Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door FasTTcop
#24313
In mijn zoektocht naar een TT heb ik nog steeds niet de geschikte auto gevonden voor een proefrit.
Ik heb daarom even een klein vraagje...
Ik ben ietsie aan de lange kant, 193 cm, en vraag me af of een TT een beetje ruimte bied.
Heb het over voorin he....achterin gaat niet lukken nee...;)
Zijn er veel lange mensen op dit forum en zoja, hoe bevalt dat...???
Gebruikersavatar
door Ronnie
#24316
Die biedt voldoende ruimte en een sportwagen als de TT is ruim... een MG hoef jij niet te proberen daar heb ik met 1.81 m al moeite mee.
Gebruikersavatar
door Niels82
#24330
Ik ben zelf 195 cm en ik kan prima zitten in de TT ik heb er helemaal geen problemen mee


:thumbleft:
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#24361
jup, ikzelf zit ook ergens rond de 1,95 mtr en kan er prima in rijden hoor. Het enige dat wel ff wat behendigheid vergt is wanneer je voor een stoplicht staat als eerste in de rij..... Dan is het soms ff bukken om de lampen te zien.
In zo'n geval blijf ik meestal een paar meter van de streep staan en dan valt het ook wel weer mee... :wink:

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door tim
#24362
wel oppassen voor het hoofd bij het instappen,ik en mijn vrouw zijn beide 1m70 en knotsen ons hoofd regelmatig wel eens tegen het plafond bij het instappen .
door FasTTcop
#24364
Dat is dus niet iets waar ik me druk om hoef te maken...bedankt!!
Gebruikersavatar
door remarc
#24370
Joop schreef;
Het enige dat wel ff wat behendigheid vergt is wanneer je voor een stoplicht staat als eerste in de rij..... Dan is het soms ff bukken om de lampen te zien.

Daar heb ik ook al met mijn 173 last van :D
Gebruikersavatar
door Ronnie
#24448
dat komt omdat t raam gewoon lager stopt en verder naar voren lijkt te zitten dan de meer conventionelere ontwerpen van auto's ach maar dat maakt de TT toch weer unieker en dan neem je die nadeeltjes voor lief en van de andere kant blijf je wel leniger in zo'n sportwagen als de TT ;) zo heeft ieder nadeel ook zen voordeel
Gebruikersavatar
door Sylvia
#24455
Je lengte zal inderdaad geen probleem zijn. Ik zelf ben 1.90 en mijn partner is 1.95, beiden passen we goed in de TT. Nu heb ik wel een coupe uitvoering. Of een roadster net zoveel ruimte heeft weet ik niet, ik meen me te herinneren uit de eerdere pas-sessies dat die ietsie lager is qua dakhoogte. Tenzij je altijd open wilt rijden :lol:

Bij mij zit de voorstoel wel helemaal tegen de achterbank aan, dus mocht je nog een klein persoon achterin willen vervoeren dan wordt dat lastig.
Gebruikersavatar
door Chris TT
#24461
Ikzelf rij een TT coupe,en ben 2.01m...hoofdruimte zat als de stoel op zn laagst staat,en de stoel helemaal naar achter,zover dat de achterbank knel zit en de leuning van de voorstoel klemt tegen het paneel naast de bank waar de wisselaar in zit....:D

Heb ooit in een demo gereden van een Roadster,maar daar kan de stoel niet ver naar achter ivm het vak waar het dak in valt,en zat ik met mn knieen tegen het dashboard...wel jammer,want wilde graag een Roadster..
Gebruikersavatar
door NEVSKI
#31678
Ik ben 2 meter, lange benen en ik zit helemaal *** in de roadster helaas....... Kan niet tippen aan mijn BMW 3 serie. Wel verliefd op het model.... :)
Ik zit wel gewoon als pasagier naast mijn vrouw, da's ook goed...... :)



NEVSKI
Gebruikersavatar
door MWTT
#34574
Mijn lengte bedraagt 192 cm. met lange benen.

De TT en eigenlijk alle Audi's, zijn gelukkig gemaakt voor grote mensen.

Dit in tegenstelling tot bijv. een Pontiac Solstice of Mazda MX5. Want hoewel die oorspronkelijk voor de USA-markt zijn gemaakt, waar volgens mij de gem. lengte van de inwoners nog iets langer is dan die van de west europeanen, kan ik het stuur bijna niet draaien, omdat mijn rechterknie dan in de weg zit..

En een TT heeft ook nog een ruime kofferbak!

Gewoon een goede keuze zo'n TT :D
Gebruikersavatar
door Mischa
#34597
MWTT schreef:.....Want hoewel die oorspronkelijk voor de USA-markt zijn gemaakt, waar volgens mij de gem. lengte van de inwoners nog iets langer is dan die van de west europeanen...
Amerikanen zijn volgens mij echt niet langer hoor. Laat je niet misleiden door de basketballers. Want over het algemeen zijn ze toch echt iets korter dan de gemiddelde Nederlander. Durf niet 100% zeker te zeggen of ze wel langer zijn dan de gemiddelde west-europeanen. Kan best zijn dat ze in b.v. spanje echt heel klein zijn. Maar ik ben ondertussen vaak zat in de VS om te weten dat ik daar toch echt over bijna iedereen heen kan kijken met 1m85


Maar de TT is inderdaad gelukkig ruim genoeg, ook voor de mensen van 2m en een beetje :D
Gebruikersavatar
door Alex
#34601
heuuu anders kan je nog de bestuurders zetel er uit halen en je kan op de achterste bank gaan zitten ( grapje ) :wink:
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]