Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door craze
#25846
hoe werkt het alarm bij een cabrio :?:
bij mij knippert de lampjes ff snel en daarna langzaam dus interieuralarm moet erop staan volgens het boekje maar noppes hoor, kan mijn hand voor de sensor bovenaan raamstijl houden en niks gebeurd :cry:
knopje in middenconsol is toch juist om dit interieuralarm uit te zetten bij als je bv. een kind of dier in de auto hebt zitten :?:
is mijn alarm kapot (wel handig om dit te weten met het mooie weer op komst) of doe ik iets verkeerd, help me :!: :wink:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#25887
Kijk eens of het knopje in het hoekje rood brand naast je bestuurdersstoel, stel je trekt je deur open en kijkt langs de rugleuning van de stoel naar de bekleding tegen de zijkant van de auto daar zit op een 20 van de vloer een vierkante knop ven het alarm, daarmee schakel je de binnen sensoren in en uit zover ik weet. Zit in TT roadsters zo, in de S3, andere audi Cabrio's, S4 etc. alle duurdere uitvoeringen hebben dat knopje... als dat uit staat is het niet gek dat het niet werkt, het hoeft dus nog niet stuk te zijn er zijn eigenaren die dat gewoon uitzetten in de zomer als de auto voor ene terras staat en je neit door vallend blad je alarm steeds aan en uit wil doen gezien het dan af kan gaan schakel je t dan gemakkelijk uit met dat knopje.
Gebruikersavatar
door craze
#25892
oke, vanavond ff checken.
dus knop zit aan de zijkant v.d. auto op ongeveer 1.20m hoog?
ook de dealer gebeld en die zei dat het alarm middels een radar werkt welke ongeveer 1-2 min. nodig heeft om de zaak 'te scannen'.
dus bij interieuralarm geduld betrachten en niet meteen je hand erin steken, kan het alarm zich nog niet zetten.
vanavond dus een en ander proberen en op te lossen...
door Jerry
#25893
craze schreef:hoe werkt het alarm bij een cabrio :?:
bij mij knippert de lampjes ff snel en daarna langzaam dus interieuralarm moet erop staan volgens het boekje maar noppes hoor, kan mijn hand voor de sensor bovenaan raamstijl houden en niks gebeurd :cry:
knopje in middenconsol is toch juist om dit interieuralarm uit te zetten bij als je bv. een kind of dier in de auto hebt zitten :?:
is mijn alarm kapot (wel handig om dit te weten met het mooie weer op komst) of doe ik iets verkeerd, help me :!: :wink:
Ligt denk ik aan de gevoeligheid van het interieuralarm. Bij mij gaat hij ook niet gelijk af, ook wanneer ik er in zit en de deuren op slot doe.... dan duurt het even. Probeer het volgende eens : ga in de auto zitten en doe de deuren op slot en beweeg wellicht gaat hij af of doe de deur open.... Bij mij werkt het alarm dan wel....
Gebruikersavatar
door craze
#25894
gaat mij erom dat het (interieur)alarm werkt ivm kap open rijden :!:
rood knopje kan ik mij herinneren maar die is toch om de afdekkap bij de cabrio te ontgrendelen of heeft deze meerdere functies :roll:
zit ook nm. aan de andere kant om te ontgrendelen maar is daar niet rood (zodoende kleur rood om het interieuralarm 'aan te geven') :?:
efin, zal eea vanavond controlleren....
Gebruikersavatar
door Ronnie
#25912
craze schreef:oke, vanavond ff checken.
dus knop zit aan de zijkant v.d. auto op ongeveer 1.20m hoog?
ook de dealer gebeld en die zei dat het alarm middels een radar werkt welke ongeveer 1-2 min. nodig heeft om de zaak 'te scannen'.
dus bij interieuralarm geduld betrachten en niet meteen je hand erin steken, kan het alarm zich nog niet zetten.
vanavond dus een en ander proberen en op te lossen...

1.20 m hoog?? ga je die boven t dak zoeken?

- het is een zwarte knop met een tekentje erop van de interieur sensor... druk er op en je ziet een rood lampje in t hoekje verschijnen dan activeer je die. GEEN RODE knop dus en op 20 hoog plus minus van de bodem van je auto aan de B stijl net achter de deur zeg maar als je er in zit in t plastic van de zijkant.
Gebruikersavatar
door craze
#25927
probleem is opgelost, alarm doet het gewoon na ongeveer 1 minuut!
dat knopje zie ik niet aan de zijkant v.d. auto maar wellicht bedoelen jullie het knopje wat bij mij in de middenconsole zit naast de tankdopknop, is een vierkant knopje voor het interieur welke, als je hem indrukt zodat er een rood lampje gaat branden, het alarm uitzet (voor honden /kinderen/ vallend blad :wink: ).
idg, hij doet het dus bedankt voor de input :!:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#25973
ja dat knopje, die zit dus in een roadster ergens anders? ook wat geleerd bij andere types zit die naast de stoel aan de zijkant bij de B-stijl veelal
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]