Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door petertt
#26162
ik heb nog een nieuwe k&n luchtfilter liggen nieuw in doos was bestemd voor de volkswagen golf 4 1.8 motor iemand enig idee of deze op de tt past lijkt namelijk bijna het zelfde?
Gebruikersavatar
door petertt
#26164
heb het al gevonden op internet het type nummer is 33-2128 en past gewoon op de audi tt mooi scheeld me 90 euro,want deze had ik toen gekregen van iemand die bij k&n werkte!!
Gebruikersavatar
door petertt
#26166
scheeld het veel als je deze luchfilter erin zet lijkt me wel want hij krijgt meer lucht?
Gebruikersavatar
door MisterCats
#26167
Gezellig hoor, zo'n topic met jezelf waarin je je eigen vragen beantwoordt :wink:
Gebruikersavatar
door petertt
#26168
lol toch maar ben niet gek!
Gebruikersavatar
door charlotte
#26170
Je krijgt er ongeveer 4 pk bij met een katoenen filter.

gr,
charlotte
door allewijn
#26177
charlotte schreef:Je krijgt er ongeveer 4 pk bij met een katoenen filter.

gr,
charlotte
Is dat niet ietswat optimistisch? Ik denk persoonlijk dat je er in de praktijk NIETS van merkt, behalve het mooiere aanzuig en (icm met een Forge dv) afblaas geluid!
Gebruikersavatar
door petertt
#26178
jawel merk er wel iets van hij trekt sneller op en het afblaasgeluid van mijn forge dv is wat harder!!
Gebruikersavatar
door petertt
#26179
de motor loopt gewoon beter maar dat was ook te zien aan die oude luchtfilter die ik eruit haalde was gewoon zwart van het vuil terwijl hij 5000 km geleden nog een grote beurt had gehad is volgens mij gewoon niet vervangen geweest!
door allewijn
#26180
petertt schreef:de motor loopt gewoon beter maar dat was ook te zien aan die oude luchtfilter die ik eruit haalde was gewoon zwart van het vuil terwijl hij 5000 km geleden nog een grote beurt had gehad is volgens mij gewoon niet vervangen geweest!
Oké, dan ga ik toch ook maar eens een keer een goede open luchtfilter proberen! (weet nog niet welke, zou er véél verschil zijn?)
Gebruikersavatar
door petertt
#26181
gewoon de bestaande luchtfilter vervangen door een k&n luchtfilter het type nummer van de luchtfilter is 33-2128
kosten tussen de 80 en 90 euro!
Gebruikersavatar
door johan
#26259
Maar een gewoon filter kost ook geld.

Zo'n K&N filter kun je toch zelf schoonmaken ?
Gebruikersavatar
door MARK
#26261
:shock: Ai......daar krijgen we het luchtfilterverhaal weer :)

Een open-airfilter raad ik eigenlijk iedereen af...........zandhapper en waterzuiger kun je het beter noemen. Een open-airfilter pakt de warme lucht uit de motorruimte. Een standaard filter daarintegen niet, deze haalt de lucht uit de wielkuip welke betrekkelijk lager is van temperatuur tov de lucht welke rondom de motor hangt. Koude lucht = hogere dichtheid ---> dus MEER lucht per cilinderslag ----> dus meer PK's.

Het risico van een open-airfilter bij zware regenval is waterslag!.........dit betekend het einde van je motor! Hiervan zijn gevallen bekend. Maak nou eens je standaardbehuizing open en vraag jezelf eens af waarom deze luchtfilterbehuizing zo is geconstrueerd.......om bovenstaand geval te voorkomen!

Doe met je TT wat je wilt, maar hou bovenstaande zaken in gedachten.......ik neem aan dat iedereen max. plezier van zijn wagen wil hebben. :wink:
Gebruikersavatar
door rene4u
#26268
...maar een K&N vervangingsfilter kan toch geen kwaad?
Gebruikersavatar
door MARK
#26270
:) Heb ik er zelf ook in zitten!
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]