Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door tim
#28149
hey,ik heb al gemerkt dat sommige tt leden een single frame bumper hebben van rieger (staat bloedmooi trouwens) ik ben van plan om deze ook te plaatsen maar had graag geweten hoeveel cm je nog hebt vooraan tussen bumper en de grond.rekening houdend met hoeveel cm jullie wagen verlaagd is natuurlijk.ik heb in het verleden al een voorbumper gehad van rieger op mijn bmw en mijn slk.en dit was telkens heel mooi maar ook heel laag.zo had ik bij mijn slk maar 8cm over terwijl de wagen niet verlaagd was.met al de vluchtheuvels tegenwoordig niet zo plezant.ik zou toch graag een bodemvrijheid van minstens 10cm willen behouden en had de wagen graag 3cm verlaagd hopelijk is dit haalbaar met de rieger bumper.
Gebruikersavatar
door Jorge
#28150
Hallo,

De voorbumper die je bij een aantal TT leden ziet is niet van Rieger. De single frame voorbumper die jij bedoeld komt van design-car (website: www.design-car.nl).
Deze voorbumper heeft als het goed is de originele lengte/hoogte als de normale voorbumper. Hoewel design-car wel een aardig hoog prijsje hiervoor vraagt.

Greetz, Jorge.
Gebruikersavatar
door tim
#28152
idd die prijs is tamelijk hoog,maar natuurlijk overal moeten over kruipen en uiteindelijk een bumper naar de klot...n rijden en uiteindelijk toch een andere moeten steken dan kom je op dezelfde prijs uit.
Gebruikersavatar
door Jorge
#28153
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik heb het even uitgezocht en de Rieger single frame voorbumper ligt 4 cm lager dan de originele voorbumper.
Gebruikersavatar
door tim
#28154
he bedankt jorge ,hoe heb je dat zo snel gevonden.die frontbumper van dietrich is praktisch exact hetzelfde als die van rieger en kost maar 259 euro wel zonder grill.ik vrees dat de kwaliteit en de pasvorm helaas een pak minder zal zijn.ik heb gezien dat charlotte deze verdeeld ik zal haar eens een pb sturen hierover.
Gebruikersavatar
door tim
#28155
de wagen ligt nu op 18 cm -(4cm bumper rieger en 3cm verlaging ) dan kom ik op 11cm dat is nog redelijk te rijden denk ik
Gebruikersavatar
door Jorge
#28157
Ik heb toevallig de catalogus thuis liggen van Rieger. De afmetingen staan er in :D
De Dietrich voorbumper is 3 cm lager volgen carfantasy (heb ze ooit gemaild hierover). De prijs is inderdaad zonder grill.
Prijs van de grill is ongeveer 150 euro. Spuiten kan je voor 200 euro laten doen en monteren lekker zelf op een zondag doen :)
Gebruikersavatar
door remarc
#28161
Hoi Tim,

ben ff gaan meten, ik heb nl. die Rieger Single frame bumber. Mijn auto is ongeveer 3 cm verlaagd en heb ongeveer 12cm tussen de bumber en de weg.
Heuvels zijn opzicht niet z'n probleem tenzij ze heel stijl zijn dan wel. Waar ik vaker problemen heb is bv in parkeer garages, de overgang tussen helling en vlakke weg. En van die plateau's in de weg waar je normaal gesproken met beide wielen erlangs overheen kan rijden, dat zijn de momenten dat je ze raakt, maar die Rieger is van zeer stevige kunststof en kan het allemaal hebben.

Suc6 ermee
Gebruikersavatar
door tim
#28162
12 cm lijkt me perfect,bedankt jongens,ik heb de foto's nog eens vergeleken en ik ga toch voor rieger kiezen de sideskirts dakspoiler met dakvin en de achteraanzet nu maar sparen he
:D
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]