Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Monique
#26344
Hallo TT-rijders,

ik ben nieuw op dit forum. Mijn naam is Monique. Ik heb al heel veel gehad aan jullie wijze adviezen en verkooptips.
Nu heb ik een afspraak gemaakt voor een proefrit van een zwart audi tt coupe 1.8 T 110 kW/150 pk

Prijs ? 22.940 euro
Bouwjaar: 2004
Kilometerstand: 86.272 km
Datum deel 1: 2-6-2004
Vermogen: 110 KW
Brandstof: Benzine
Transmissie: Handgeschakeld
ABS; Airbags voor; Volautomatische airconditioning; Centrale deurvergrendeling afstandbediend; Elektrisch bedienbare voorportierramen; Lichtmetalen velgen; Mistlampen voor; Elektronische wegrijblokkering; Stoelverwarming voor; Stuurbekrachtiging; In hoogte verstelbaar stuur; Zij airbags voor; Sportstoelen; Boordcomputer; Traction control; Elektrisch bedienbare buitenspiegels

Wat vinden jullie van de prijs in verhouding met aantal kilometers, bouwjaar en pk?
Wat ik hier wel fijn vind is dat deze auto onder de audi-a-selectie valt. Of maakt dat niet zoveel uit?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groeten, Monique
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#26347
Hoi Monique,

allereerst hartelijk welkom hier op 't forum :!:
Om te kunnen zeggen of een prijs van een auto goed is of niet, hangt helaas af van meer dan alleen specificaties. Je moet als het ware een auto 'ervaren': Voelen, ruiken, zien en tja, proeven hoeven we gelukkig niet :D
Wat ik bedoel te zeggen is, dat iedereen een wagen anders ervaart. Wat voor de één een perfekte wagen is, is voor de ander misschien wel te dure of te oud.
Hoe is de wagen onderhouden bijvoorbeeld door de eigenaar, altijd keurig z'n beurtjes gehad, in- & exterieur goed bijgehouden?
Een wagen kan nog zo'n mooie lijst met spec's hebben en aantrekkelijk zijn geprijsd, als er iemand in gereden heeft die wel hield van een dikke cubaan (sigaar dus :D) en er altijd een natte goldenretriever (om maar eens een ras te noemen) in heeft vervoerd, mwah, dan weet ik het nog niet zo :wink:

Zorg er in ieder geval voor dat je de proefrit uitvoerig doet, neem de tijd. Probeer om ook even een stukje snelweg/klinkerweg mee te pikken bijvoorbeeld. Werkt alls naar behoren... Kijk ook even of alle spec's wel aanwezig zijn :idea: Zo hebben ze er bij mij toen een Klasse III alarm in gezet nog, omdat ze er vanuit gegaan waren dat ie er wel in zou zitten. Bij een vorige auto die ik kocht pretendeerde men dat er CV op zat, wat achteraf niet het geval was...

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, naast de reeds eerder geplaatste topics over dit onderwerp.

Succes met de aanschaf in ieder geval!

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door VAG TT
#26349
Welkom Monique. :wink:

Stoer hoor je eigen TT. 8)

Wat Joop zegt sluit ik me bij aan. Doe die proefrit goed, neem je tijd en test je onderstel. Neem drempels in de bebouwde kom. De vering is stug maar nèt niet te stug. Bekijk banden en velgen, test je remmen en daarmee ook je ABS, bekijk de motor en vraag de onderhoudshistorie op. En een occasion waar in is gerookt door de vorige eigenaar of als ik hond ruik dan hoef ik hem al niet. :D
Gebruikersavatar
door Vincentos
#26350
Hallo

Allereerst welkom op het forum!

De aanschafwaarde van de TT zal ik schatten rond de 24.000 euro. Dit baseer ik op de waarde van andere TT's die op autotrader.nl staan.
Toevallig keek ik ook op de audi site waar ik waarschijnlijk de TT heb gevonden die je op het oog hebt (zie link) klopt dat? Zo ver zat ik er dus niet naast :lol:

http://www.audi.nl/home/gebruikte_audis ... nl,00.html

Zo ja, de wagen ziet er nog zeker goed uit(originele velgen, leerstaat e.d.) En voor deze prijs met de A-selectie garantie helemaal. Het is toch wel fijn als je voor elk dingetje zo terug kan. Tevens heb ik goede ervaringen met M de Koning qua garantie etc.

Succes!

