Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
door timstudio2002
#25972
Na alle mogelijke ellende met de dealer in Amsterdam mee gemaakt te hebben, heb ik besloten mijn TT voor de komende grote beurt naar een garage 180km verderop te brengen, aangezien ik de eigenaar daarvan zeer vertrouw.

Zijn er nog speciale dingen die ik vooraf moet melden die anders waarschijnlijk door zo'n 'algemene' garage vergeten worden? (Haldex filter en olie zijn 30dKm geleden vervangen)

Betreft een 180pk quattro.
door allewijn
#26052
Ook ik maak even gebruik van jouw topic naamgenoot Tim :wink:
Want ook ik moet binnenkort weer geloven aan een 'grote' beurt: Ik heb de 180.000km bijna in zicht en mijn DIS gaat nu al aangeven dat ik nog maar 1400km te gaan heb.

Bij 165.000km heb ik nog een kleine beurt gedaan (service interval bij mijn TT is 15.000km), daarna zijn nog bobines, bougies, brandstoffilter, termostaat, koelvloeistof eens allemaal apart vervangen en morgen wordt ook mijn HALDEX-olie nog eens apart vervangen (omdat ik het idee heb dat ik soms met nat weer teveel wielspin had, dus wordt er morgen naar de werking van de haldex gekeken)

Maargoed, mijn vraag is dus: Wat moet er allemaal in mijn geval bij een GROTE-BEURT gebeuren en wat mag dat ongeveer kosten? (Ikzelf breng hem naar 'Axxi-auto', een goede garage, waar hij ook gekocht is, met gemiddelde prijzen)
door Niall
#26053
zou zeggen ronde de 300 euro all-in, maar vergeet niet dat het adviseerbaar is om elke 90k km de distributieriem te vervangen
door allewijn
#26055
Niall schreef:zou zeggen ronde de 300 euro all-in, maar vergeet niet dat het adviseerbaar is om elke 90k km de distributieriem te vervangen
Mijn distributieriem is bij 126.000km vervangen (uit mijn hoofd), en onze technisch adviseur MARK geeft aan dat dit inderdaad zo rond de 120.000km of om de 5 jaar dient te gebeuren.
De distributieriem nogmaals vervangen doe ik wel als de TT over de 2 ton gaat! Dus niet nu bij de 180.000km al.
door timstudio2002
#26063
Ik zit dus een beetje met het haldex systeem. De garage waar hij nu naartoe gaat vertelde mij dat haldex eigenlijk bijna geen onderhoud nodig heeft als je (als mij) superrustig rijd. Dus hij was niet van plan er iets mee te doen. Maar ik meende dat om de 30.000km de olie vervangen moest worden, en om de 60.000 het filter.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]