Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#24205
Beste mensen,

hoe kan ik het verschil tussen een 180PK Quattro en een 225PK Quattro (fysiek) herkennen. Het zal ongetwijfeld op de papieren staan echter wanneer ik tot aanschaf over ga wil ik dit graag ook op andere manieren checken.

Alvast bedankt,
Ramon
door tenbrey
#24206
Een 150 en 180 pk hebben maar 1 uilaatkant.
Een 225 heeft altijd een dubbele.
Wat je wel vaak ziet, is dat men een dubbele onder een 180 zet.
Ziet er wel strakker uit, maar ik vind het een beetje zielig.
Gebruikersavatar
door rene4u
#24207
Ik kan alleen een plaatje vinden van een 225pk engine.

Afbeelding

Een 180pk versie ziet er dus iets anders uit onder de motorkap. :D

Verder heeft een 225pk versie altijd 2 uitlaten.
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#24208
Een 180pk Quattro heeft toch ook een dubbele uitlaat of heb ik het mis?

Goed... het motorcompartiment moet er dus anders uitzien dan bij een 180pk Quattro. Iemand daar toevallig een plaatje van zodat ik het verschil kan zien?
Gebruikersavatar
door rene4u
#24209
De 180pk Quattro heeft standaard maar 1 uitlaat.
Gebruikersavatar
door reindertt
#24210
Dat plaatje dat klopt niet altijd. Bij mijn 225Q zat het remvloeistoftankje rechts.
Je weet toch wel het kenteken van de auto waar je interesse in hebt? Als de verkoper dat niet wilt geven, dan houdt ie iets achter.

Ga dan gewoon naar de RDW site en check het.
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#24211
Het gaat er meer om dat als ik er 1 zou importeren. Ik zie er veel in italie staan, enkele in duitsland (de 225 praat ik dan over). Als ik de boel importeer wil ik er wel zeker van zijn dat ik met mijn 225 geld ook een 225 koop ;)
door Niall
#24213
225pk heeft altijd een omloop buis aan de linkerkant van de motor, deze is voor de intercooler. Bij een 180pk is deze niet zichtbaar :wink:
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#24214
Kijk, das mooie info. Ben ook wel van plan om hier in NL wat proefritten te maken met alle 3 de smaken. Dan heb ik een beetje een idee van de hoe en de wat over de verschillende wagens.

Waar ik trouwens nog een beetje over twijfel is of ik zal gaan voor een 225Q of een 180Q. Als het verschil in prijs nihil is dan ga ik natuurlijk voor een 225Q. Ik ben zelf meer een optische tuner dan een motorische tuner maar wil toch wel een pittige bak hebben zodat ik er nog heel lang van kan genieten.

Ik zit zelf aan 5+ jaar te denken want de TT is echt mijn droomwagen. Na 5+ gaan we gewoon voor de TT 2.0 :D

Is rond de 125.000 km's te doen of is het beter om onder de ton te kijken? Zelf zit ik daar wel aan te denken.

Zucht... een hoop vragen zoals je ziet.
Gebruikersavatar
door rene4u
#24215
Tja, als bruintje het kan trekken zou ik voor een 225pk gaan. Maar ja, dat ben ik. :D

Op zich kunnen de motoren wel een flinke km. stand aan; 250.000km moet de doen zijn, mit er maar goed ondehoud gepleegd is en de auto een beetje netjes warm en koud gereden is.

Ik weet niet hoeveel km je per jaar rijdt en wat je budget is?
Gebruikersavatar
door reindertt
#24217
Op zich maken de kilometers niet zo gek veel uit. Zolang onderhoud maar goed is betekenen juist 20k/jaar of hoger dat er waarschijnlijk meer snelweg km's gedraaid zijn: is overwegend beter.

Bij de 225 moet je kijken of alle terugroepacties (helemaal achterin het boekje staan de stempels en code's) geweest zijn. Daarnaast moet je met die leeftijd echt kijken naar distriebutieriem, waterpomp, multiriem en spanrollen. Vervolgens zou ik een turbo revisiebeurt in calculeren. Je weet nooit wat je koopt. Laat m aan het begin in ieder geval controleren.
Gebruikersavatar
door hj
#24218
als ik het goed heb heeft een 225pk alleen een 6 bak

groeten hj
door Patbanbu
#24219
Is de 180 PK wel als Quattro verkrijgbaar dan?
Of maar mondjesmaat verkrijgbaar?

De kofferbak van de 180PK FWD is in ieder geval beduidend dieper dan die van de 225 PK Quattro. :D
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#24221
Das volgens mij waar dat de 225 een 6 bak heeft.

Ik zit zelf te denken aan een 225 uit 2000 met het liefst een ton op de teller. De prijzen die ik vind zijn verschillend maar ik zie ze staan vanaf 9.000 bij particulieren en vanaf 11.000 bij dealers.
Gebruikersavatar
door Chris TT
#24227
Een 225pk heeft standaard xenon en koplampsproeiers,wat aan de buitenkant dus goed zichtbaar is.

Mocht je er 1 op het oog hebben,in het serviceplan boekje en op de sticker in de kofferruimte(bij het reservewiel/compressorsetje),daar op moet staan APX of BAM.Dat is de motorcode voor een 225pk.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]