Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door reindertt
#24406
Hey,

Ik heb het niet gedaan, maar ik zou even goed research doen: het dak vouwt nu natuurlijk erg klein op. Het dak zal straks bestaan uit 2 maal zoveel stof (met eventueel isolatie ertussen). De vraag is of het frame die ruimte biedt bij het opvouwen en of de aanwezige sparing genoeg ruimte bied voor een dubbel opgevouwen dak.

Als je het zou doen, zou het waarschijnlijk alleen maar esthetisch kunnen, voor de 'clean look'. Isolatie wordt te dik waarschijnlijk. Je moet absoluut geen spanningen willen hebben op je dak.

Aan de andere kant: een cabrio rijden is nou eenmaal gehoriger. Andere cabriomerken hebben standaard een gevoerd & geisoleerd dak. Daar is het fram dan ook op gemaakt.
Gebruikersavatar
door Cabriofreak
#24414
Ik zou het niet doen.
Het dak kan nooit goed opgevouwen worden met nog een extra laag aan de binnenkant.
Beter koop je een hardtop voor de koudere periode :wink:
Gebruikersavatar
door TTR150
#24418
ik moet reindertt bijtreden, cabrio is pure nostalgie, met alle neven werkingen erbij
ik klaag niet bij het standaard type, puur fun :D
door Jakkeraar
#24419
TTR150 schreef:ik moet reindertt bijtreden, cabrio is pure nostalgie, met alle neven werkingen erbij
ik klaag niet bij het standaard type, puur fun :D
Wel gedeeltelijk met jullie eens.
Maar voor nog geen ?400,- durf ik het wel uit te proberen!
Gebruikersavatar
door johan
#24426
Ik heb vorig jaar nog met een Z4 gereden, maar die maakt ook herrie
door Jakkeraar
#24431
Misschien nog voor de goede orde:
Het gaat me het minst om isolatie van geluid of kou, maar hoofdzakelijk voor "de looks".
Gebruikersavatar
door Cabriofreak
#24434
Jakkeraar schreef:Misschien nog voor de goede orde:
Het gaat me het minst om isolatie van geluid of kou, maar hoofdzakelijk voor "de looks".
Ik had nog niet op de site gekeken maar het geeft geen probleem met het opvouwen van het dak :D
Laatst gewijzigd door Cabriofreak op ma mar 10, 2008 9:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door jean
#24435
Ik heb enige tijd geleden info opgevraagd. Ook heb ik een film op het net gezien waarbij een TT werd voorzien van een dergelijke binnenbekleding. Daarbij kreeg ik niet de indruk dat het een dikker pakket werd waardoor het opvouwen een probleem is. Wel ziet het er allemaal wat strakker en netter uit vanaf binnen. Ik overweeg dan ook om een binnenbekleding te bestellen. De kunststof buisjes die nodig zijn voor de bevestiging kun je later retour zenden, het bedrag wordt dan teruggestort. Wel ben ik ook benieuwd of er al lezers van het forum een binnenbekleding hebben en hun ervaring hiermee willen delen.

Groet,

Jean.
Gebruikersavatar
door the boots
#24903
jean schreef:Ik heb enige tijd geleden info opgevraagd. Ook heb ik een film op het net gezien waarbij een TT werd voorzien van een dergelijke binnenbekleding. Daarbij kreeg ik niet de indruk dat het een dikker pakket werd waardoor het opvouwen een probleem is. Wel ziet het er allemaal wat strakker en netter uit vanaf binnen. Ik overweeg dan ook om een binnenbekleding te bestellen. De kunststof buisjes die nodig zijn voor de bevestiging kun je later retour zenden, het bedrag wordt dan teruggestort. Wel ben ik ook benieuwd of er al lezers van het forum een binnenbekleding hebben en hun ervaring hiermee willen delen.

Groet,

Jean.
Hey Jean,
Ik zie dat je nog weinig terug hebt gekregen op je vraag. Welke film heb je daar over gezien. Het idee spreekt me wel aan. Ik zou met name toch wel geinteresseerd zijn in de mogelijke geluidsreductie. Niks mis met een Roadster maar voor een flink eind snelweg mag het best een tikkie zachter.
gr. HJ 8)
Gebruikersavatar
door the boots
#24909
jean schreef:HJ,

Nog even gezocht, filmpje staat er nog op. Je kunt het ook via www.auco.de vinden onder cabriohimmel zum nachrusten.
Ga naar: http://www.kabeleins.de/auto/videos/son ... opener/php

Je ziet dan een rode tt roadster worden uitgevoerd met een rode hemelbekleding.

Groet,

Jean.
thanks Jean.
Ik ga gelijk even kijken.
gr.
HJ
Gebruikersavatar
door the boots
#25270
Inmiddels filmpje gezien.
Leuk filmpje, montage lijkt zeer eenvoudig. Het geluidseffect lijkt me niet zo groot, gezien de manier waarop een en ander bevestigd wordt. Het geeft wel een strak gevoel aan de binnenkant, maar wat mij betreft te strak. Als ik zo eens om me heen kijk, al rijdende, dan bevalt het huidige gezicht me eigenlijk wel zo goed. Het zou kunnen zijn dat het aan de kleuren in het filmpje ligt en bij mij in het zwart misschien beter uitpakt maar voorlopig houd ik toch maar de euries in mijn zak. Dank voor de tip.
gr. HJ :o
door Jakkeraar
#30689
jean schreef:HJ,

Nog even gezocht, filmpje staat er nog op. Je kunt het ook via www.auco.de vinden onder cabriohimmel zum nachrusten.
Ga naar: http://www.kabeleins.de/auto/videos/son ... opener/php

Je ziet dan een rode tt roadster worden uitgevoerd met een rode hemelbekleding.

Groet,

Jean.
Hoi Jean,

Heb je de binnenbekleding voor je cabrio besteld / geplaatst?

Zo ja, hoe bevalt ?

Groet,
Jakkeraar
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]