Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door thomasl
#27011
Dag allemaal,

Ben op zoek naar een carkit. De mogelijkheden die ik zie zijn:
- een carkit laten inbouwen (type Parrot CK3100)
- een 'plug and play' carkit
- een bluetooth oortje


Mijn mening:
- inbouw: oogt professioneel, maar er wordt aan het interieur gesleuteld. Geen idee wat er moet gebeuren bij problemen (kapot toestel, hoe de garantie regelen?)
- plug 'n play: hangt niet vast aan de auto, snel te installeren, niets aan interieur aanpassen, maar lijkt me ook omslachtig om elke keer op/in/aan te klikken en audio manueel stiller te zetten
- bluetooth oortje: lijkt me heel gedoe om elke keer in oor te stoppen (minste voorkeur hiervoor)


Net ook een andere mogelijkheid gevonden, maar nu begin ik te twijfelen. Seecode heeft blijkbaar iets ontwikkeld dat je over de achteruitkijkspiegel klapt. De carkit zit daarin verwerkt. Alle nodige informatie verschijnt op je achteruitkijkspiegel.

Meer info op hun site http://www.seecode.com/eng/goods/conten ... code=10011

Het weinig aantal besprekingen die ik tegenkom zijn vrij positief, maar toch ben ik niet overtuigd. Iemand hier een positieve / negatieve ervaring?

Richtprijs rond de 150 euro, dus niet immens duur.



Thomas
door emanuel
#27040
Hoi Thomas,

Persoonlijk vind ik een ingebouwde carkit het mooist. Ik heb er een van Sony Erricsson gehad met een mooi klein bedieningspaneeltje wat je op het dashboard kan plakken. De bedrading laat je netjes wegwerken zodat je alleen dat paneeltje ziet en de microfoon. Gaten boren hoeft niet, hooguit om de speaker te monteren. Zo'n carkit kost rond de ? 100,- en is heel goed zelf in te bouwen als je weet hoe je bv een radio in moet bouwen. Ik vind de Parrot wel erg groot en opvallend voor in een TT. Een plug and play kit oogt erg rommelig in je auto en de geluidskwaliteit zal minder goed zijn. Een oortje kan, maar om nou de hele tijd met zo'n ding aan je hoofd te gaan zitten vind ik geen gezicht. Ik moet altijd een beetje lachen als ik mensen met zo'n oortje auto zie rijden.

http://www.shops.nl/product/161800/
Gebruikersavatar
door charlotte
#27043
De overzet spiegel met carkit is een uitkomst. Mooie spiegel die net iets groter is dan originele. Je krijgt in de spiegel de aanwezige info als je gaat bellen of gebeld wordt.
Bovendien heeft de Seecode een echt goed geluid aan beiden zijden. We hebben dit zelf getest. Bij andere kitjes was dit vaak erg slecht. EN..je kunt hem zo meenemen naar een andere auto!!

Prijs is 159 incl. BTW.

gr,
charlotte
door thomasl
#27047
Bedankt voor de feedback!

Charlotte, als ik het goed begrijp verkoop jij dit artikel? Is dit de versie met of zonder telefoonboek?
Qua reviews lees ik online dat het vrij zwaar is, en dat daardoor je achteruitkijkspiegel kuren kan krijgen (vanzelf verplaatjes bij het rijden in kuiltjes op de baan). Klopt dit zo'n beetje?
Gebruikersavatar
door charlotte
#27049
Ik denk dat dat wiebelen van de spiegels toch een beetje ligt aan de stabiliteit van de eigen spiegel.
Wij hebben deze klachten niet ondervonden in ieder geval of van klanten doorgekregen.
En ja je kunt je eigen telefoonboek erin zetten.


gr,
charlotte
Gebruikersavatar
door MWTT
#34576
thomasl schreef:Dag allemaal,

Ben op zoek naar een carkit. De mogelijkheden die ik zie zijn:
- een carkit laten inbouwen (type Parrot CK3100)
- een 'plug and play' carkit
- een bluetooth oortje

Mijn mening:
- inbouw: oogt professioneel, maar er wordt aan het interieur gesleuteld. Geen idee wat er moet gebeuren bij problemen (kapot toestel, hoe de garantie regelen?)
- plug 'n play: hangt niet vast aan de auto, snel te installeren, niets aan interieur aanpassen, maar lijkt me ook omslachtig om elke keer op/in/aan te klikken en audio manueel stiller te zetten
- bluetooth oortje: lijkt me heel gedoe om elke keer in oor te stoppen (minste voorkeur hiervoor)

Net ook een andere mogelijkheid gevonden, maar nu begin ik te twijfelen. Seecode heeft blijkbaar iets ontwikkeld dat je over de achteruitkijkspiegel klapt. De carkit zit daarin verwerkt. Alle nodige informatie verschijnt op je achteruitkijkspiegel.

Meer info op hun site http://www.seecode.com/eng/goods/conten ... code=10011

Het weinig aantal besprekingen die ik tegenkom zijn vrij positief, maar toch ben ik niet overtuigd. Iemand hier een positieve / negatieve ervaring?

Richtprijs rond de 150 euro, dus niet immens duur.



Thomas


Iets anders, maar dan heeft het meer te maken met het voorkomen van beschadigingen zoals schroeven in je dasboard etc.

Standaard radio uitbouwen en nieuwe Sony Bluetooth radio inbouwen + aansluiten antenneversterker op de radio. Plus 2x kleine afdekplaatjes (ca. 15 Euro) bij VAG bestellen voor aan weerszijden van de overgebleven ruimte naast de Sony afdekplaat.

Dan heb je:
- heel mooi geluid om muziek af te spelen
- uitstekende BT verbinding om te telefoneren (speaker zit weggewerkt achter het frontje in de radio=geen draden etc.)
- uitstekende BT verbinding om muziek af te spelen via je telefoon (bijv. Sony Ericsson C902 met 8 Gb geheugen)
- aux aan de voorzijde voor je I-pod
- blauwe display met witte letters welke mooi aansluit op de OEM kleuren van VW en Audi (VW heeft dat blauw én rood/oranje)

Enig nadeel is dat je tijdens het gebruik van de radio het alu klepje open moet laten, anders hoort de weggewerkte microfoon je niet tijdens het bellen.

Daarnaast gebruik ik voor navigatie een losse TomTom.

Voor een kleiner budget, zonder al teveel moeite (uurtje werk), toch van al die luxe genieten onderweg!

Gr. MWTT
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]