Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door robbert
#24628
he beste mensen ik heb een vraagje: is er verschil in benzineverbruik of je motor koud of warm is? ik rijd namelijk alleen hele korte afstanden meestal beetje in de buurt van het dorp en af en toe eens een stukje op de snelweg. ik reed net een stukje op de snelweg en bij een snelheid van 120 km/u geeft de boardcomputer c.a 9.0/100L aan maar dan is mijn motor nog niet echt goed op temperatuur. ik rijd met een volle tank ongeveer 450 km en dat is voornamelijk in en rondom het dorp. het zijn weinig km's maar dit is toch vrij normaal he als je bijna niet op constante snelheid kunt rijden?......... weet iemand ook hoeveel liter er in een volle tank zit 55 of 60 liter?

het is trouwens een audi TT quattro 180pk gechipped


alvast bedankt, gegroet
Gebruikersavatar
door Vincentos
#24705
Indien de motor koud is zal de motor meer gaan verbruiken. Ook de korte afstanden zijn funest voor het benzineverbruik. Ik weet dat een 180 pk zonder quattro een 55 liter tank heeft. Kijk daarvoor anders even op een autosite ;)
Gebruikersavatar
door tim
#24707
lijkt me toch een redelijk hoog verbruik.al hangt alles natuurlijk af van je rijstijl.ik doe ongeveer 550 km met een volle tank (stadsverkeer) mijn tt is een quattro 225 pk.de inhoud van de tank is volgens het boekje bij voorwielaandrijving 55l en quattro's 62 l
Gebruikersavatar
door rene4u
#24708
Hoi Robbert,

Als je alleen maar korte stukjes rijdt en niet de motor warm laat worden, dan vind ik 450 km niet overdreven gek.
Dat zou neerkomen op 1 op 8.
Als je motor nog koud is, spuit de computer meer benzine in de motor dan dat je motor warm is.

Rijd eens een keer een stuk van 80 a 100km achter elkaar. Kijk dan eens wat je verbruik dan doet.
door robbert
#24721
ja ik denk ook dat het inderdaad moeilijk te meten is zo . ik zal eens kijken wat hij doet als ik een endje aan het bollen ben. korte afstanden zijn inderdaad funest constant remmen voor drempels en bochten dan sta je weer voor het spoor, stoplichten en dergelijke dus ik rij vrijwel nooit op een constante snelheid. binnenkort moet ik naar eindhoven dat is ongeveer 200 km heen en terug dan kan ik duidelijker zien wat het verbruik is :) nu rijd ik meestal stukjes van rond de 10 a 15 km per dag haha dus das niet zoveel. zou best kunnen fietsen maar wilde de audi gewoon heel graag hebben vind hem zo mooi haha.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#24723
400 km op een tank is voor mij normaal met de 1.8T met korte afstanden. Wordt dr alleen wat simpel van al ben k te lui om met mn spullen rond te gaan fietsen, dan rij ik liever ff met de auto.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]