Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door svkaster
#25097
Ik gebruik zelf de turtle wax softop roof set van carclean.
Gebruikersavatar
door johan
#25300
[quote="AenE"]Ik heb een setje Raggtopp gekocht. Hopelijk werkt het goed :lol:

Ik heb ook het setje : schoonmaken en coserveren gekocht.
Nu alleen nog ''poetsweer'' !
Gebruikersavatar
door xcharmedx
#52998
Hallo,

Heb hier al het één en ander gelezen over het onderhoud van je softtop maar, hoe krijg ik hem weer als nieuw?
Zie de foto, er zitten wat vegen op althans daar lijkt het op? Misschien van het inklappen ofzo maar hoe krijg ik de kap weer mooi zwart?
Hoe doen jullie dat wassen jullie de kap ook? Het is mijn eerste cabrio dus geen idee waar je goed aan doet.

Alvast bedankt,

Grtjz

Afbeelding
Gebruikersavatar
door denders
#52999
Anders hier eens info halen, hier staan veel goede tips + voorbeeldfilmpje en zeer goede producten o.a. dat Ragg topp:

http://www.bellocabrio.nl/producten

Zat zelf te denken dat wanneer je de protector-spuitbus aanbrengt, je in plaats van het teveel gespray'de spul op je lak weg moet halen,
je voordat je dit doet gewoon even die plekken eerst beschermd met oude kranten en schilderstape o.i.d. :wink:

Zie ook het kopje "praktijk"!

Door samenwerking en overnames is de grootste producent van stof- en vinyldoek ontstaan: de firma HAARTZ in de USA. Onder hun worden de volgende merknamen geproduceerd: Twillfast II, Stayfast. Eurotopping, Twillfast MC Double Texture, Twillfast JX Sailcoat, Sailcloth, Twillfast RPC, LandMark, Singel Texture, SU Topping, D. Texture en Sonnenland A5.0, Sonnenland A5.3, Sonnenland PLUS en Sonnenland A5.8.
HAARTZ heeft een diepgaand onderzoek achter de rug op het gebied van reiniging en onderhoud van moderne kapstoffen; HAARTZ heeft aan 1 product zijn toestemming en aanbeveling verstrekt: Ragg Topp.
Succes alvast!

Groetjes, Den.
Gebruikersavatar
door svkaster
#53041
Volgens mij kun je daar niet zoveel aan doen. Ik heb op het einde net zo'n gekke veeg op mijn doek. Wel iets minder scherp. Ik heb al van alkes geprobeerd, maar niks helpt. Ik denk dat de vorige bewoner hem nat heeft opgeborgen of zo! Volgens mij werkt zelfs kleur spul niet omdat de vezel structuur daar iets anders is geworden dan op de rest van de kap.
Gebruikersavatar
door xcharmedx
#53618
Ik ga denk toch maar een schoonmaak set aanschaffen voor me softop!
Het dak moet toch weer mooi zwart kunnen worden?
Ik las van autoglym goede recensies iemand ervaring hiermee????????

En nog meer tips voor goede cleaners en onderhouds spullen voor je softop?
Ik neem aan dat niet iedereen door de wasstraat rijdt!!

Grtjz!
Gebruikersavatar
door stefanovitsch
#53679
Die heb ik ook staan en ik ben er zeer tevreden over. Het maakt je kap echt mooi water afstotend die druppels blijven er mooi op liggen. Maar ik zou wel eerst de kap goed schoon maken met Convertible & Cabriolet Cleaner. En dan is je kap weer als nieuw 8)
Gebruikersavatar
door xcharmedx
#53689
stefanovitsch schreef:Die heb ik ook staan en ik ben er zeer tevreden over. Het maakt je kap echt mooi water afstotend die druppels blijven er mooi op liggen. Maar ik zou wel eerst de kap goed schoon maken met Convertible & Cabriolet Cleaner. En dan is je kap weer als nieuw 8)
Dan ga ik dat proberen! Thanks
Gebruikersavatar
door Eusie
#54099
Halle TTers
Ik heb vandaag ook schoonmaak artikelen besteld bij carclean voor mijn linnen dak.
Convertible & Cabriolet Weatherproofer - 500ml
Convertible & Cabriolet Cleaner - 450ml
Dat is wat ik heb besteld, ben wel benieuwd of het ook zo goed is.
door creative117
#54117
.
Laatst gewijzigd door creative117 op di nov 15, 2011 0:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door denders
#54119
Da's een boel geld voor een hoop meuk in jouw geval dan.
Netjes van het geld-terug beleid!

Ik zoek altijd mijn eigen schoonmaak middeltjes.
Hoeft niet altijd zo duur te zijn om goed resultaat af te leveren.

Soms denk je bij mensen met was-goedjes zonder naam, uit welke knapzak heb jij dat getoverd?! :D
Gebruikersavatar
door MisterCats
#55582
@ xcharmedx: kan het zijn dat je je kap wel eens nat opgevouwen hebt, want daar kun je nare sporen van krijgen.

Ik heb mijn kap (van 2004, staat altijd buiten) een schoon laten maken bij Eras Carcare in Uithoorn. Die jongens zijn uitzonderlijk goed en betaalbaar (ook belangrijk)
zie: www.erascarcare.nl
Gebruikersavatar
door Mr.Fly
#58723
Ik heb nog een volle flacon staan, was voor mijn Mercedes cabrio, maar die is de deur uit, en deze fles heb ik nog staan.

Wie haalt de fles op. ( goed spul )

Afbeelding
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]