Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door the boots
#26440
Na een paar dagen weg geweest te zijn met the kids met mijn andere auto, wilde ik gisteren de TT even pakken. Helaas genoeg stroom om het dak naar beneden te laten gaan maar te weinig om te starten.
Gelukkig kon ik de andere auto gebruiken om te starten en lijkt het leed weer geleden.
De hamvraag is natuurlijk hoe kan die accu nu leeg zijn. Mijn echtgenote, die min of meer weigert zelf in de TT te rijden, moest vorige week maandag toch even rijden omdat ik met de andere auto weg was. Zij voelt zich nu natuurlijk schuldig maar of zij het kan helpen. Ik heb zelf niets kunnen zien wat nog aanstond. De enige aanwijzing is dat ze zei dat een van de ramen niet helemaal dichtging (heb ik wel eens meer last van maar even de kap ontgrendelen en klaar is the boots). Ik las dat mijn alarm niet aangaat wanneer een van de ramen open is. Wellicht dat daar de stroomgebruiker is?
Iemand een antwoord.

Overweeg om ook naar de cleaningsmeeting te gaan of moet je daar lid van de club voor zijn?
gr HJ
Gebruikersavatar
door MarTTijn©
#26448
Ik heb hetzelfde gehad met mijn MK1, en toen bleek dat ik mijn kaartleeslampje
aan had laten staan. En dat terwijl die vanzelf uitgaat ! Maar mijn accu was dan ook
al zo'n jaar of 6/7 oud dus was ie wel aan z'n eind.
En die CarClean Meeting is volgens mij voor iedereen.
Gebruikersavatar
door MARK
#26452
Het alarm is hier de stroomverbruiker.............gaat zeker wel aan als de ramen geopend zijn, tenminste bij mij wel :?

Echter wanneer je accu na een paar dagen al leeg is, wordt het wel tijd voor een nieuwe. Controleer dan meteen eens de laadspanning! Wanneer het geen onderhoudsvrije accu is, controleer dan eerst eens het zuurpeil. Wanneer dit te laag is, vul dan gedestileerd water bij, dit kan het uithoudingsvermogen van je accu weer aardig opkrikken.

Succes!
Gebruikersavatar
door the boots
#26477
MARK schreef:Het alarm is hier de stroomverbruiker.............gaat zeker wel aan als de ramen geopend zijn, tenminste bij mij wel :?

Echter wanneer je accu na een paar dagen al leeg is, wordt het wel tijd voor een nieuwe. Controleer dan meteen eens de laadspanning! Wanneer het geen onderhoudsvrije accu is, controleer dan eerst eens het zuurpeil. Wanneer dit te laag is, vul dan gedestileerd water bij, dit kan het uithoudingsvermogen van je accu weer aardig opkrikken.

Succes!
Ik heb niet eerder problemen gehad met de accu en de TT staat toch wel eens langer even stil. Dank voor je advies, zal de accu eens checken.
Het mijn TT vanaf oktober vorig jaar en heb geen flauw idee van wanneer de accu is.

gr. HJ
Gebruikersavatar
door MisterCats
#26484
the boots schreef:Overweeg om ook naar de cleaningsmeeting te gaan of moet je daar lid van de club voor zijn?
gr HJ
Je bent van harte welkom :P

Schrijf je maar in en laat je auto ook eens in het schuim zetten :wink:
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]