Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door allewijn
#25999
Ik zit telkens te 'kloten' met een goedkope hogedrukreiniger die ik ooit bij de Aldi gekocht heb.
Ik merk dat de kwaliteit van de spuitlans niet echt denderend is, hij heeft het al meerdere malen 'begeven' (hij komt dat niet op druk).

Ik wil dan ook dit keer een GOEDE hogedrukreiniger kopen, waarmee ik mijn TT heerlijk kan wassen.
Nu ben en blijf ik gecharmeerd van de enige echte KARCHER.
Ik weet dat er tegenwoordig ook andere merken op de markt zijn die prima presteren, maar ik neig toch steeds naar een Karcher, mede omdat hier gewoon altijd onderdelen voor te krijgen zijn (zoals een mooie foam-maker via carclean.nl).

Ik weet echter absoluut niet WELKE Karcher (of ander merk) hogedruk ik het beste kan kiezen.
Ik weet iig dat ik er niet meer dan 200,- euro voor uit wil geven (liefst meer richting de 100 euro), dat ik heb wil gebruiken voor de TT, dat ik hem wil gebruiken voor de tuin, tegels en dat hij de mogelijkheid moet hebben om reinigingsmiddel mee te zuigen met het water.

Wie is er op de hoogte van de huidige types Karcher en kan mij een advies doen?

Bedankt,

Tim

http://www.karcher.nl
door Niall
#26003
De goedkope Karchers gaan na een paar jaar stuk omdat het grotendeels kunsstof is en die kan na verloop van tijd niet tegen de druk. Beste is een doorsparen voor een semi profesionelle versie
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#26004
Inderdaad, de 'goedkopere' series van Kärcher (bijv. de modellen uit de 2.-reeks) zijn voorzien van een kunststof pomp en hebben in verhouding vaak ook een simpele motor erin zitten (als ik me niet vergis een motor met koolborstels). Deze willen na verloop van tijd nog wel eens snel slijten. De duurdere modellen hebben een metalen pomp en de topklasse is zelfs voorzien van een inductiemotor, welke een stuk minder slijtgevoelig is. Maar ja, daar betaal je dan ook riant voor.
Kärcher is voor wat betreft de accessoires ook vrij prijzig.

Sinds een aantal jaren is het merk Nilfisk-Alto behoorlijk in opkomst. Nilfisk, beter bekend als de stofzuiger-gigant uit Skandinavië, is de concurrentiestrijd met Kärcher aangegaan en ik moet zeggen, niet geheel onverdienstelijk. Ze veroveren steeds meer terrein en de specificaties van de machines zien er ook goed uit. Zo hebben ze standaard een metalen pomp en de accessoires zijn gewoon betaalbaar. Ze hebben, in tegenstelling tot Kärcher, zelfs een aparte adapter om Kärcher-accessoires te kunnen aansluiten.

Een eigen ervaring met dit merk heb ik niet, maar als ik naar de verkoopcijfers kijk en zie wat er verhoudingsgewijs van terugkomt, dan kan ik niet anders zeggen dat het me een hele aardige machine lijkt.
Even voor het beeld: Dit jaar alleen al hebben wij in onze bouwmarkt zo'n 30-50 Kärchers verkocht en zo'n 130-140 Nilfisk-Alto's.

Kijk eens op Nilfisk-Alto voor meer info.

Niet dat ik nu reclame wil maken ofzo hoor :), maar het is nooit verkeerd om ook eens bij de buurman op 't bord te kijken :wink:

Succes met de aankoop verder!

Groeten
Joop
door emanuel
#26007
Als je echt lekker wil wassen met een hogedruk reiniger dan zou je er een moeten hebben die warm water spuit. Bij ons in de buurt zijn verschillende wasboxen waar je voor een paar euro je auto kan wassen. De een is erg goed, in no time is je auto weer keurig schoon. De ander wast zeer slecht. Die gebruikt koud water, de goede werkt met warm water en dat scheelt heel erg veel.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#26008
klopt helemaal Emanuel, overigens kunnen de meeste HD-reinigers al een watertoevoer-temperatuur van zo'n 40ºC aan, maar dan moet ie wel even op een mengkraan worden aangesloten :wink:.
door allewijn
#26016
Bedankt voor de antwoorden!
En zeker jij Joop, daar jij in een bouwmarkt werkt en dus verstand van dit soort zaken hebt!
Ik zal mij ook eens verdiepen in nilfisk. Ikzelf heb vroeger bij een grote electronicazaak gewerkt waar ik ook nilfisk stofzuigers verkocht welke nog beter waren dan miele!

Waarom ik niet voor een wasbox kies? -> Omdat ik een pietje precies ben en alles lekker rustig aan wil doen. Lekker rustig op mijn knietjes mijn velgen schoon maken, dan weer even beetje afspoelen, dan plaatdeel voor plaatdeel, van boven naar beneden, de auto was wassen met meguiars, enzovoort.
In een wasbox moet je dan steeds een 50 centje erin gooien, en dan weer stoppen, want de tijd loopt anders gewoon door, ook als je ff niet afspuit omdat je met een emmer en je washandschoen werkt.
Ikzelf werk dus liever met een eigen hogedrukreiniger, twee emmers (twee emmer methode ivm spoelwater en waswater), een washandschoen, meguiars, velgenreiniger, velgenborstel, etc.

Moet ik bij Nilfisk ook nog eventuele aanbiedingen in de gaten houden? Is het prijsverschil per zaak groot?
En ik zie inderdaad op de site van Nilfisk mooie modellen staan, heb jij nog een advies welk model aantrekkelijk is? Zo rond de 100 tot 170 euro?
(De C110.2 / De C120.2 / De C120.4 / of de 'E' series / of de 'P' series?)
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#26025
De C120.2 wordt momenteel voor ? 149,- aangeboden bij Karwei.
En even de extra aanbiedingen in de gaten houden op de bijzondere dagen zoals Koninginnedag enzo :wink:
De reviews bij bijv. www.kieskeurig.nl zien er ook goed uit.

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door massari
#26031
Ik heb zelf via de Airmiles shop vorig jaar een goedkope variant gehaald van Karcher: de Karcher K 2.36 M plus, 100bar.
Heb er al twee keer de auto mee schoongemaakt en er zit zo'n tuinborstel bij. Erg handig. Ik zie wel hoe lang dat ding mee gaat. Het is wel erg plastic achtig qua bouw. Misschien dat ik hierna ook voor een Nilfisk ga. Bosch heeft ook van die hoge druk reinigers, is dit wat?
Tim, je hebt gelijk; ik ben ook iemand die er rustig voor gaat zitten en niet gehaast de auto in de wasbox wast.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]