Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#25665
VRAAG1:
----------
Bij een (universeel)bovag bedrijf staat een:
TT Quattro 225PK 2003
met erg weinig MIJLEN op de teller (<30K).

Het verhaal van de verkoper is dat de auto door een Nederlander die in de USA werkte toen ie terug kwam naar NL in 2005 is meegenomen. Ofwel: een tt usa-model (mijlen op de kilometerteller) die nu in Nederland te koop staat. Met vanaf 2005 een NAP-pas.

Via de kentekencheck op RDW zie ik dat ie al 8 maanden stil staat.

Waar moet je specifiek op letten bij de aankoop van een dergelijk model?

Bedankt voor jullie info!


VRAAG 2 ;-)
--------------
Gezocht: supernette TT, liefst 2002/2003, met minder dan 60.000 op de teller en volledige onderhoudshistorie.
Bij voorkeur Xenon en 225PK

Importeren uit Duitsland is vanwege de slurptax niet zo interessant meer nu?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#25674
Achterhalen waar die uit de USA vandaan komt en dan de klimaat eigenschappen en de omgeving daar nader onder de loep nemen... hier roest een auto van bij de kust sneller door de inwerking van t zout over algemeen gezien dan een auto di ergens van de veluwe komt die weer met andere aspecten te maken krijgt. Het maakt op zich niet uit uit welk land een auto vandaan komt je moet kijken waaraan de auto bloot heeft gestaan. Zelfs jij en je buurman kunnen anders omgaan met een auto... dan krijg je ook 2 verschillende staten van onderhoud uiteindelijk.

Duitse wagens worden ook erg netjes onderhouden en het invoeren stelt weinig voor en je kan in één dag tijd een hoop geld besparen op jongere auto's daar vandaan.
door Borezz
#25714
Is het overigens mogelijk om het instrumentarium aan te (laten) passen van MILE naar KM?
Gebruikersavatar
door Vincentos
#25721
Borezz schreef:Is het overigens mogelijk om het instrumentarium aan te (laten) passen van MILE naar KM?
Waarschijnlijk zal het wel mogelijk zijn. Maar verwacht wel dat veel geld gaat kosten.

- De cockpit zelf uiteraard. (+- 900 euro)
- Bijkomende aanpassingen? ( x euro )

Ga er dus maar van uit dat je minimaal 1000 euro lichter bent.

Succes!
Gebruikersavatar
door Frysian Outlaw
#25722
Amerikaanse TT's hebben de snelheidsmeter als het goed is dubbel uitgevoerd (kmh/mls)
De kilometerstand is waarschijnlijk alleen aan te passen door het instrumentarium te vervangen.
De buitentemperatuurmeter en de temperatuur van de klima zijn als het goed is met VAG com te wijzigen van graden farenheit naar celsius.

PS: ik wil er ook wel 1 voor je halen in amerika, ik heb er een intermediar zitten
Gebruikersavatar
door Ronnie
#25728
Het lijkt mij erg sterk lijken dat er een geheel andere cockpit in zou moeten aangezien ze in Duitsland wel zo slim zijn dat er op computers verschillende talen gezet kan worden. Zo als je ook mp/g in km/l kan zetten of zoveel l/100km even kan aanpassen. Japans, Frans, Duits, Engels t zal dr allemaal wel in zitten. En een rechtsgestuurde TT heeft volgens mij ook niet echt perse een andere computer nodig... ik heb daar namelijk in 2005 linksgestuurde TT's gezien die miles aan gaven aangezien niet zo ver hier vandaan er ook op dat eiland niet in kilometers gedacht wordt. In het begin waren er blijkbaar tekorten of europeanen hebben elders vandaan de TT meegenomen die daar nu rondrijdt net als genoeg andere auto's die daar niet rechtsgestuurd verkrijgbaar zijn. Worden de kilometers gewoon omgezet naar miles...
Gebruikersavatar
door Ronnie
#25784
fif schreef:als hij nog geen kenteken heeft, moet je ook bpm betalen!
" Het verhaal van de verkoper is dat de auto door een Nederlander die in de USA werkte toen ie terug kwam naar NL in 2005 is meegenomen. Ofwel: een tt usa-model (mijlen op de kilometerteller) die nu in Nederland te koop staat. Met vanaf 2005 een NAP-pas. "

NAP dan heeft die vast en zeker een NL kenteken ;) :lol:
door Borezz
#25788
Inderdaad, hij staat al in NL. In opdracht via kamsteeg naar NL gehaald en heeft al sinds 2005 NL kenteken.
met die $koers voer expats (ongeachte bpm en transport) echt goede business zeg om die mee terug te nemen naar NL, de TT kostte in 2003 daar nieuw $36.000 (coupe quattro 225 full options), ik heb de rekeningen gezien....
Gebruikersavatar
door Ronnie
#25797
Nu met de lage dollar is het ook aantrekkelijk om er uit de USA vandaan te halen dan rij je een paar bouwjaren jonger dan er hier eentje te kopen. Maar goed je kan er ook bij inschieten als je niet kunt zien en beoordelen wat je koopt.
Gebruikersavatar
door jan.luppes
#26303
Frysian Outlaw schreef:Amerikaanse TT's hebben de snelheidsmeter als het goed is dubbel uitgevoerd (kmh/mls)
De kilometerstand is waarschijnlijk alleen aan te passen door het instrumentarium te vervangen.
De buitentemperatuurmeter en de temperatuur van de klima zijn als het goed is met VAG com te wijzigen van graden farenheit naar celsius.

PS: ik wil er ook wel 1 voor je halen in amerika, ik heb er een intermediar zitten
Kijk in het boekje van fahrenheid naar graden omzetten kan je gewoon zelf
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]