Groetjes,
Vincent
Gebruikersavatar
door Chris TT
#26355
Zeker niet vekeerd zo'n km stand en een TT uit 2004....maar zou zelf moeilijk kunnen wennen aan 'maar' 150pk....vind de 180-225pk al niet echt snel.

Als je alleen voor de looks van de TT gaat,en snelheid en vermogen niet je uitgangspunt is,lijkt me dit geen slechte auto.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#26395
Eis bij die kilometerstand wel even een flinke beurt onder de kap erbij, want dan ben je er de eerste jaren gelijk van af want met 90.000 laat ik al de distriebutireiem, waterpomp e.d. delen vervangen aangezien die binnen 5 jaar aan de beurt zijn en t is zo 2009 als je eenmaal een TT rijdt en t is een kilometer vreter want rijdt erg lekker ;) En die delen kunnen ze voor de verkoop prijs gewoon vervangen, want korting geven doen ze normaal gesproken ook als je daar op hamert want er zit altijd een marge in berekend in een verkoopprijs van zeker een A selectie TT ;)
Gebruikersavatar
door Cees
#26415
Er is ook 2 jaar A-selectie, kost wat extra, of onderhandelen binnen de prijs.
Ben je wel zeker van je zaak....................... :) :)
door Monique
#26952
Hallo Iedereen,

sorry voor mijn late reply, maar inmiddels heb ik de proefrit gemaakt. Deze mooie audi is mij inderdaad goed bevallen. :D

Het enige wat mij tegen viel was dat de verkoper zei, dat alles onder de motorkap pas bij een kilometerstand van 180.000 vervangen zal worden.
Is dat niet raar? Kunnen jullie mij hierover adviseren?

Alvast bedankt, groeten Monique
Gebruikersavatar
door screamer
#26953
Hoi Monique,

Dat hoor je wel vaker, maar ik zou de distributieriem, waterpomp, spanrol, en riemspandemper laten vervangen. Maar zeker niet later dan 120.000 km of 5 á 6 jaar. En een beurt laten geven voor aflevering moet je zeker afspreken.

Succes met de onderhandelingen en evt. veel plezier met je TT! ;)


Groeten,

Guy
Gebruikersavatar
door Vincentos
#26955
Monique schreef:Hallo Iedereen,

sorry voor mijn late reply, maar inmiddels heb ik de proefrit gemaakt. Deze mooie audi is mij inderdaad goed bevallen. :D

Het enige wat mij tegen viel was dat de verkoper zei, dat alles onder de motorkap pas bij een kilometerstand van 180.000 vervangen zal worden.
Is dat niet raar? Kunnen jullie mij hierover adviseren?

Alvast bedankt, groeten Monique
Mooi dat de wagen beviel! ;)

Het is inderdaad raar dat sommige dealers dit zeggen. Ik kan dit bevestigen doordat ik laatst de d-riem van mijn TT heb laten vervangen bij een km stand van 109.000. De ene dealer zegt dat het pas nodig was bij de 180.000. Audi Hoogenboom adviseerde mij bij de 90.000 de riem te vervangen.

180.000 km is echt te veel van het goede ;)

Groetjes,
Vincent
Gebruikersavatar
door MisterCats
#26985
Misschien is het al bij 90.000 vervangen en is de volgende vervanmging pas bij 180.000 :?:
Gebruikersavatar
door reindertt
#26989
Vincentos schreef:
Monique schreef:Het enige wat mij tegen viel was dat de verkoper zei, dat alles onder de motorkap pas bij een kilometerstand van 180.000 vervangen zal worden.
Is dat niet raar? Kunnen jullie mij hierover adviseren?
180.000 km is echt te veel van het goede ;)
Het is namelijk 180.000 km óf 5 jaar!

Maarre ik zou het ook gewoon bij 100.000 doen, aangezien dit één van de achilleshielen bij de TT is. Je moet rekenen op ?500-750 euro. Je moet zorgen dat de multiriem, waterpomp, looprollen, spanrollen en krukasrol meegenomen worden!

Je zult namelijk nèt zien: je krijgt een jaar garantie en gaat je waterpomp kapot, nèt wanneer je garantie afgelopen is ;)

Je kunt beter met de dealer een 'dealtje' sluiten. Dat je nu alvast vast laat leggen dat je bij de volgende beurt (waarschijnlijk 90.000) voor een zacht prijsje de riem mee laat nemen. Dan zou ik akkoord gaan met ?500 voor de beurt (incl waterpomp & rollen)
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]