Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#24828
Vanmiddag in het ziekenhuis in Antwerpen tijdens een verloren uurtje in de Kiosk bij de bladen zitten kijken. Op een van de bladen viel de kop zoals hierboven vermeld op. Dat zal toch zeker niet waar zijn.
gr HJ
Gebruikersavatar
door TTmaniac
#24835
Heb een tijd terug foto's gezien van het prototype, die zagen er strak uit. Inmiddels ook foto's gezien van zoals hij in produktie zou gaan en die waren een heel stuk tammer.
Zoals zo vaak helaas met prototypes is de uiteindelijke versie behoorlijk gestript van veel mooie elementen die we zagen in het oorsponkelijke ontwerp. Met name het spectaculaire dashboard uit de IROC (studienaam van de nieuwe Scirocco) heeft er aan moeten geloven. Erg jammer, vondt het een eerste instantie best een mooie auto.

Maar om nou van een vervanger van de TT te spreken, nee niet echt, daar slaan ze de plank toch behoorlijk mis.

Prototype:
Afbeelding
Afbeelding

Produktiemodel:
Afbeelding
Afbeelding

Is toch een stuk minder spannend geworden.

Grtz H.
Laatst gewijzigd door TTmaniac op do okt 02, 2008 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door the boots
#24850
TTmaniac,
Mooi antwoord. Op zich inderdaad een mooie bak, vooral het prototype. De uiteindelijke versie haalt het in mijn ogen absoluut niet bij de TT.
Misschien dat men doelt op het vermogen want dat is aanzienlijk.
gr HJ
Gebruikersavatar
door blue germanstyle
#24852
Afbeelding
Afbeelding

het is wel een concurrent van de TT shooting brake, maar dit exemplaar is niet verder gekomen dan een concept.. overigens wel een strakke bak 8)
Gebruikersavatar
door blue germanstyle
#31554
TTmaniac schreef:Heb een tijd terug foto's gezien van het prototype, die zagen er strak uit. Inmiddels ook foto's gezien van zoals hij in produktie zou gaan en die waren een heel stuk tammer.
Zolas zo vaak helaas met prototypes is de uiteindelijke versie behoorlijk gestript van veel mooie elementen die we zagen in het oorsponkelijke ontwerp. Met name het spectaculaire dashboard uit de IROC (studienaam van de nieuwe Scirocco) heeft er aan moeten geloven. Erg jammer, vondt het een eerste instantie best een mooie auto.

Maar om nou van een vervanger van de TT te spreken, nee niet echt, daar slaan ze de plank toch behoorlijk mis.

Prototype:
Afbeelding vervangen door een URL http://www.renovarcarnet.com/noticias/a ... 8/iroc.jpg
Afbeelding vervangen door een URL http://www.autoweek.nl/images/800/3/0ae ... 7a5623.jpg

Produktiemodel:
Afbeelding vervangen door een URL http://www.anwb.nl/published/anwbcms/co ... larged.jpg
Afbeelding vervangen door een URL http://i76.photobucket.com/albums/j30/r ... /inter.jpg

Is toch een stuk minder spannend geworden.

Grtz H.

Zat net ff op autoblog te koekeloeren... maarre..... Ik vind hem toch wel héééél vet die nieuwe Scirocco en dan vooral de versie van de duitse tuner Oettinger :smt007 :smt049
Afbeelding
Afbeelding

Gr

Emiel
door emanuel
#31556
Sorry, maar ik zie het mooie niet hoor. Erg schreeuwerig dat dan wel. Dit zal geen concurrent zijn voor de TT.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#31558
ik geef emiel gelijk. als de auto bij oettinger is geweest vind ik hem echt wel super vet.
maar ja het wordt nooit een tt he
Gebruikersavatar
door screamer
#31560
Ik vind hem wel gaaf hoor de nieuwe Scirocco, en zo bij Oettinger vandaan is ie nog leuker. Zeker geen concurrent van de TT, maar toch wel leuk. :D


Guy
Gebruikersavatar
door sweeper
#31570
screamer schreef:Ik vind hem wel gaaf hoor de nieuwe Scirocco, en zo bij Oettinger vandaan is ie nog leuker. Zeker geen concurrent van de TT, maar toch wel leuk. :D


Guy
Ben het met je eens, maar heb van monteur ook al gehoord dat de huidige generatie TT wel eens de laatste kan zijn.
Ze denken dat er teveel VAG auto's in hetzelfde segment komen te zitten, en dus teveel elkaars concurrent gaan zijn. Vooral ook TT tegenover S5.

Eric
Gebruikersavatar
door screamer
#31588
Zou dat zo zijn? S5 en een TT vallen toch niet in het zelfde segement? Denk dat een S5 aan andere eisen/wensen voldoet dan een TT.

Hoop aan de ene kant dat het niet zo zal zijn en er nog een 3e generatie TT's komt. Andere kant wordt het dan wel 'snel' een klassieker. ;) Maar goed, dan praten we over minimaal 6 tot 8 jaar eer er een volgende generatie zal komen. Dan zijn de verhouden, markt wensen misschien wel heel anders.


Guy
Gebruikersavatar
door MisterCats
#31592
Ik vindt het maar een groot uitgevallen kruimeldief :wink:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#31626
Leuk toch, alleen ik vind VW niet mooi in een cirkel zie liever 4 ringen :D en dan heb ik t puur over t beeldmerk niet over de rest, wanne klets maar goed. Ik vind dat wegentje alleen het studiemodel gaaf van de productieversie doet me weinig.
Gebruikersavatar
door Jorge
#31657
Leuk wagentje, maar mooier dan een TT echt niet. En om nou te zeggen dat de motor veel krachtiger is (197pk) niet echt. De GT24 versie is niet voor de straat..

Dan koop ik liever nog een Fiat Stylo!

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
door TT Assen
#31660
Ach, als ik allerlei recencies over de VW Sirocco lees dan is het toch echt een gevalletje: JAMMER!

In de jaren '70 had VW al een Sirocco die mee moest doen in allerlei sportgeweld. Toen een leuk wagentje dat nooit echt de aspiraties kon hoog houden. Dat schijnt nu weer zo te zijn.

Daarnaast hebben de echte sportwagenliefhebberers vaak al een mistroostig blik in hun ogen als je met VW aan komt rijden.... En terecht!

VW wil op een aantal terreinen meer zijn dan een volksauto. Maar daar hebben ze toch Audi voor!
(als ze al niet worden overgenomen door Porsche).

Zet die Siroco maar eens naast de nieuwe TTS. Ik weet de uitslag nu al...
Gebruikersavatar
door nickbox
#31666
De Scirocco mis de 'WOW' factor........ Het is niet zoals bij de TT, toen ik die voor het eerst zag.

Dan vind ik deze wel meer naar de TT neigen, in combinatie met de oude VW karmann Gia uit de 60-er jaren.....



Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]