruikersavatar
door reindertt
#24184
Logisch dat je naar goedkoper wilt kijken.

Echter snap ik mensen niet die besparen op het onderhoud van hun linnen kap. Kost 3 tientjes dit spul. Kap kost ?2500.

Ga naar www.cabriocare.nl of www.colourlock.nl om na te lezen hoe je om zou moeten gaan met een cabrio.

Ik zie zoveel mensen hun kap met de hogedruk reiniger afspuiten of door de wasstraat gaan.... zucht....
Gebruikersavatar
door MrA3
#25018
Och, volgens mijn instructie boekje is de roadster er voor gemaakt om door de wasstraat te scheuren, levert vaak ook wel leuke blikken op van de mede wasstraat gebruikers ;) Ehhhh cabriootje in de wasstraat? gaat dat wel goed? hehehehe
Gebruikersavatar
door reindertt
#25022
Nou ik zou je boekje er nog maar op nalezen.

Hogedrukreiniger, reinigingsmiddelen en borstels doen de kleur vervagen.

De praktijk wijst het uit. Heb meerdere cabrio's gehad en gezien in mijn leven.
Gebruikersavatar
door AenE
#25037
Ik heb een setje Raggtopp gekocht. Hopelijk werkt het goed :lol:

Afbeelding
Gebruikersavatar
door reindertt
#25038
Ik vind raggtopp NIET goed.

De protector is namelijk een vettig goedje: werkt erg goed tegen water, maar tegen vuil/haren.

En als je er een hoes over heen hebt, blijft het in je hoes zitten en maak je daarmee de hele auto vettig.

Wat erg goed werkt is het setjes van AUTOGLYM. Dit is te bestellen bij http://www.carclean.nl/

Het impregneerspul is hier een 'solvant', lost dus op. Die voor de linnen kap is zo goed, dat het ik het impregneerspul ook voor mijn skikleding heb gebruikt ;)
door Jakkeraar
#25089
Is het dak van onze TT roadster nou van linnen of Vinyl?
door Jakkeraar
#25091
TTR150 schreef:euh, de mijne is van linnen :D
Zal de mijne dat ook wel zijn.........!

Hoe ziet een vinyllen kap er dan uit; soort hard plastic zoals vroegere LP's ?!
Gebruikersavatar
door TTR150
#25092
een soort kwaliteits plastiek, ik zou de LP's niet vergelijken met een cabrio dak :D
bvb het cabrio dak van een Golf was ooit van vinyl, idem Fiat Punto...
Afbeelding
door Jakkeraar
#25095
Aha! Het is me duidelijk!

Dank je.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]