Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
door SasTT
#27604
Ik ben op zoek naar een autostoeltje voor de baby (0-9 maanden) die past op de achterbank van de Audi TT ('99). Aangezien het autostoeltje in deze leeftijdscategorie achterstevoren geplaatst dient te worden, blijft er geen ruimte over voor de bijrijder. Wij zouden toch graag met z'n 3-en op stap gaan zonder de andere auto te hoeven gebruiken. Wie heeft hier ervaring mee en kan mij een geschikt autostoeltje adviseren. Alvast dank voor de reacties.
door PaulW
#27605
Dat wordt lastig... de riemen achterin halen het al niet om de stoel vast te zetten aangezien deze achterstevoren moet.

Oplossing is eventueel Airbag uitzetten (of eventueel geheel laten uitschakelen door Dealer, kan volgens mij) en stoeltje voorin en de volwassene achterin laten kruipen als je bijrijderstoel zo ver mogelijk naar voren zet. Krap zal het zijn, en misschien wel onmogelijk...? Maar nogmaals, volgens mij is riem achterin erg kort, je zou ook nog kunnen denken aan een riemverlenger, die zijn er wel, dan moet het met ieder stoeltje wel lukken vlg mij.

Succes!

Paul
Gebruikersavatar
door charlotte
#27608
Volgens mij hoeft het stoeltje alleen achterstevoren als er direct voor het kind een airbag zit. Dus op de achterbank mag je het stoeltje gewoon neerzetten.
En inderdaad kun je bij een automaterialen zaak een verlengstuk kopen voor de gordel, speciaal voor het bevestigen van zitje.

Meer info op anwb site te vinden over de regels.

succes,
charlotte
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]