Audi TT Club - Forum

Algemeen Audi TT Forum hoekje, dit gedeelte is alleen voor algemene informatie.
(Berichten van technische aard of problemen alleen plaatsen waar het thuis hoort)
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door VAG TT
#28644
Ik kom net uit Zuid Duitsland. Ook weer even Ingolstadt aangedaan, Audi AG. 8)

Goed nieuws. De TT fabriek is nu open voor excursie. Dus wie wil zien hoe Alu wordt versmelt met RVS staal (TT carosserie dus) moet nu bespreken en gaan.

Op vrijdag 25 juli is er nog een Erlebnis Führung door de TT afdeling, duurt 2 uur van 16:30 tot 18:30 uur met bustransfer over Audi AG. Max. 20 deelnemers. Dat fabriekscomplex is 2.2 miljoen vierkante meter en er werken 32.000 mensen !

Bespreken, kaarten staan op naam, 6 Euro. Gratis bellen: DE 0049-800- 2834444 of email welcome@audi.de, na 2 uur komt de bevestiging.

Dus nu open met gids op 25 juli. 8)

Was schitterend !! TT car. wordt gebouwd in IN, gaat op de trein naar Hongarije, worden ze afgebouwd en binnen 36 uur de TT's weer terug naar IN op de trein en klaar voor aflevering. Ik heb een boekje gekregen daar van die meneer.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#28659
Leuk zeg! Ik denk dat menig een wel eens een kijkje in de keuken van audi wil nemen 8)
Helaas is het wat kortdag en een vrijdag is vaak wat ongemakkelijk te organiseren, maar het is zeker een idee om als TT Club eens een ritje naar Ingolstadt te plannen :!:
Ook de afstand, ik gok toch zo'n 600 km :shock:, terft enige voorbereiding :D

Bedankt voor de tip in ieder geval!

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door Cees
#28660
Dat is pas een toerrit..................... :D 8) :D 8) :D

Lijkt mijzelf een [font=Arial]fantastisch[/font] idee om dit vanuit de club te organiseren.
Hier vast een lijstje.................. :shock: 8) :D

1. Cees
2.
3.
4.
5.
Gebruikersavatar
door VAG TT
#28663
Vanaf Hilversum is het precies 756 km, maar als het verkeer meezit en er is geen Stau kun je het in 6 uur rijden. Op sommige stukken ging het met 250++ en da's hard. 8)

Ik ben er onlangs 2x geweest. 2e week van juni ben ik 2 dagen geweest met een vriend van het Audiforum en afgelopen week alleen met Duitse vrienden.

Is zeer de moeite waard om in de keuken te gaan kijken. Ik ben terug geweest omdat er per 1 juli veel meer mogelijk is. Het hele programma is omgegooid.

Zo kun je nu 2x per maand op vastgestelde tijden de TT fabriek in. Ook de enorme lakstraat is nu opengesteld. Tevens organiseren ze nu voor kleine groepen mensen een busritje met gids over het hele complex. Meerdere keren per dag kun je de gewone fabrieken in. Een uitstapje van 2 uur met een uitstekende gids die het hele proces uitlegt. Ik stond dus midden tussen de las robots, je kunt ze zo aanraken ! :D

Helaas mag je in de fabrieken niet fotograferen. Je fototoestel, je videocamera en mobiele telefoons worden opgesloten in een Schliesfach. Gewoon gaan en goed in je opnemen.

In juni stonden er A3-tjes op de band, helemaal geautomatiseerd gemaakt. Nu heb ik A4 Sedan en Avant gemaakt zien worden en de A5 Coupé.
De volgende dag, want dat moet je van te voren bespreken, zijn we de TT fabrieken in geweest. Ik ben de eerste wel die daar in is geweest. 8) De TT hal, enorm groot, staat helemaal achteraan, even 10 minuten omrijden om er te komen. :P

We zijn ook in de Neuabholung geweest en in het museum. Je kan er zeer uitstekend eten en er is veel leuks te koop. Ik heb o.a. mijn TT MK2 als schaalmodel 1:18 en 1:43 gevonden, net de echte. 8)

Tenslotte: Ik ben er nu een paar keer geweest, ken de taal, ken de juiste mensen daar en weet er de weg. Ook weet ik vlakbij nog een paar aardige hotels.

Zoals mijn voorganger hier al schreef is het voor mensen misschien veel leuker om wat te organiseren en met een groepje te gaan. Ik wil daar best ff bij helpen en wil nog wel een keertje mee. :lol:

Ook mag je de andere Audi fabriek in Neckarsulm in (Badem Wurtemberg), produktionsführungen. Daar worden de A6, de A8, S6 en S8 en RS6 gebouwd en met de hand, door voormailg A2 personeel, de R8. 8) Neckarsulm staat voor ons op 1 september op de rol. Praten en kun je in Ingolstadt al vooruit op je naam boeken.
De eerste keer ben ik er in gekomen via mijn dealer want heb 2 nieuwe Audi's gekocht, maar toen we daar waren bleek er dus veel meer mogelijk te zijn voor Audi klanten. Ik heb een nieuw boekje gekregen, daar staan alle bijzondere Führungen in, groepsgrootte, prijs, dagen en de tijden, maar ook de contactmogelijkheden, adressen, tel.nrs. enz... De Führungen zijn wel in het Duits.

Heb nog wel een paar leuke foto's, zo'n 700 stuks. 8)

* Ingang TT produktie.... Noordzijde. :lol:

Afbeelding

* Entree bij nacht voor publiek en museum.

Afbeelding

Afbeelding


* En ik kon het niet laten om de nieuwe snelle Quattro even uit te laten en te testen in de Alpen, dat ziet er dus zo uit. :D

Hij is nu 5 weken oud en er staat al 5000 km op de teller. :shock:


Afbeelding


Afbeelding

Tsja je kunt het zelf allemaal zo leuk maken als je zelf wilt. :wink:
Gebruikersavatar
door VAG TT
#28664
Hier vast een lijstje..................

1. Cees
2. VAG TT
3.
4.
5.

Wie volgt? :wink:

NB. Je auto die mag je gratis parkeren in de Tiefgarage van Audi.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]