Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door metaal
#24780
Gisteren voor het eerst in de TT gezeten. Voorheen alleen bezig geweest of die wel betaalbaar zou zijn geweest. Ik vraag een proefrit aan en na wat verzekeringspapieren ingevuld te hebben, kon de rit beginnen. Het eerste wat me op viel was die enorm dikke raam stijl, links voor me. Ik kon bijna niet op de weg kijken. Ook het dak liep erg ver door zodat de voorruit klein leek. Ik had nog geen meter gereden en ik zei al behoorlijk teleurgesteld, oh nee, dit wil ik niet! Heb nog een paar straatjes om gereden en het rijden was wel aardig. Ik schrijf wel aardig omdat ik zo teleurgesteld en boos was geworden. Boos op mezelf. Toen ik de auto weer terug bracht keek de verkoper erg verbaasd dat ik zo snel terug was. Het vervelende is nu dat ik helmaal van voor af aan kan beginnen. Welke auto zou ik graag willen en kan ik die betalen. Pluspunt was voor mij dat Audi zijn stuurwiel naar voren gezet kan worden. Heb korte armen en lange benen.

Vraag aan het forum; ervaren jullie dit ook als minpunt dat van de raamstijl en het raam? Dat wat opgesloten voelen? Of zou de stoel wat lager gezet moeten worden.

Arie
Gebruikersavatar
door Cabriofreak
#24782
Misschien moet je de roadster eens proberen :D
Gebruikersavatar
door TTR150
#24785
kan ik bijtreden, stoel kan inderdaad lager geplaatst worden (als dat al niet het gedaan was?)
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#24786
Bij de eerste meters in m'n TT had ik ook een beetje dat gevoel, dat je weinig zicht had in de wagen. Ik ben zelf zo rond de 1,95 mtr. Maar dat gevoel is compleet weggedrukt door rijplezier :D en dat zicht, tja ach, 't is gewoon ff wennen denk ik. Ik heb er nu totaal geen hinder meer van. Ik lepel 'm in zowat elke parkeerplaats en bij de verkeerslichten stop ik al een paar meter voor de streep (als ik als eerste sta).

Mijn advies, beoordeel de wagen niet louter op de eerste 3 kilometer, maar maak eens een behoorlijke proefrit. Stap eens bijv. in een andere versie (150PK, 180PK, 225PK, Quattro of niet, coupé of cabrio).

En nou terug naar die garage voor een nieuwe afspraak! :P

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door reindertt
#24790
Twee redenen waarom je voor een TT zou gaan (of elk ander Audi of BMW model daarmee)

- de looks
- rijgedrag

Als je voor een TT gaat kijken en de 'binnenruimte' en de 'praktische waarde' zij voor jou een bepalende factor, dan kom je bij de degelijke duitse merken altijd 'slechter' af dan bijvoorbeeld de franse merken. Ga dan een Peugot kopen. Dit merk zorgt ervoor dat de ruiten zooo ver doorlopen dat je het gevoel hebt dat het een mega auto is.

Duitse sportieve merken zullen altijd tegenvallen qua binnenruimte. DIt omdat het bij deze merken gaat om de rij eigenschappen en de kwaliteit van de producten. Hierdoor zal de practische waarde altijd een ondergeschikte factor zijn.

Neem voor de lol eerst eens een TT Roadster mee en ga daar 30km mee rijden. Pak goed de bochten.
Ga vervolgens een 207CC of een 307CC meenemen en ga daar hetzelfde doen. Tip: rem goed af voordat je een bocht in gaat.
Gebruikersavatar
door metaal
#24797
@Happy Socks
Bedankt voor je advies. Mijn ervaring was duidelijk puur emotioneel. Ben al bezig met een afspraak te regelen bij een dealer die a.s. maandag open is voor een nieuwe proefrit. De versies die je noemt, heb ik geen interesse in. Kijk nu naar het nieuwe model. Vind het heel leuk dat je zegt: niet zeuren en ga terug voor een nieuwe proefrit.

@reindertt
Ik viel nu juist op de looks. En was helemaal benieuwd naar dat het stuur naar voor getrokken kon worden. Nee, een roadster wil ik helemaal niet! Ben geen liefhebber van open auto?s. En Franse auto?s is bij mij helemaal ?out of the question?. Jaren geleden een nieuwe, nieuwe Renault gekocht, na 6 jaar kon die naar de sloop, helemaal door gerot. Mijn huidige Suzuki (ja, het wordt qwa klasse beduidend beter) rijdt nog steeds na 15 jaar en heeft nog steeds weinig roest vorming. Die is nu wel versleten.

Arie
Gebruikersavatar
door tim
#24803
de tt is nu mijn 17 wagen.en ik vind het zicht in de wagen ok.rijd plezierig.alleen had ik iets meer verwacht van het vermogen
mijn tt is een quattro 225pk.ik ga binnenkort eens andere bougies en een nieuwe lmm plaatsen om te kijken of dit al iets oplevert wat het vermogen bertreft.
Gebruikersavatar
door the boots
#24808
Arie,
Jammer dat de teleurstelling gelijk toesloeg. Ik had op zich een vergelijkbare ervaring. Na lang wikken en wegen, een afspraak gemaakt voor een proefrit. Bij mij ging het voornamelijk om de looks en zat ik heel erg te twijfelen tussen coupe en roadster. Om niet langer te hoeven nadenken, heb ik eerst eens een proefrit geregeld om te voorkomen dat ik inderdaad direct zou afknappen op het daadwerkelijk rijden. Een proefritje (van de zomer) gemaakt in de Roadster en ik was niet direct laaiend enthousiast. Vervolgens lang nagedacht, gewikt en gewogen. In oktober weer een proefrit in een coupe, toch handig zo'n achterbank voor de kids, en weer in keer in een 225PK roadstar. Was toen over het rijgedrag en zicht al een stuk positiever dan de vorige proefrit. Knoop doorgehakt en de roadster gekocht. En echt geweeeeeeeeldig. Elke dag zit ik met plezier in de TT.
gr.
hj
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]