- za mar 15, 2008 13:16
#24573
Het viel mijzelf ineens op dat ik de laatste weken iets minder 'actief' ben op het forum.
Enkele weken geleden vroeg ik jullie nog continu het hemd van het lijf over Bobines, N75 klep, N249 klep, vermogensverlies, vagcom, loggen van boost, chippen, drukverlies, etc...
Allemaal vragen die met de 'gezondheid' van mijn TT te maken hadden, daar er na een op-maat-chip van JD-engineering in december 2007, eigenlijk continu wel iets mis was.
Sinds zo'n twee weken terug is mijn TT echter eindelijk HELEMAAL goed.
Er is zoveel vervangen, in de zoektocht naar een stottertje bij opspoelen turbo, drukverlies, krakende draagarm, etc.
Dus in afgelopen tijd stap voor stap vervangen:
- benzinefilter
- N75 klep
- Lmm meter
- 4 bobines (nieuwe type)
- 4 bougies
- Diverter valve (forge dv006)
- Veren in valve (alle kleuren getest)
- N249 modificatie (bypass)
- Stabilisatorstang vervangen
- Stabilisatorstang-rubbers vervangen
- Draagarm rubbers links én rechts vervangen
- 4 punts digitale uitlijning
- Alle deukjes door professionele uitdeuker weg laten trekken
- 4 nieuwe veren en 4 nieuwe schokbrekers KW-sportsuspension
- Dubbele 225 einddemper
- V6 hongingraatgrill
- Audio-installatie van Focal
- Deuren geheel trillingsvrij middels enkele vierkante meters vibraflex bitumen
- TT design armsteun
- krakende hoedenplank gemodificeerd
- Echte o.e.m. RS4 naafkappen op RS4 rep. velgen geplaatst
- LED stadslichten en nummerplaat verlichting
- JD engineering maatchip
- Gemodificeerde luchtfilterbox (wak methode)
- Grote beurt waarbij oa ook de haldex en schakelbak olie vervangen zijn
- Nieuwe voorruit erin ivm krasjes op oude
In dit lijstje zal ik ongetwijfeld nog wel wat vergeten zijn, maar na de N249 bypass en de vervanging van alle draagarm rubbers (dit zijn beide de laatste/meest courante dingen die ik aan mijn TT heb gedaan) is hij zóóóó goed gaan rijden (door vervangen van al die rubbers is het weg/stuur gedrag ineens tien keer zo goed en door bypass van die n249 is ie motorisch eindelijk soepel en beresterk en behaal ik eindelijk de 215PK en 340NM die JD-engineering inregelde)
Kortom: Ik rij nu elke dag met SuPeR veel plezier.
Er is op dit moment niets aan mij TT waaraan ik me irriteer of anders zou willen zien.
Ik geniet nu van het rijden!!!
(Ik klop op dit moment even af op een dik stuk hout, daar dit natuurlijk wel zo moet blijven)
Om die rede heb ik dus eventjes wat minder vragen en post ikzelf ietsje minder!
Wil het jullie graag even laten weten, want ik lees nog elke dag mee en probeer zo vaak mogelijk in topics van anderen te reageren als ik 'nuttige antwoorden' kan geven.
Ik ben dus gewoon nog van de partij hoor
Groetjes,
Een genietende TT Quattro rijder...
Tim
Enkele weken geleden vroeg ik jullie nog continu het hemd van het lijf over Bobines, N75 klep, N249 klep, vermogensverlies, vagcom, loggen van boost, chippen, drukverlies, etc...
Allemaal vragen die met de 'gezondheid' van mijn TT te maken hadden, daar er na een op-maat-chip van JD-engineering in december 2007, eigenlijk continu wel iets mis was.
Sinds zo'n twee weken terug is mijn TT echter eindelijk HELEMAAL goed.
Er is zoveel vervangen, in de zoektocht naar een stottertje bij opspoelen turbo, drukverlies, krakende draagarm, etc.
Dus in afgelopen tijd stap voor stap vervangen:
- benzinefilter
- N75 klep
- Lmm meter
- 4 bobines (nieuwe type)
- 4 bougies
- Diverter valve (forge dv006)
- Veren in valve (alle kleuren getest)
- N249 modificatie (bypass)
- Stabilisatorstang vervangen
- Stabilisatorstang-rubbers vervangen
- Draagarm rubbers links én rechts vervangen
- 4 punts digitale uitlijning
- Alle deukjes door professionele uitdeuker weg laten trekken
- 4 nieuwe veren en 4 nieuwe schokbrekers KW-sportsuspension
- Dubbele 225 einddemper
- V6 hongingraatgrill
- Audio-installatie van Focal
- Deuren geheel trillingsvrij middels enkele vierkante meters vibraflex bitumen
- TT design armsteun
- krakende hoedenplank gemodificeerd
- Echte o.e.m. RS4 naafkappen op RS4 rep. velgen geplaatst
- LED stadslichten en nummerplaat verlichting
- JD engineering maatchip
- Gemodificeerde luchtfilterbox (wak methode)
- Grote beurt waarbij oa ook de haldex en schakelbak olie vervangen zijn
- Nieuwe voorruit erin ivm krasjes op oude
In dit lijstje zal ik ongetwijfeld nog wel wat vergeten zijn, maar na de N249 bypass en de vervanging van alle draagarm rubbers (dit zijn beide de laatste/meest courante dingen die ik aan mijn TT heb gedaan) is hij zóóóó goed gaan rijden (door vervangen van al die rubbers is het weg/stuur gedrag ineens tien keer zo goed en door bypass van die n249 is ie motorisch eindelijk soepel en beresterk en behaal ik eindelijk de 215PK en 340NM die JD-engineering inregelde)
Kortom: Ik rij nu elke dag met SuPeR veel plezier.
Er is op dit moment niets aan mij TT waaraan ik me irriteer of anders zou willen zien.
Ik geniet nu van het rijden!!!
(Ik klop op dit moment even af op een dik stuk hout, daar dit natuurlijk wel zo moet blijven)
Om die rede heb ik dus eventjes wat minder vragen en post ikzelf ietsje minder!
Wil het jullie graag even laten weten, want ik lees nog elke dag mee en probeer zo vaak mogelijk in topics van anderen te reageren als ik 'nuttige antwoorden' kan geven.
Ik ben dus gewoon nog van de partij hoor
Groetjes,
Een genietende TT Quattro rijder...
Tim
215Pk|340Nm|JD-maatchip|Quattro|Dubbele einddemper|V6 diffuser|KW sportsuspension|WakBox|Forge DV006|18" RS4 ET20 8.5J|Dunlop SP Sport 01 A/S|
3Bar grill
3Bar grill