Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
door Niks
#26806
Hallo,
Ik ben Niks en ik heb net voorgesteld. Ik ga binnenkort met mijn vriendin verhuizen en samenwonen in Duitsland. Momenteel rijd ik een Ford Focus Station diesel, maar aangezien ik niet veel km ga rijden in mijn nieuwe woonplaats wil ik een andere auto gaan kopen.
Na veel kijken is mijn oog op een audi TT gevallen. Mede omdat deze in Duitsland veel goedkoper zijn dan hier. Maar ik zit nog met een hoop vragen en daarom heb ik me alvast aangemeld op dit forum.
Hoe zit het met de betrouwbaarheid van een TT (de ford diesel is een auto waar ik nog nooit problemen mee heb gehad in twee jaar tijd)
Wat zijn de "zwakke" punten van deze TT????
Waar moet ik op letten als ik een TT ga bekijken/kopen?
Is het onderhoud duur en is er veel onderhoud nodig?
Heeft iemand ervaring met Duitse TT's?

Vooral dat laatste is iets waar ik me zorgen om maak aangezien je op veel plaatsen in Duitsland zo hard mag als je durft. Ik ben bang dat de auto afgeragd is en ik heb weinig zin in veel reparaties.

Ik hoop dat er hier een aantal mensen zijn die me kunnen helpen. Ik kon niks vinden op het forum over deze dingen dus nu maar op deze manier.
Schroom niet om te reageren en je mening te geven.

Alvast bedankt.
Niks
door emanuel
#26807
Beste Niks,

In Duitsland zal het niet anders zijn bij de aankoop van een occasion dan hier. Aan de auto kun je vaak zien hoe er mee omgegaan is. Zit hij vol parkeer putjes, zijn de velgen compleet afgeschaafd, is de lak bekrast, is het interieur uitgeleefd, dan heb je een onvoorzichtige vorige eigenaar gehad. Duitsers houden over het algemeen het onderhoud erg goed bij en documenteren dit ook allemaal. Flink doorrijden met een audi is geen probleem mits goed warmgereden. Ze zijn voor de duitse wegen gemaakt ! Echt "zwakke" punten aan de TT kan ik je zo niet aanwijzen. Er zijn wat zaken die wel eens stuk gaan, maar die zijn vrij eenvoudig te verhelpen. Ik doel dan op een luchtmassameter, een temperatuursensor, een bobine, kleine dingen. Bij een bepaalde modelreeks is het dashboard gevoelig voor storingen, daar is op dit forum veeel over te lezen. Ik rijd mijn eigen TT nu ruim 1,5 jaar en heb er inmiddels zo'n 45.000 km mee gereden zonder problemen (Bj '99 km stand nu 180.000). Onderhoud is ongeveer net zo duur als bij een A3 of een golf, ze delen erg veel onderdelen met de TT. Het ligt vooral aan het uur tarief van je dealer. Er zijn dealers die ? 90,- per uur vragen ,maar je kan er ook vinden die hetzelfde werk doen voor ? 60,- per uur. Let er bij aankoop op dat bv de distributie op tijd vervangen is, dit moet na 5 jaar of 120.000 Km, maar volgens sommige onderhouds schema's is dit 180.000 wat erg riskant is. Bij het vervangen van deze riem gelijk de waterpomp vervangen kan je veel ellende besparen.

Heel veel succes met zoeken !
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]