Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door bazzz
#24810
hallo,

iemand een oplossing voor vocht in de koplamp?
heb alleen aan de linker kant soms wat condens aan de binnenkant van de koplamp staan.... ( is orgineel xenon mocht het wat uitmaken)

groeten bas
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#25005
Omdat ik momenteel ook met de koplampen bezig ben (lampjes verwisselen) kwam ik onlangs een draadje tegen op het engelse TT forum. Daarin stond dat er iemand was die er een zakje silica gel (dat zijn die kleine zakjes die wel eens bij bijv. schoenen e.d. in de verpakking vindt) achter op de koplamp geplakt had. Geen idee of het werkt hoor, maar het idee is wel aardig!

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door bazzz
#25006
zoals ze altijd zeggen: baat het niet dan schaad het niet. kan natuurlijk altijd eens proberen.
thnx voor de tip!
door allewijn
#25011
Achter op de lamp plakken? Dus aan de achterzijde van de reflector neem ik aan?
Hoe kom je daarbij? Moet dan je gehele lamp uit elkaar of bereikbaar op dezelfde wijze als wanneer je een stads/dim lichtje vervangt? (want als dat toch moet dan kan je beter gelijk je lamp modden met een transparante knipperbalk, angel-eyes, binnenkap in kleur spuiten, en goed dichtkitten haha).

Óf natuurlijk gewoon wachten tot het zomer is en het vocht uit je lamp verdampt door dat heerlijke warme zonnetje :wink:
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#25020
Ik durf het niet precies te zeggen, daar was de engelsman iets te vaag over. Het maakt in principe niet zo heel veel uit waar je het plakt, gewoon zo dicht mogelijk erbij. Misschien tegen de binnenkant van de koplampcover (die zwarte deksel); daar kun je lekker makkelijk bij.
Het zou wel een geweldige en goedkope oplossing zijn!

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door Breed
#25026
Het is normaal dat bij xenon lampen vocht in de lampbehuizing komt. Omdat xenonlampen de nodige warmte ontwikkelen en daarom goede ventilatie nodig hebben, is de behuizing gedeeltelijk open. Wat wel zou helpen is ervoor zorgen dat er geen vocht bij de openingen aan de achterkant komt. Een soort lekgootje maken ofzo :roll:
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]